Spring naar bijdragen

Duits Lijntje


Team WilP

Aanbevolen berichten

c914ec54-cec7-408e-aefd-a5c555cdfd10.jpg

In samenwerking met andere cachers wordt geprobeerd door het plaatsen van een serie traditionals een verbinding te maken van Boxtel naar Wesel(D).

Met als doel het oude historische tracé van het Duits lijntje ook via Geocaching op de landkaart zichtbaar te houden.

 

Ongeveer een week geleden is dit idee geboren en op dit moment zijn er al 21 deelnemende caches ;)

Voor het project zijn we nu nog op zoek naar een aantal cachers die traditionals willen plaatsen op het voormalige tracé.

 

Van Boxtel tot Mill is bijna helemaal rond, er worden er nog een paar geplaatst tussen Uden en Mill.

Er zijn ook sl toezeggingen van een cachersteam om in de omgeving van de Haps te gaan kijken wat daar de mogelijkheden zijn.

Ook zijn er al contacten met duitse cachers. Zoals het er op dit moment naar uit ziet zullen zij ook al voor minimaal 4 caches zorg gaan dragen.

En één duitse cacher heeft aangegeven zich actief te willen gaan inzetten voor het traject in Duitsland.

Met een andere duitse cacher zijn de eerste contacten ook al gelegd.

Vanaf de Haps tot aan de duitse grens zijn we nu nog op zoek naar cachers die een aantal traditionals voor hun rekening willen nemen.

 

Heb je interesse om mee te doen aan dit project stuur me dan een PM of rechtstreekse mail.

 

Deelnemers tot nu toe:

- Awema (D)

- Barne samen met bvdp02

- dark_angel1969

- Goofy35

- Team Voyager

- VindenPuntNl

- Wasserfrau (D)

- Team WilP

 

:thumbup:

 

edit: Update

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Toch niet om de 161 meter? Of wil je de eerste powertrail leggen?

Je mag ook de opmars van de geallieerden wel vastleggen langs Hell's Highway!

Of de LIMES van de romeinen dwars door Nederland!

Maar waarom geen hele lange multie? Of komen er dan te weinig dagtoeristen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch niet om de 161 meter? Of wil je de eerste powertrail leggen?

Je mag ook de opmars van de geallieerden wel vastleggen langs Hell's Highway!

Of de LIMES van de romeinen dwars door Nederland!

Maar waarom geen hele lange multie? Of komen er dan te weinig dagtoeristen?

Hij kiest voor Duits Lijntje, als jij nou 1 van de andere opties uitwerkt :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch niet om de 161 meter? Of wil je de eerste powertrail leggen?

Je mag ook de opmars van de geallieerden wel vastleggen langs Hell's Highway!

Of de LIMES van de romeinen dwars door Nederland!

Maar waarom geen hele lange multie? Of komen er dan te weinig dagtoeristen?

 

Het gaat ons om de mooie punten langs het lijntje van Boxtel naar Wesel te laten zien, of ze nou om de 161m of om de 3km zijn maakt niets uit.

De historie en de markante herkenningspunten in het landschap van het tracé daar draait het om.

Daarnaast is het een hele mooie samenwerking door inmiddels al 8 cachers, waaronder al 2 duitse, die dit initiatief ook leuk vinden.

<knip>edited by moderator</knip>

Enne prof x, je hoeft ze niet te doen hoor, scheelt je inderdaad een paar puntjes, maar je weet niet wat je allemaal mist.

 

Gelukkig zijn er inmiddels al heel veel positieve reacties op het initiatief.

:lol:

bewerkt door Mr.Atari
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die idee van zo een powertrail vind ik ook niet goed. Er zijn voor mijn mening al meer als genoeg Tradtionals. Maak er een paar mooie Wandel-Multis van ...

 

Er zijn overings al vele caches langs deze lijn:

De mooie Rail-Hunt Cache bijvoorbeeld.

 

En ook op de duitse kant zijn er al meerde caches op deze spoorlijn. Op de oude spoorbrug bij Wesel zijn er minstens drie caches:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCQB16

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...78-db5351d25873

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...ec-903c7f19440a

 

Links:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Box...(Duits_Lijntje) (Vooral de Externe Links op deze Wikipedia pagina zijn bezienswaard!)

 

Groeten Millhouse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag twee van de Duits lijntjes gedaan, elke keer als ik van Zeeland naar mijn werk in Uden (Frontstraat) loop kom ik over een deel van het Duits lijntje en elke keer denk ik wat een lokatie om een cache neer te leggen. Ik zou dus best mee willen doen, maar heb nog geen cache-leg ervaring. Wie helpt mij ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

och jongens dat brengt weer herinneringgen boven ik kom zelf uit Gemert maar ik herinner me nog goed hoe ik speelde op het rangeer terrein in uden als mijn ouders bij de groothandel inkopen aan het doen waren (daar waar dico matrassen is of was).

Geweldig idee en ik pik er zo nu en dan een op. :lol::yes:

 

 

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig initiatief! Een van ons komt van origine uit Boxtel en is dus welbekend met 'Het Duits Lijntje'.

 

Wekelijks valt het Boxtels krantje hier in de brievenbus en de keren dat ik al heb gelezen dat men deze spoorlijn weer nieuw leven in wilde blazen geeft aan dat de mensen nog erg veel op hebben met 'Het Duits Lijntje'.

 

We hebben hier nog een mooi artikel liggen over wat men in Duitsland 'De Boxteler Bahn' noemt. Mocht een van de initiatiefnemers er interesse in hebben, stuur maar even een PB, dan komt het jullie kant op.

 

Vriendelijke groeten,

 

Team GeoGorkum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...........We hebben hier nog een mooi artikel liggen over wat men in Duitsland 'De Boxteler Bahn' noemt. Mocht een van de initiatiefnemers er interesse in hebben, stuur maar even een PB, dan komt het jullie kant op.

 

Vriendelijke groeten,

 

Team GeoGorkum

 

PB verstuurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat ons om de mooie punten langs het lijntje van Boxtel naar Wesel te laten zien, of ze nou om de 161m of om de 3km zijn maakt niets uit.

Ach, WilP deze discussie is toch al zo oud als de......eerste cache :crybaby:? Smaken verschillen.

Als je een idee lanceert kan daar een reactie op komen.

Voor mij is dit initiatief weer een teken van de teloorgang van het geocachen. Die "mooie" punten kunnen toch ook prima als waypoint fungeren? Waarom moet er nu weer direct een traditional van gemaakt worden? Een soort multi waarmee je erg veel punten kunt scoren? Wordt het een aan elkaar gemonteerde route of kan je elk puntje apart met je auto afracen zodat je wel genoeg scoort op een dag? Lekker belangrijk..........

Niemand die het durft te zeggen, maar nog genoeg die het wel denken en helaas nog meer die inderdaad gewoon voor de punten gaan (met name de jongste generaties cachers, die weten helaas niet beter).

En Groundspeak werkt daar helaas wel zelf lekker aan mee, die denkt alleen maar commercieel. Hetgeen wat de meeste mensen klaarblijkelijk bevredigd, daar gaat men voor.

En ja, men rijdt wel -tig km voor 40 tradionals maar niet voor een fraai uitgewerkte multi met "slechts" één cache aan het eind.

Het is hier in de omgeving niet anders. Liever met de auto een serie Billen afracen dan een multi cache wandelen.

Maar jij speelt het op jou manier en ik op de mijne, dat is het "leuke"van dit spelletje :lol1:

 

Enne prof x, je hoeft ze niet te doen hoor, scheelt je inderdaad een paar puntjes, maar je weet niet wat je allemaal mist.

Gelukkig zijn er inmiddels al heel veel positieve reacties op het initiatief.

 

Dat zeg ik ook niet, ik vroeg me alleen af waarom het Duits Lijntje "zichtbaar" gehouden moet worden met traditionals i.p.v. een lange multi!

Zie mijn opmerking maar als positief kritisch. En wat ik allemaal mis? Zo'n historisch traject vind ik ook erg interessant.

Grote kans dat als ik eens in de buurt ben ik hem ook ga lopen (hoe lang is dat lijntje eigenlijk?). Vroeger ben ik ooit van Tilburg naar Baarle Hertog gelopen over het Bels Lijntje, nu ligt er een fietspad. Heel apart een route over bielzen :thumbup:

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip>

Liever met de auto een serie Billen afracen dan een multi cache wandelen.

<knip>

Kun je weer het niet laten :crybaby:

Overigens blijkt nog steeds dat je geen idee hebt waar je over praat :lol1:.

De helft van de Bilserie bestaat uit multi's. Daarvan is een aantal een multi waarbij je best een stuk moet wandelen. En daarnaast zijn er in deze serie traditionals bij waar je nog weer veel lange moet wandelen dan bij menig multi. Je mag best kritiek hebben (kan ik prima hebben :thumbup:), maar weet dan wel waar je het over hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die "mooie" punten kunnen toch ook prima als waypoint fungeren? Waarom moet er nu weer direct een traditional van gemaakt worden? Een soort multi waarmee je erg veel punten kunt scoren?

Een multi van 120 Km lang genoeg? Ja, ik heb er eerst over gedacht om hier traditionals van te maken, maar ik vond het idee van een soort dagtocht (blijkt in de praktijk een 2daagse tocht te zijn) eigenlijk wel net zo leuk...

 

(en het scheelt ook weer in onderhoud trouwens...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...