Spring naar bijdragen

Duits Lijntje


Team WilP

Aanbevolen berichten

O? Ik heb ik je serie al eerder "misbruikt" dan?

"Misbruikt" wil ik het niet noemen, maar inderdaad: in minstens 2 eerdere draadjes heb je kritiek gehad op de Bilserie (wat uiteraard mag, ieder zijn mening), terwijl je er op dat moment nog niets van gedaan had (en dat vind ik nou juist minder netjes). Overigens ga ik die draadjes niet opzoeken.

Maar laten we het maar on-topic houden verder, anders wordt het misschien te persoonlijk ben ik bang :lol1:

Goed, laten we dat maar doen...

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Off Topic:

 

...........

Dat zeg ik ook niet, ik vroeg me alleen af waarom het Duits Lijntje "zichtbaar" gehouden moet worden met traditionals i.p.v. een lange multi!

Zie mijn opmerking maar als positief kritisch. En wat ik allemaal mis? Zo'n historisch traject vind ik ook erg interessant.

Grote kans dat als ik eens in de buurt ben ik hem ook ga lopen (hoe lang is dat lijntje eigenlijk?). Vroeger ben ik ooit van Tilburg naar Baarle Hertog gelopen over het Bels Lijntje, nu ligt er een fietspad. Heel apart een route over bielzen :thumbup:

 

De lengte van het Duits lijntje is 93 km, een wandeling of fietstocht heen en terug zou ruim 250km gaan bedragen.

Het is namenlijk niet mogelijk om over het gehele tracé te fietsen of te wandelen. men moet her en der wat omwegen maken,

Bovenstaande, mede gezien het onderhoud en het feit dat er al een paar traditionals aan het tracé liggen hebben er toe geleid te kiezen voor deze opzet.

De samenwerking tussen de verschillende cachers, ook die uit Duitsland zijn ook voor alle betrokkene leuk om te doen. Een ieder neemt een gedeelte voor zijn of haar rekening. Daarnaast is het tracé zo lang dat door het plaatsen van traditonals er meer keuze mogelijkheden zijn voor cachers om te bekijken hoe ze deze route, als ze willen, kunnen gaan doen. De een wil de hele route doen de ander volstaat met het doen van enkele caches, weer een ander doet hem in etappe's

Door te kiezen voor deze opzet worden de cachers naar bijzondere plaatsen gebracht langs het Duits lijntje zonder meteen al ver van huis te moeten gaan.

Afijn het is dus een keuze, gebaseerd op het ook op de geocachingmap zichtbaar en levend houden van deze bijzondere spoorwegverbinding die met name voor mensen die hem van vroeger uit kennen vele mooie herinneringen oproept. Van mijn kant uit ook een stukje nostalgie.

 

Ter verdere info:

De oorspronkelijke rails ligt er alleen nog maar van Boxtel tot Veghel.

Van Veghel tot Wesel is het talud slechts over enkele gedeelten nog te bewandelen

 

 

@ prof x je opmerking deze serie een teloorgang noemen van het geocachen prikkelt me.

Geocachen is gestart met een traditional, dus daar ligt wel de oorsprong van het geocachen.

Wij hebben inmiddels al heel wat caches gedaan en ik durf de stelling aan dat heel veel mysteries, sommige multi's en carpoolcaches de naam geocache niet waard zijn. Nee dan liever een traditional op een mooie plek. Maar misschien dat traditional voor jou synoniem is van oppikker, ja dan snap ik je reactie wel. Maar dan moet je toch echt eens aan deze serie beginnen, daar pik je nog iets van op.

 

:lol1:

 

Ik ga nu weer on topic:

 

Gezocht nog wat hulp op het traject Mill - Duitse grens, m.u.v. de Haps.

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Offtopic: waarom moet elke leuke route altijd maar een multi worden, wat is er mis met een leuke route die eens wat meer puntjes oplevert en daardoor misschien wel meer interesse wekt waardoor meer mensen deze interessante plekjes gaan bezoeken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VRAAG:

Offtopic: waarom moet elke leuke route altijd maar een multi worden, wat is er mis met een leuke route die eens wat meer puntjes oplevert en daardoor misschien wel meer interesse wekt waardoor meer mensen deze interessante plekjes gaan bezoeken??

EN ANTWOORD:

Maar misschien dat traditional voor jou synoniem is van oppikker, ja dan snap ik je reactie wel.
Maar ook, waarom wordt het pas interessant als het extra puntjes oplevert?

 

Vaak, maar gelukkig dus niet altijd is, een traditional een simpele oppikker. Aangezien het overgrote nieuwe aantal traditional caches helaas dergelijke oppikkers zijn reageer ik en blijf ik reageren op dergelijke initiatieven (behalve de Carpoolcaches, want die zijn juist cynisch bedoeld). Want ook afgelopen event in Zwolle werd weer ernstig overschaduwd door enkele typische flutmicro's die verstopt lagen onder door trouwe viervoeters bestookte meterkasten en een bankje! Alleen nog leuk voor de FTF-er want voor de rest telt alleen het puntje erbij. En die "sensatie" onderga je pas als je de cache gaat zoeken.

Het enige leuke eraan was dat we met meerdere personen liepen. Want uit de beschrijving klinken soms de meest fantastische verhalen terwijl er op de eindplek zelf HELEMAAL niets te zien of beleven is.

Ooit overwoog ik om lokaties van neergestortte vliegtuigen uit WOII als cache aan te geven in aanvulling op Sporen aan de Hemel, maar een verstopplek langs een weiland is niet echt boeiend te noemen. Of een micro onder een kruis of plaquette ter herinnering aan.....heb je na een paar keer ook wel gezien. De enige uitdaging was voor mezelf omdat ik aan de hand van getuigenverslagen en historisch onderzoek de plek in het terrein terug kon vinden. Is dat voor een geocacher ook leuk die het zoveelste filmkokertje onder een grasplag of steen wegpakt? Zou men echt behoefte hebben aan dit soort caches of lokaties? Het blijft lastig om het iedereen naar de zin te maken.................. ;)

Daarom begin ik steeds kritischer in mijn logjes te worden op de zogenaamde traditionals die weinig fantasie of toegevoegde waarde hebben. En het excuus van je: "je hoeft hem niet te doen", is natuurlijk kolder. Je weet pas of het een originele cache is als je hem hebt gevonden. Maar misschien begin ik wel op Don Quichot te lijken en word ik straks weer wakker. Suc6 maar weer :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Ja wat zal ik zeggen; Doe wat je wil en denk erbij na of dit een toevoeging is aan

de mooie hobby Geocaching. ;)

 

Volgens mij kan je beter bij het beginpunt een mooie cache plaatsen met een dito

cachepagina en dit eveneens op het eindpunt. :thumbup:

 

Voor zover mijn optie voor een cache als dit.

 

Vriendelijke Groet

 

Keske27

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draadje mag dicht, ik zoek op een ander manier wel contact met nog een paar mensen.

 

De verleiding om ook weer off topic te reageren blijft erg groot en heeft voor mij totaal geen meerwaarde.

Daarom wat laatste reacties en dan laat ik het erbij voordat ik ook tegen molens begin te vechten

 

@ prof x, Nogmaals ik heb al heel wat gezien en begrijp wat je bedoelt en wat je punt is.

Maar je kunt niet altijd (rotte)appels met peren vergelijken, de overeenkomst is dat het beide fruit is.

:thumbup:

 

@ Keske27, wij denken, en gelukkig velen met ons, dat deze reeks wel degelijk een toevoeging en zelfs een verrijking is voor geocachers.

 

@ MOD, Nogmaals, draadje mag dicht, ik heb wat reacties via PM, telefoon en mail, dus we kunnen verder.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je weet pas of het een originele cache is als je hem hebt gevonden.

 

Niet mee eens, als je de moeite neemt om de cachebeschrijving te lezen kun je ook constateren of het de moeiete waard is.

Een mooi verhaal zoals bijvoorbeeld bij Sporen aan de Hemel nodigt ons juist uit om op deze plek te gaan kijken, en dan hoeft de verstopplek op zich niet eens bijzonder te zijn.

90% van de verstopplaatsen is niet bijzonder, het verhaal eromheen maakt het interesanter.

 

En waarom eens een route met wat tradies ipv een hele lange multi?

Er zijn ook heel veel cachers die om wat voor reden dan ook geen hele lange routes kunnen lopen.

Die laten een misschien wel erg interesante plek voor wat het is omdat ze de route gewoon niet kunnen doen.

Hiermee geef je ze toch gelegenheid om een deel ervan te zien met de "beloning" aan het eind, want daar gaat het toch altijd om, het puntje aan het eind. De enigen die daar niet om geven zijn diegenen die niet loggen op internet.

 

Ontopic: ik denk dat het een hele leuke route kan worden langs een historisch interesant plekje.

Net als de Bil serie, waar we er nog maar een paar van gedaan hebben, die wel op interesante plekjes liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...