Spring naar bijdragen
  • 0

Calibratie Wo-2 Kaarten (us Army) Nederland

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Op de site van de Library of Congress zijn 55 stuks 1:25k topo kaarten te vinden die de USA Army gebruikte voor ons land ten tijde van WO-2.

M831

Ze zijn te downloaden als Jpeg200 beelden. Dat is heel nieuwerwets en kan problemen geven met oude software.

Maar een groter probleem is deze kaarten in Ozi te gebruiken, vanwege beperkingen van Ozi.

Gelukkig is het tot in de puntjes uitgezocht. Hier is het te vinden:

Historical maps

Lof voor dit werk is op zijn plaats!!!!

bewerkt door Prof. Y. Lupardi

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Ik kan met IrfanView (versie 3.8, dus niet eens recent) de jp2 kaartbeelden gewoon bekijken en dus ook converteren naar een ander fileformat.

Hier is een link:

IrfanView

en er is zelfs een Nederlandse taalversie van dit freeware programma dat echt heel goed bruikbaar is.

bewerkt door Prof. Y. Lupardi
  • 0
Geplaatst

Ja, dat werkt voor mij :) , maar pas nadat ik een plug-in geïnstalleerd had :thumbup: . Bedankt Prof, ik vind dit erg interessant.

• 0
Geplaatst

Met IrfanView versie 4.25 inclusief geinstallerde plugins zijn ze ook te bekijken.

• 0
Geplaatst

Het lijkt wel toeval, maar bijna de hele omgeving van Uden is mooi terug te vinden. :beerchug:

Natuurlijk heeft e.e.a. te maken met de voorbereidingen van de gewenste doorsteek waarvan we allemaal denk ik wel het resultaat kennen.

Het was net één brug te ver.

Groeten Jan-Willem.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...