Prof. Y. Lupardi Geplaatst 26 maart 2010 Geplaatst 26 maart 2010 (bewerkt) Op de site van de Library of Congress zijn 55 stuks 1:25k topo kaarten te vinden die de USA Army gebruikte voor ons land ten tijde van WO-2. M831 Ze zijn te downloaden als Jpeg200 beelden. Dat is heel nieuwerwets en kan problemen geven met oude software. Maar een groter probleem is deze kaarten in Ozi te gebruiken, vanwege beperkingen van Ozi. Gelukkig is het tot in de puntjes uitgezocht. Hier is het te vinden: Historical maps Lof voor dit werk is op zijn plaats!!!! 27 maart 2010 bewerkt door Prof. Y. Lupardi
0 Team Professor X Geplaatst 26 maart 2010 Geplaatst 26 maart 2010 Jammer, want die kaarten zijn inderdaad niet te zien na downloaden. Al twee keer een free viewer gedownloaded, maar dat werkt ook niet. Welk programma opent deze kaarten in Vista?
0 Peetee Geplaatst 26 maart 2010 Geplaatst 26 maart 2010 (bewerkt) Ik kan ze bekijken met QuickTime, met de Quicktime Picture Viewer. 26 maart 2010 bewerkt door Peetee
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 maart 2010 Auteur Geplaatst 27 maart 2010 (bewerkt) Ik kan met IrfanView (versie 3.8, dus niet eens recent) de jp2 kaartbeelden gewoon bekijken en dus ook converteren naar een ander fileformat. Hier is een link: IrfanView en er is zelfs een Nederlandse taalversie van dit freeware programma dat echt heel goed bruikbaar is. 27 maart 2010 bewerkt door Prof. Y. Lupardi
0 Le Comte Geplaatst 27 maart 2010 Geplaatst 27 maart 2010 Ja, dat werkt voor mij , maar pas nadat ik een plug-in geïnstalleerd had . Bedankt Prof, ik vind dit erg interessant.
0 GeSi Geplaatst 27 maart 2010 Geplaatst 27 maart 2010 Met IrfanView versie 4.25 inclusief geinstallerde plugins zijn ze ook te bekijken.
0 pa3fus Geplaatst 28 maart 2010 Geplaatst 28 maart 2010 Het lijkt wel toeval, maar bijna de hele omgeving van Uden is mooi terug te vinden. Natuurlijk heeft e.e.a. te maken met de voorbereidingen van de gewenste doorsteek waarvan we allemaal denk ik wel het resultaat kennen. Het was net één brug te ver. Groeten Jan-Willem.
0 Team Noorderlingen Geplaatst 28 maart 2010 Geplaatst 28 maart 2010 HMm.... jammer... kan mijn eigen omgeving er helaas niet in terug vinden..... maar wel een mooie site!
Vraag
Prof. Y. Lupardi
Op de site van de Library of Congress zijn 55 stuks 1:25k topo kaarten te vinden die de USA Army gebruikte voor ons land ten tijde van WO-2.
M831
Ze zijn te downloaden als Jpeg200 beelden. Dat is heel nieuwerwets en kan problemen geven met oude software.
Maar een groter probleem is deze kaarten in Ozi te gebruiken, vanwege beperkingen van Ozi.
Gelukkig is het tot in de puntjes uitgezocht. Hier is het te vinden:
Historical maps
Lof voor dit werk is op zijn plaats!!!!
bewerkt door Prof. Y. Lupardi7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten