Spring naar bijdragen

GPXSonar


bussie

Aanbevolen berichten

Onlangs is in dit draadje door Prof.Y Lupardi volgens mij voor het eerst melding gedaan van het programma GPXsonar.

Ik heb het gevoel dat ik in de verkeerde draad zit ,maar ja, daarnet kwam ik tegen dat er bestaat

GPXSonar.

Wat het doet, ik weet het niet en ik kan weinig proberen want hier is geen Pocket PC in de buurt.

Om het onderwerp onder de aandacht te brengen is dit onderwerp opnieuw gestart.

 

Ik heb het programma gedownload en geprobeerd, ik moet zeggen dat ik er aardig van onder de indruk ben.

De programmeur is zelf een geocacher, hij heeft het programma geschreven omdat hij in geen ander programma de functionaliteiten had die hij wenste.

 

Ik heb in het andere draadje het volgende over het programma geschreven:

Ik heb GPXsonar even geprobeerd.

Het is mogelijk om te filteren tussen:

  • Bearing & distance (keuze tussen N, NE, NW, S, SE, SW, W)
     
     
     
     
  • Cache attributes (show ignored caches / Hide found caches)
     
     
     
     
  • Cache containers (Large, Micro, Not listed, Other, Regular, Unknown, Virtual)
     
     
     
     
  • Countries (keuze tussen de landen in de GPX-file)
     
     
     
     
  • Search (keuze tussen Exact of Partial search)
     
     
     
     
  • States (indien aanwezig in GPX-file)

 

Als je dubbelklikt op een cache in de file worden de cache omschrijvingen getoond zoals ze ook op de .com site staan. :thumbup:  Om dit voor elkaar te krijgen moet het programma wel in het standaard geheugen van de PPC geïnstalleerd worden. Het ziet er echt vele malen beter uit dan in het concu-programma GpxView en is heel duidelijk leesbaar op het kleine schermpje van de PPC.

 

Wat ook een erg handige optie is, is de mogelijkheid om aan te geven dat je een cache gevonden hebt, op welke coördinaten en met eventueel een notitie erbij. Ook is de mogelijkheid de cache te negeren zodat hij niet in de lijst voorkomt.

Bovendien kan je (indien in de cache omschrijving aanwezig) de hints lezen.

Ook is zichtbaar dat er een TB in de cache aanwezig is, kan je je eigen TB's of gevonden TB's bijhouden.

De informatie van de GPX-file kan worden bekeken (aantal caches per soort, aantal TB's & plaats waar de file opgeslagen is)

 

Al met al wel een programma met veel mogelijkheden. Het is het één van de betere programma's om je cache informatie bij te houden en op te zoeken. :xmas:

Ik zal het nog sterker vertellen; als je de pocketqueries met enige regelmaat ontvangt is het niet meer nodig om de geocaching site te bezoeken (behalve de .nl dan B) ), zo goed is het!

 

Omdat het volgens mij een nieuw programma is en ik nog niet eerder in een ander onderwerp over dit programma heb gelezen, wil ik het dus bij deze onder de aandacht brengen van de PocketPC gebruiker...

Probeer het programma zelf maar eens door het te downloaden via deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er zijn van die dagen dat ik me afvraag: waar hebben ze het over?

Dit is weer zo'n dag. :xmas:

B) Ik had het onderwerp nog niet af en wilde kijken hoe het eruit zag door op het knopje berichtvoorbeeld te drukken, maar ik zat er een beetje naast, dus werd het gepost voordat ik de laatste zin af had....

 

Is er nu nog steeds iets dat je niet begrijpt aan het bericht dan? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er nu nog steeds iets dat je niet begrijpt aan het bericht dan?

Als mijn ogen over zo'n lap tekst met allerlei afkorten en termen dwalen, dan komt er een knoop in mijn maag en hou ik het voor gezien. Nu je concreet de vraag stelt of ik iets nog niet snap, ben ik wel gedwongen het wat aandachtiger te lezen. En dan valt het allemaal wel mee en snap ik het wel. Denk ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het programmatje ook gedownload.

Werkt prima vooral ook omdat je de foto's erbij kunt zien en ook of er een TB in zit.

 

Wat mij betreft een zinzolle aanvulling voor mensen met een PoketPC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Als eerste wens ik iedereen prettige feestdagen en voor 2004 alle geluk ;) ,

Maar nu ff mijn probleem, ik heb het progie gedownload maar als ik een cache invoeg en deze wil bekijken krijg ik een belabbert :lol1: beeld te zien zonder omschrijving.

Ik heb de cache van geocaching.nl gedownload en met EasyGps in m´n pocketpc gekopieerd.

 

Wie weet raad?

 

Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, ik heb genoeg GPX files en heb daarom het progje op mijn beide PDA's (Loox 600 en XDA) geïnstalleerd

 

Als ik het start en een GPX download dan zie ik cache naam en een bugje als er een bug in de cache zit en dat is alles. Als ik dubbelklik, opent de browser zich, de een via WiFi het internet op, de ander via GPRS het internet op en.... dat is alles. Beide manieren een foutmelding en de browsers blijven hangen...

En hoe ik het progje ook napluis, geen foto's aan boord :lol1:

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;)En dat allemaal gratis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij werkte het eerst ook niet.

Had het progje op een geheugenkaartje geinstalleerd.

Aan de hand van de foutmeldingen het hele zaakje naar de juiste map op het interne geheugen verplaatst.

Nu werkt het wel.

 

Wat betreft de foto's, let wel op je GPRS data limiet, want daar ben je dan snel doorheen.

 

Verder vindt ik het nog al een groot programmaatje 1 MB alleen al voor de .exe

 

Nee, ik blijf bij GPXview.

 

Laat ook foto's ziet, maar alleen als je dat wilt.

Is een stuk kleiner.

En aantekeningen maken daar voor hebben we toch PocketWord en Notes.

En loggen dat doen we wel als we weer thuis zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij werkte het eerst ook niet.

Had het progje op een geheugenkaartje geinstalleerd.

Ach, dan is dat het probleem. Ik heb ze op beide PDA's ook op een geheugenkaart staan. Ais ik het op de PPC moet installeren, dan laat maar. Zoals je al zegt. 1 Mb alleen voor de exe is wel aardig veel. Vooral de XDA is met de rest van wat ook op het ding geínstalleerd is, zo vol en dat willen we niet :lol1:

 

Weg ermee. linea recta vuilnisbak

 

Thanx

 

Dan kun je beter de Bruineberensoftware installeren. Het enig wat niet werkt is de infoknp mar verder werken beide progjes prima :huh:

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;)

Ik kuste je lippen heel zacht.

Je bleef bij mij de hele nacht.

Samen keken we naar de maan.

Ik drukte je lichaam tegen me aan.

Elke nacht ben jij er weer,

Mijn lieve kleine,... teddybeer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik blijf bij GPXview.

Helaas krijg ik ook bij GPXview niets te zien, ondanks ik het rechtstreeks in m´n ppc heb geinstalleerd!

wat doe ik verkeerd?

 

bij sonar kan ik via de DEMO wel het juiste beeld krijgen maar toevoegen van caches lukt ook hier niet.

pppppppppffffffffffffffffffffffff

 

heluuuup

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal er naar kijken.

Maar ja, wat kan er nu bij info staan wat je nog niet weet : Made by deBruineBeren. ???

;) Precies, daarom heb ik het ook nooit ter sprake gebracht. :huh:

Het zijn gewoon leuke pogjes. Echt hebbedingetjes voor een geocacher die ook nog een PDA heeft. En ze zijn best bruikbaar. Je zal er maar om verlegen zitten.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :lol1: Twee teddybeertjes tegen elkaar: Je t'aime de pluche en pluche.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik blijf bij GPXview.

Helaas krijg ik ook bij GPXview niets te zien, ondanks ik het rechtstreeks in m´n ppc heb geinstalleerd!

wat doe ik verkeerd?

 

bij GPXview kan ik via de DEMO wel het juiste beeld krijgen maar toevoegen van caches lukt ook hier niet.

pppppppppffffffffffffffffffffffff

 

heluuuup

Herstel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...