Spring naar bijdragen

My Founds Pocket Query


de trije susters

Aanbevolen berichten

Ik heb versie 7.7.0.102 van gsak. Ik heb een my founds pocket query van 7 maart.

 

Als ik die inlees zoals ik dat altijd doe, worden de nieuwe founds niet in de database veranderd/toegevoegd. Dus geen found datum en geen kleurverandering van de gccode. Dit terwijl het totaal aantal founds in de pocket query wel klopt.

 

Ligt dat nu aan de pocket query, de nieuwe betaversie van gsak of heb ik toch (ongemerkt) instellingen veranderd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tot nu toe kom ik niet verder dan het volgende.

 

Ik constateer dat mijn MyFinds PocketQuerie NIET alle caches bevat die ik gevonden heb tenminste

De teller welke bij mijn logs op .COm vermeld staat stond (toen ik het uitzocht) op 3033

Na het inlezen van een MyFindsPocketQuerie in een NIEUWE database kreeg ik er slechts 3013 afgeleverd door GC.Com.

 

Ahum zoeken.

Dubbele logs op 1 cache ? ehh nee

Gearchiveerde caches NIET mee in MyFinds PocketQuerie ? ehh nee

 

Strange

Vervolgens de GPX file ingelezen in Excel 2007 (Dat kan want het is een doodgewoon XMLbestandje)

Resultaat in Excels 3013 regels.

 

Kortom om een of andere reden krijg ik die 20 caches verschil gewoon niet mee.

Mijn vermoeden is dat er schijnbaar 20 (gearchiveerde) cachelistings van de database van GC.COM zijn verdwenen....

 

Wie weet meer ???

 

'Team Kleijn'

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je niet heel veel caches per dag/week vindt is het misschien een oplossing om het als volgt te doen:

 

In je profiel staat je overzicht van logjes, ik klik hier altijd even de laatst gevonden caches in een tabblad en laat stuk voor stuk de GPX file in.

Gsak krijgt zo wel de logjes mee en markeert ze als founds :thumbup:

 

Met de paar finds per week die ik maximaal haal is dit prima te doen op deze manier, de found PQ heb ik alleen de eerste keer in gsak gebruikt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hele pocket query gebeuren werkt momenteel gewoon niet goed. Heb toevallig deze week GSAK geinstalleerd bij een bevriende medecacher met exact dezelfde instellingen als bij mijzelf. Vervolgens zijn founds (198) met een pq binnengehaald. Ik kwam er 13 tekort. Dat bleken (na enig zoekwerk) deels gearchiveerde caches te zijn. Deze heb ik toen maar handmatig binnengehaald in GSAK. Dat gaf geen problemen.

 

Vandaag wilde ik zijn nieuwe founds binnenhalen met een pq. Dat lukte wel qua aantal, maar de found data en logjes werden niet bijgewerkt of slechts ten dele.

 

Vervolgens even op dit forum gekeken (want je gaat natuurlijk eerst aan jezelf twijfelen....) en toen bleek al snel, dat zich bij anderen hetzelfde euvel voordeed.

 

Kortom, De "fout" ligt in Vancouver en niet bij GSAK of jezelf. We wachten maar rustig even af. Het zal één dezer dagen best wel weer in orde komen!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bleken (na enig zoekwerk) deels gearchiveerde caches te zijn. Deze heb ik toen maar handmatig binnengehaald in GSAK. Dat gaf geen problemen.

 

Hoe haal je handmatig gearchiveerde caches binnen?

Ik mis ook een paar gearchiveerde caches die ik toch graag zou willen hebben binnen GSAK.

 

GeoTeeth ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door naar de gearchiveerde cache te gaan en vervolgens de gegevens via het knopje GPX Exchange binnen te halen. Had er gelukkig niet erg veel, want als je er 200 hebt, ben je wel even bezig. Maar bij mij lukte dat prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie weet meer ???

 

welke caches mis je?

 

Da's lastig om achter te komen. Naar verwachting gearchiveerde caches, ook dat is vreemd, want ik cache al erg lang, als ik zie wat er allemaal gearchiveerd is de laatste 4 a 5 jaar, dan zou ik er veel meer moeten missen. 20 missings is wat weinig. Ik blijf het vermoeden houden dat de cachelistings niet meer in de database staan en dat hierdoor de teller op de logpagina niet meer consistent is.

 

Rob

bewerkt door Team Kleijn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...