PeterAnnemiek Geplaatst 16 februari 2010 Geplaatst 16 februari 2010 Beste Geochagers ik heb een vraag, Hoe en waar vindt ik nu de volgende Wp na de 1e bij een multi die ik op de Garmin heb geplaatst , ik zie ze niet bij de WP manager? Wat / Waar moet ik doen? Moet ik dan per gevonden WP loggen >? Om het volgende punt te vinden. Bedankt alvast voor de hulp. VR GR Peter
eitjes Geplaatst 16 februari 2010 Geplaatst 16 februari 2010 Nee, niet loggen. Of het volgende WP was al bekend en staat al in je Oregon. Die heeft dan een naam die eindigt op de laatste vier of vijf cijfers en/of letters van de GC-code (de code, maar dan zijn de letters GC vervangen door twee andere cijfers en/of letters). De andere mogelijkheid is dat het WP nog niet bekend was. In dat geval moet je het eerst invoeren (markeer waypoint) en een logische naam geven (bewerken) en er vervolgens heen navigeren. De waypoints opzoeken kan met 'Waarheen?' -> waypoints. Succes!
Cpl_Uhl Geplaatst 16 februari 2010 Geplaatst 16 februari 2010 Ervan uitgaand dat ik je vraag begrijp. Bij het laden van de cache, laden de voor geprogrammeerde WP's mee. Die kom je tegen in je Oregon 300 als....waypoint. Is het een multi waarbij je op een waypoint het antwoord vind om naar het volgende punt te gaan, dan geeft de maker van de cache ze natuurlijk niet vrij. Dan heb je ook de wat oudere caches, waar de WP's niet voor geprogrameerd zijn, dan valt er niets te laden. vraag beantwoord ?
eitjes Geplaatst 16 februari 2010 Geplaatst 16 februari 2010 Ervan uitgaand dat ik je vraag begrijp. Bij het laden van de cache, laden de voor geprogrammeerde WP's mee. Die kom je tegen in je Oregon 300 als....waypoint. Is het een multi waarbij je op een waypoint het antwoord vind om naar het volgende punt te gaan, dan geeft de maker van de cache ze natuurlijk niet vrij. Dan heb je ook de wat oudere caches, waar de WP's niet voor geprogrameerd zijn, dan valt er niets te laden. vraag beantwoord ? Kortom, vergelijk de waypoints in je Oregon eens met de lijst met additional WPs die bij de listing staat. Die zouden overeen moeten komen.
PeterAnnemiek Geplaatst 16 februari 2010 Auteur Geplaatst 16 februari 2010 (bewerkt) Het gaat mij erom wat te doen als ik een multi erin heb staan waar je de complete coordinaten hebt (geen delen ervan want dan is de puzzel weg) Ik start een cache geladen in mijn Garmin, aangekomen op punt 1 , zie ik nergens de volgende WP's. Vandaar mijn vraag, wat doe ik verkeerd of te weini Als ik het goed begrijp dan werkt het ook niet zoals ik verwachte, gewoon de volgende wp's als waypoint erin zetten met de hand. BEDANKT 17 februari 2010 bewerkt door PeterAnnemiek
DiLange Geplaatst 20 februari 2010 Geplaatst 20 februari 2010 Als ik het goed begrijp dan werkt het ook niet zoals ik verwachte, gewoon de volgende wp's als waypoint erin zetten met de hand. BEDANKT Volgens mij stond het antwoord in bericht#2. Stel je doet een multi met code GCABCDE dan moet staat bij Waypoints (dus niet bij Geocaches) een aantal waypoints die bijvoorbeeld 01ABCDE, 02ABCDE, 03ABCDE enz heten, Het kan ook iets zijn van W1ABCDE, W2ABCDE enz. Als je dus zoekt op de laatste karakters van de cache code onder de waypoints dan zou je ze moeten vinden. Als je al dichtbij het waypoint bent zou dit een van de eerste moeten zijn. Succces, Edo
rhr_nl Geplaatst 20 februari 2010 Geplaatst 20 februari 2010 De oregon kan heel goed omgaan met traditional caches, maar met multi's heb ik ook een probleem. Als ik de geocache module open, kies ik een multi. De oregon laat dan het coordinaat zien op de kaart dat boven aan de cache pagina staat. Als je dan Go zegt, navigeert hij daar perfect naar toe. Dan wil ik naar wp2 van die cache. Dan moet ik dus uit de geocaching module, naar waypoint manager, het juiste waypoint selecteren en kan ik weer verder. Erg onhandig. De geocache module kan niet omgaan met multi's volgens mij. Hebben wij hetzelfde probleem?
DiLange Geplaatst 20 februari 2010 Geplaatst 20 februari 2010 Hebben wij hetzelfde probleem? Ja, bij werkt dat ook zo. Je zou verwachten dat je vanuit de Geocache naar de child waypoints kunt, maar mij lukt dat ook niet. Het is erg onlogisch ontworpen. Groeten, Edo
GoudHaartje Geplaatst 20 februari 2010 Geplaatst 20 februari 2010 De oregon kan heel goed omgaan met traditional caches, maar met multi's heb ik ook een probleem. Als ik de geocache module open, kies ik een multi. De oregon laat dan het coordinaat zien op de kaart dat boven aan de cache pagina staat. Als je dan Go zegt, navigeert hij daar perfect naar toe. Dan wil ik naar wp2 van die cache. Dan moet ik dus uit de geocaching module, naar waypoint manager, het juiste waypoint selecteren en kan ik weer verder. Erg onhandig. De geocache module kan niet omgaan met multi's volgens mij. Hebben wij hetzelfde probleem? Handig is anders maar er is wel een snellere manier. Je hebt ook een knop waarheen (met een vergrootglas), daarin ga je de knopwaypoints en je kunt meteen het volgende waypoint uitkiezen. Je hoeft dus niet naar waypointmanager. Gr wendy
DiLange Geplaatst 20 februari 2010 Geplaatst 20 februari 2010 Wendy, dat is precies hoe ik het ook doe. Het blijft vreemd dat je eerst je geocache moet verlaten en naar het hoofdmen moet gaan om naar je waypoints te kunnen terwijl je mag verwachten dat ze waypoints gekoppeld zijn aan de bijbehorende multicache. Maar helaas. Eens kijken waar ik dat kan melden bij Garmin, wellicht wordt het meegenomen in een volgende software update. Groeten, Edo
TuuronTour Geplaatst 20 februari 2010 Geplaatst 20 februari 2010 Komt waarschijnlijk doordat er in Amerika toch vooral traditionals liggen. Vandaar dat er weinig aandacht aan de afhandeling van waypoints in multicaches is besteed. Altijd goed als het wordt aangekaart door de Europese gebruikers.
AJKwak Geplaatst 21 februari 2010 Geplaatst 21 februari 2010 hallo allemaal, Ik volg dit draatje met interesse omdat ik nu pas een beetje meer met multies aan de gang ben gegaan tot op heden typ ik de volgende coördinaten handmatig in. maar ik begrijp dus nu ook dat je die ook kunt mee laden in je gps moet je dit in gsak aan geven. want nu vind ik nergens extra wp's in mij ORIGON 300. Zo ja hoe geef je dit aan in gsak voor dat je het verstuurd naar je 300 en wat is dan het maximale wat je kunt versturen voordat je gps vol zit. Ik ben benieuwd of dit kan en hoe dit werkt, zou weer wat tijd schelen dat je met je gps bezig bent en verkleint toch ook weer de kans op een typ foutje. groeten alex
DiLange Geplaatst 21 februari 2010 Geplaatst 21 februari 2010 ... want nu vind ik nergens extra wp's in mij ORIGON 300. Zo ja hoe geef je dit aan in gsak voor dat je het verstuurd naar je 300 en wat is dan het maximale wat je kunt versturen voordat je gps vol zit. Ik ben benieuwd of dit kan en hoe dit werkt, zou weer wat tijd schelen dat je met je gps bezig bent en verkleint toch ook weer de kans op een typ foutje. Ikzelf plaats de Pocket Query (PQ) die ik ontvang op de Oregon. Je ontvangt twee gpx-bestanden. Volgens mij zitten in de ene de Geocaches en in de andere de (child)waypoints. Als je geen premium member bent kun je geen PQs maken. Maar als je op de cachepagina Send to GPS doet moeten die child waypoints ook meekomen als het goed is. Volgens een vriend zit er wel verschil in beide werkwijze, maar dat heb ik nog niet kunnen uitproberen. Ik ontdekte laatst dat op mijn methode (via PQ) je wel de child waypoints krijgt, maar niet de bijbehorende vraag/omschrijving. Mogelijk werkt dat wel als je het via Send to GPS doet. Groeten, Edo
eitjes Geplaatst 21 februari 2010 Geplaatst 21 februari 2010 met de PQs komen ook de cache beschrijvingen mee. Zelf zet ik alles via gsak op de Oregon (een 550t, maar dat maakt voor deze vraag niet uit). Bij het zenden naar de GPS (menu GPS -> Send Waypoints...) krijg je een dialoogscherm met linksbovenin: Include addtional child waypoints. Vink 'yes' aan en 'All children' en dan worden ze netjes meegestuurd. Bij rechtsstreeks een PQ op de Oregon zetten zouden de beschrijvingen er ook gewoon in moeten zitten. Ik doe het zelf dus nooit rechtstreeks, maar zet je wel beide GPX files op de Oregon? In de ene zitten de beschrijvingen, logs, enz. In de andere zitten de child waypoints (additional waypoints). En ben je geen Premium member, dan zou je afzonderlijk gpx bestanden naar je Oregon kunnen sturen. Er zit echter een maximum aan het aantal gpx bestanden dat je kunt sturen en dat zit dan snel vol. Succes!
AJKwak Geplaatst 21 februari 2010 Geplaatst 21 februari 2010 @eitjes bedankt voor de uitleg dit zal het in de toekomst weer wat gemakkelijker maken. scheelt weer hoop in typ werk. zo zie ik maar weer ik kan toch wel een keer een cursus gebruik van je oregon 300 gebruiken en hier en daar wat tips want ik mis hier en daar nog wel wat geloof ik bedankt allen in dit draatje voor jullie bijdrage war ik weer wijzer van ben geworden groet Alexkw
Aanbevolen berichten