ineke telgen Geplaatst 14 januari 2010 Share Geplaatst 14 januari 2010 as zondag wil ik met een vreindin mijn allereerste route gaan volgen. wie kan mij helpen aan een route die voor beginners te doen is. op de site zie ik door de bomen het bos niet meer. is er een mogelijkheid om makkelijke routes te vinden zonder al die stipjes te moeten onderzoeken. wij willen starten in de buurt van Ede. Vraag die mijn vriendin stelde: zijn door de sneeuwval de caches wel vindbaar? groetjes, Ineke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johanvc Geplaatst 14 januari 2010 Share Geplaatst 14 januari 2010 met een beetje geluk is er al wat sneeuw weg dit weekeinde........jammer genoeg kom ik niet uit de buurt van ede dus een makkelijke beginners route zou ik zo niet weten. het vinden van de cache mag best wat moeilijker zijn dat maakt het juist wat spannender. succes en veel plezier.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Attila de Hunt Geplaatst 14 januari 2010 Share Geplaatst 14 januari 2010 Als je echt nog nooit een cache gevonden hebt zou ik beginnen met een paar tradtionals. Zoals de brandweerserie van team nessa. Zoeken kun je ook doen via geocaching.com, en dan links kiezen voor hide and seek a cache. Dan krijg je een overzichtelijker kaart. Die stipjeskaart kun je wijzigen in een handiger versie via de DOE HET ZELF functie. klik hier! Veel surfen en klikken, dan ontdek je allerlei handige dingen. Multi-caches voor beginners bij Ede: Lunterense buurtbos vlinders op de kleine heide Paddenstoelencache Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goonies Oosterhout Geplaatst 14 januari 2010 Share Geplaatst 14 januari 2010 Of je vult je thuiscoördinaten in bij je geocaching.com profiel en bekijkt welke caches dichtst bij huis liggen. Vervolgens check je de moeilijkheidsgraad d.m.v. de sterren in de beschrijvingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GeoVlinder Geplaatst 14 januari 2010 Share Geplaatst 14 januari 2010 Hoi Ineke, Nog een tip: Ga naar www.geocaching.nl Klik links in het menu op cache kaarten Klik links in het menu op mijn kaart Klik op extra en dan kan je allerlei wensen invullen zoals: - cachetype (traditional, multi, mysterie) - afstand - moeilijkheid cache - moelijkheid terrein - geschikt voor honden/fietsen/buggy - wel/niet gevonden/gelegd door - aanbevolen door - aantal geo d'ors Kan je een kaart op maat maken voor jezelf, elke keer weer opnieuw kan je je wensen anders ingeven als je wil. Succes en heel veel plezier met je allereerste cache! groetjes GeoVlinder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars Express Geplaatst 14 januari 2010 Share Geplaatst 14 januari 2010 as zondag wil ik met een vreindin mijn allereerste route gaan volgen.wie kan mij helpen aan een route die voor beginners te doen is. op de site zie ik door de bomen het bos niet meer. is er een mogelijkheid om makkelijke routes te vinden zonder al die stipjes te moeten onderzoeken. wij willen starten in de buurt van Ede. Vraag die mijn vriendin stelde: zijn door de sneeuwval de caches wel vindbaar? groetjes, Ineke deze ligt in de buurt van Ede, is niet te moeilijk, in een mooie omgeving, en aldus de laatste log van 8 januari ook in de sneeuw te vinden.. http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCRA4P veel plezier in elk geval. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Wolf Geplaatst 14 januari 2010 Share Geplaatst 14 januari 2010 Hoi nieuwe cache-collega, In tegenstelling tot wat mijn collega-cacher Attila de Hunt hierboven zegt, zou ik juist een multi aanraden. En dan bijvoorbeeld eentje van rond de 4 km met zo'n stuk of 6 waypoints en juist niet de traditionals. Maar dat is persoonlijk!! Ieder zijn smaak. Ik zou zeggen: zoek een cache in een mooi bosgebied (dat is niet zo moeilijk als je in Ede woont) die volgens de omschrijving leuk lijkt... bekijk vervolgens of die recentelijk (dus in de sneeuwperiode) nog gelogd is. Kijk vervolgens of het aantal sterren bovenaan de pagina bij difficulty niet meer dan 1,5 of 2 is. En terrein ook niet al te veel sterren. Bekijk of de vragen van de waypoints al gegeven zijn van te voren en of deze op het eerste gezicht begrijpelijk overkomen. Handig hulpmiddel kan deze site zijn: http://www.geocaching.com/map/default.aspx en tik daar rechts even "Ede, The Netherlands" in het zoekveld in. Ook ik kom niet uit die regio en heb daar nog eigenlijk niets in de buurt gedaan, dus kan je verder geen specifieke cache-tip geven. Maar ik hoop dat je iets aan bovenstaande tips hebt. Bedenk wel... smaken verschillen en voorkeuren zijn persoonlijk. Dus wat de ene leuk vindt, vindt de ander weer saai. Gelukkig is er voor (bijna) iedereen wel een cache te vinden die voor hem/haar leuk is. Let op bij het vinden van de cache dat je zo min mogelijk gezien wordt, zodat niet-cachers niet te weten komen dat daar een bakje of kistje ligt. Succes met je eerste jacht!!! Enne... mocht je een TB (metalen plaatje met nummer) of Coin vinden (zo'n ronde munt met nummer) niet vergeten die ook even te loggen naderhand op www.geocaching.com/track Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WBKWADRAAT Geplaatst 14 januari 2010 Share Geplaatst 14 januari 2010 http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC13NF4 Vlinders op de kleine heide zou ik adviseren. Volgens mij heb je dan behalve misschien bij het eindpunt weinig hinder van de sneeuw als ik mij goed herinner. Eenvoudige wandeling van 2,5 km. Heerlijk om onderweg ook te kletsen over iets anders dan geocachen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WBKWADRAAT Geplaatst 14 januari 2010 Share Geplaatst 14 januari 2010 (bewerkt) http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...64-82c0c46e5f13 En als jullie nog veel zin hebben daarna deze? 14 januari 2010 bewerkt door WBKWADRAAT Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
topzoekertje Geplaatst 14 januari 2010 Share Geplaatst 14 januari 2010 (bewerkt) Ik zou inderdaad ook met een eenvoudige multi beginnen. Mogelijkheden genoeg: - Vlinders op de kleine hei - Pokemon Vermist - Roots - Bosjes - Jan Hilgers - Hondenrondje - Bennekomse bos - Paddestoelencache Bij alle caches kan het zijn dat je wat last van de sneeuw hebt. Mocht je nog een keer uitleg willen hebben, stuur dan gerust een PB 14 januari 2010 bewerkt door topzoekertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ineke telgen Geplaatst 16 januari 2010 Auteur Share Geplaatst 16 januari 2010 Wat een reacties en veel tips! Dank daarvoor! We gaan nu uitzoeken welke cache we gaan doen. Keuze genoeg. Ben benieuwd of het echt zo verslavend werkt.. Groetjes, Ineke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden