kdv Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 Tadaaaaa, dat was inderdaad de truc! Ik ben gewend te updaten wanneer GSAK zelf met een melding komt dat er een niewue vrsie is, maar dit keer was er dus een tussentijdse opwaardering nodig. Iedereen bedankt voor de hulp! Hm nee, dat helpt ook al niet Ik zie nu wel dat ik in de map Program Files/gsak/Locations submappen heb staan voor de landen waarvoor het veld County wel goed wordt ingevuld, bijvoorbeeld Program Files/gsak/Locations/counties/ita en Program Files/gsak/Locations/counties/ita/ all_ita, waarin voor elke 'county' een tekstbestand met de polygooninfo voor die 'county' staat. Een dergelijke submap lijkt bij mij te ontbreken voor Nederland. (Ik heb wel gewoon Program Files/gsak/Locations/states/nld met bijbehorende inhoud, en moet denk ik op een of andere manier ook Program Files/gsak/Locations/counties/nld met inhoud ergens vandaan zien te halen... Op de GSAK-site (http://gsak.net/v76/hs23730.htm) staat: There is actually many polygon files required to make this work (even zipped they are many Megabytes in size) so they are not shipped in the GSAK install. Accordingly the function does a "smart update" of the county polygon files as needed. That is, it checks to see if a current state polygon file exists when it is updating. If not, then it will automatically download and install that state from the GSAK web site. It will only download those states that are being processed in the current filter. Maaer blijkbaar vindt bij mij die smart update niet (goed) plaats Waarschijnlijk is het probleem dat je niet een nieuwe (beta-)versie van GSAK hebt geinstalleerd. De polygon files voor de gemeentes in NL zijn beschikbaar vanaf GSAK versie 7.6.1 Build 30 (en hoger). Lagere versies weten niet dat er polygon files voor NL beschikbaar zijn. Ik zou de laatste 7.6.2 versie downloaden vanaf de homepage http://gsak.net/ , en deze installeren. Daarna de macro 'Update' uitvoeren die een paar berichten hierboven genoemd wordt. Bij de eerste keer aanroepen van de macro zouden nu de nieuwe polygons gedownload moeten worden. Mocht het dan nog niet lukken: wis de locations directory, en probeer opnieuw de macro. Succes, The CEO
The CEO Geplaatst 24 januari 2010 Geplaatst 24 januari 2010 Een paar berichten terug in deze tread ging het over verkeerde county data, met name voor caches in de gemeente Nieuwkoop. Ik heb geupdate polygons opgestuurd naar Clyde van GSAK, en deze zijn nu verwerkt in de laatste beta versie van 7.6: download 7.6.0.13 hier NOTE: De laatste beta versie van 7.7 download ook de nieuwe polygons, maar toch blijven o.a. de caches in de gemeente Nieuwkoop nog steeds een leeg county veld houden Er lijtk dus nog ergens een bug in deze versie te zitten. Ik heb Clyde hierover gemaild, en ik verwacht dat hij dit in een van de volgende beta's ook kan oplossen. The CEO
The CEO Geplaatst 26 januari 2010 Geplaatst 26 januari 2010 In 7.7.0 Build 87 en hoger werken de nieuwe polygon files nu ook correct.
Ivo-tje Geplaatst 26 januari 2010 Geplaatst 26 januari 2010 Wie kan mij helpen. Ik had altijd prima provincie info in mijn GSAK, maar sinds begin dit jaar staan alle geupdate caches op "Nil" En wat ik ook probeer, ik krijg er geen provincie meer in. Alleen gearchiveerde caches hebben soms nog een provincie, omdat die niet meer meekomen in pocketqueries. Dus als iemand de oplossing heeft, GRAAG! (waarom heeft gc.com de provincies er eigenlijk niet bij staan, lijkt me voor hun toch niet super veel werk om de coordinaten even tegen een map aan te leggen)
Team Tabak Geplaatst 26 januari 2010 Geplaatst 26 januari 2010 (bewerkt) Ik vermeld de provincies in de "corrected coördinates". Na het saven van de gegevens worden deze "gelocked". Bij het binnenhalen en verwerken van de pocketqueries worden die gegevens dan niet meer gewijzigd. Alle andere punten wel. 26 januari 2010 bewerkt door Gerrit Tabak
GeoFlowers Geplaatst 26 januari 2010 Auteur Geplaatst 26 januari 2010 Ik vermeld de provincies in de "corrected coördinates". Na het saven van de gegevens worden deze "gelocked". Bij het binnenhalen en verwerken van de pocketqueries worden die gegevens dan niet meer gewijzigd. Alle andere punten wel. Lees ik bovenstaande wel goed, want: Voor provincies is er toch het "state" veld. Net als voor de gemeente het "county" veld en voor het land "Country" veld. Even in File>load GPX/LOC/ZIP YB in County update en SBA in State Update en alles wordt goed bijgehouden.
Team Tabak Geplaatst 26 januari 2010 Geplaatst 26 januari 2010 (bewerkt) Maar ook hier geldt: Er zijn vele wegen, die naar Rome leiden. En ik doe het, als door mij beschreven en dan hoef ik verder niets meer te doen. Het werkt uitstekend. Ik zou zeggen... Probeer het eens! Als je het vakje corrected coordinates opent, zie je daar ook de optie "State" staan. Daarin vul je de provincie van je keuze in. Vervolgens opslaan en voila. Je bent klaar! En als jij gelukkig bent met de door jou gekozen methode, dan moet je dat beslist zo houden!!! De vraagsteller kan beide opties eens uitproberen en bekijken, waar hij zich senang bij voelt. 26 januari 2010 bewerkt door Gerrit Tabak
The CEO Geplaatst 26 januari 2010 Geplaatst 26 januari 2010 Wie kan mij helpen.Ik had altijd prima provincie info in mijn GSAK, maar sinds begin dit jaar staan alle geupdate caches op "Nil" En wat ik ook probeer, ik krijg er geen provincie meer in. Alleen gearchiveerde caches hebben soms nog een provincie, omdat die niet meer meekomen in pocketqueries. Dus als iemand de oplossing heeft, GRAAG! (waarom heeft gc.com de provincies er eigenlijk niet bij staan, lijkt me voor hun toch niet super veel werk om de coordinaten even tegen een map aan te leggen) Probeer eens de macro die je hier kan vinden. En daarna(ast) de tip van GeoFlowers. Dan zou het moeten (blijven) werken.
Remunj Geplaatst 26 januari 2010 Geplaatst 26 januari 2010 Wie kan mij helpen.Ik had altijd prima provincie info in mijn GSAK, maar sinds begin dit jaar staan alle geupdate caches op "Nil" En wat ik ook probeer, ik krijg er geen provincie meer in. Alleen gearchiveerde caches hebben soms nog een provincie, omdat die niet meer meekomen in pocketqueries. Dus als iemand de oplossing heeft, GRAAG! (waarom heeft gc.com de provincies er eigenlijk niet bij staan, lijkt me voor hun toch niet super veel werk om de coordinaten even tegen een map aan te leggen) Probeer eens de macro die je hier kan vinden. En daarna(ast) de tip van GeoFlowers. Dan zou het moeten (blijven) werken. Met die macro is hier niets mis.
hesselannema Geplaatst 27 januari 2010 Geplaatst 27 januari 2010 Wie kan mij helpen.Ik had altijd prima provincie info in mijn GSAK, maar sinds begin dit jaar staan alle geupdate caches op "Nil" En wat ik ook probeer, ik krijg er geen provincie meer in. Alleen gearchiveerde caches hebben soms nog een provincie, omdat die niet meer meekomen in pocketqueries. Dus als iemand de oplossing heeft, GRAAG! (waarom heeft gc.com de provincies er eigenlijk niet bij staan, lijkt me voor hun toch niet super veel werk om de coordinaten even tegen een map aan te leggen) Lees ook even dit Hier word ook ea uit gelegd.. met als voornamelijk doel de statastieken van gsak genereren en daar zijn ook die velden bij nodig.
Ivo-tje Geplaatst 27 januari 2010 Geplaatst 27 januari 2010 Mjah, ik heb bij het inladen van de gegevens de YB en SBA staan. Ook de macro geprobeerd, maar alles blijft "Nil"
hesselannema Geplaatst 28 januari 2010 Geplaatst 28 januari 2010 Mjah, ik heb bij het inladen van de gegevens de YB en SBA staan.Ook de macro geprobeerd, maar alles blijft "Nil" Heb gsak even niet bij de hand. Wat gebeurt er als je bij een cache het veld Nil leeg maakt en je runt ver volgend de macro. Word deze nu wel gevuld met de juiste waarde ??? Zo ja dan kun via global replace alle velden County Nil laten vervangen door niets.
brilstar Geplaatst 31 januari 2010 Geplaatst 31 januari 2010 Ik herken de problemen in deze thread maar al te goed. Net een nieuwe laptop en een nieuwe GSAK installatie... versie 7.6.3.13. Problemen: Veel (maar niet allemaal) provincie velden blijven Nil. Veel (maar niet allemaal) county velden blijven Nil. Veel geprobeerd: Genoemde macro uitgevoerd: "CountryStateCounty.gsk" Bestand met founds opnieuw ingeladen met de juiste opties: "YB" en "SBA". Alles zonder resultaat. Gemeenten is nieuw maar provincies werkte goed bij mijn oude GSAK installatie. Snik. Wie weet raad? GSAK 7.7? Zou toch met mijn versie ook moeten werken? Jaco..
hesselannema Geplaatst 31 januari 2010 Geplaatst 31 januari 2010 Ik herken de problemen in deze thread maar al te goed.Net een nieuwe laptop en een nieuwe GSAK installatie... versie 7.6.3.13. Problemen: Veel (maar niet allemaal) provincie velden blijven Nil. Veel (maar niet allemaal) county velden blijven Nil. Veel geprobeerd: Genoemde macro uitgevoerd: "CountryStateCounty.gsk" Bestand met founds opnieuw ingeladen met de juiste opties: "YB" en "SBA". Alles zonder resultaat. Gemeenten is nieuw maar provincies werkte goed bij mijn oude GSAK installatie. Snik. Wie weet raad? GSAK 7.7? Zou toch met mijn versie ook moeten werken? Jaco.. Zou met deze versie moeten werken. Wat gebeurt er als je in een record de velden met de tekst NIL leeg maakt en vervolgens CounrtyStateCountry.gsk draait. Worden ze nu wel gevuld ...Met global replace kunje alle NIL velden leeg maken. Na het runnen van de macro zullen ze weer gevuld worden.
brilstar Geplaatst 1 februari 2010 Geplaatst 1 februari 2010 Probeer ik vanavond even (als ik niet achter een proxy zit).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden