Spring naar bijdragen

County Fields In Gsak


GeoFlowers

Aanbevolen berichten

Ik heb slechts één opmerking. Mijn Belgische finds bleven op "leeg" staan.

 

Ja, helaas is er nog niemand geweest die van de Belgische gemeentes polygons heeft gemaakt.

De provincies zitten voor het grootse deel in de GPX files van GC.com

 

The CEO

 

Ik heb het gezien. Maar doordat ik alles leeg gehaald had, moest ik mijn 27 Belgische caches weer even met de hand voorzien van de Provincie Antwerpen. Geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kan ik op een andere manier aan die bestanden komen (om te testen)?

 

Mijn states\nld folder is ook leeg en mijn countries folder ook.

Lijkt het mijn "states" probleem dan dezelfde oorzaak te hebben?

 

En waarom kan de macro dan wel 1053 states plaatsen en 520 counties?

 

Tenslotte, kan ik Clyde (of iemand anders hierover ook benaderen)?

 

Veel dank,

Jaco..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik op een andere manier aan die bestanden komen (om te testen)?

 

Mijn states\nld folder is ook leeg en mijn countries folder ook.

Lijkt het mijn "states" probleem dan dezelfde oorzaak te hebben?

 

En waarom kan de macro dan wel 1053 states plaatsen en 520 counties?

 

Tenslotte, kan ik Clyde (of iemand anders hierover ook benaderen)?

 

Veel dank,

Jaco..

 

Stuur me even een PM met je E-mail adres, dan stuur ik je de 2 directories op.

Als je states ook leeg is dan is het logisch dat ook de provincies niet gevuld worden.

Verder lijkt met me inderdaad een goed idee om je probleem op het GSAK forum te posten. Ik zou dan vooral vermelden dat na het runnen van de macro je wel de directory ..\states\nld\all_nld krijgt, maar dat deze geen files bevat. Daar ligt volgens mij de kern van je probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist van The CEO de bestanden ontvangen (en van Powk ook). Beide bedankt hiervoor... :cry:

Het probleem is hiermee opgelost. Nederland is nu helemaal voorzien van provincies en gemeenten.

 

Overigens heb ik dit probleem gepost op het GSAK forum.

Voor de geinteresseerden:

 

GSAK forum

 

Allemaal bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist van The CEO de bestanden ontvangen (en van Powk ook). Beide bedankt hiervoor... :thumbup:

Het probleem is hiermee opgelost. Nederland is nu helemaal voorzien van provincies en gemeenten.

 

Overigens heb ik dit probleem gepost op het GSAK forum.

Voor de geinteresseerden:

 

GSAK forum

 

Allemaal bedankt.

 

Hopen dat er op het forum een oplossing te vinden is.

Ik hoop zo dat er ooit een mac versie komt van gsak...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er alsnog in geslaagd het onderliggende probleem op te lossen.

Het onderliggende probleem was dat de countybestanden van o.a. Nederland niet gedownload konden worden.

 

Het probleem was Internet Explorer op mijn notebook icm een proxyserverinstelling.

 

Op kantoor zit ik achter een proxy en mijn notebook ontvang ik van mijn baas voorzien van een standaard image. Hierbij is de proxy ingesteld in Internet Explorer.

 

Ik gebruik dagelijks FireFox als webbrowser en IE zelden of nooit... Vandaar dat ik hier niet eerder aan dacht. Het blijkt dus zo te zijn dat GSAK de IE instellingen op het gebied van proxies gebruikt bij internettoegang obv HTTP.

 

GSAK vond in die instellingen een proxy en probeerde deze te bereiken. Deze proxy is niet bereikbaar van buiten het bedrijf (vanuit thuis) dus er trad een timeout op. Op kantoor werkte het ook niet omdat het een authenticating proxy is en GSAK de credentials niet had.

 

Dit verklaart ook waarom het sturen van debug info naar Clyde wel lukte omdat dit geen HTTP maar FTP is.

 

Een ieder bedankt voor de support en ik hoop dat ik met deze uitleg anderen kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag de provincies en gemeentes in mijn statistieken zetten, maar krijg geen werkende macros voor elkaar.

Ik heb ze gevonden en in een apart mapje gezet genaamd macros in gsak.

Als ik ze in gsak wil zetten vult hij bij macros niks in.

Ik kan ook niet aangeven dat het een .dat file is, de enige optie die ik krijg is all files en dit werkt niet.

Ik gebruik firefox en windows 7 en de nieuwste versie van gsak.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal gesproken moet je de Macro XXXXXX.gsk downloaden en dan aanklikken/openen in je Browser en dan worden ze in GSAK geïnstalleerd. Dan zul je ze ook zien als macro in <Macro>,<Run/Manage>. Je kunt ook eventueel de resync knop gebruiken in het menu <Run Macro>. Mocht je de map Macro in gsak zelf aangemaakt hebben dan lukt dat niet want gsak maakt deze zelf aan. Eventueel niet in de installatie map van GSAK maar ergens anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik zelf geen Windows 7. Maar ik weet dat er hier wat meer problemen mee zijn. Misschien dat een andere gebruiker je daar bij helpen kan. Of iemand op het gsak.net forum. Dit programma is te mooi om het niet ( of niet helemaal ) te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het zetten van de file associations onder Windows 7:

Ga naar de shortcut waarmee je GSAK normaal gesproken start, en klik er op met je rechter-muis knop. Kies Run as Administrator. Nu werkt de actie "<Tools> file association gebruiken" die Jurgen voorstelde wel.

Als je na dit gedaan te hebben op het GSAK forum een macro download, dan kan je kiezen voor 'open with GSAK'. Doe je dit dan kan je daarna kiezen om de macro te installeren. Hij komt dan automatisch in de juiste nacro directory

 

Nog een tweede tip: Wat is de 'juiste' macro directory?

Kies in GSAK <Toools> GSAK folder Finder. Kies nu Macros uit het lijstje en daarna show. Er opent zich nu een venster met de (enig juiste) macro directory. Hier moeten alle .dat files met de provincie- en gemeentekaarten opgeslagen worden. Alles .gsk macros die je geinstallerd hebt staan ook hier.

 

Succes!

bewerkt door The CEO
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het "instaleren" verschijnt er dit in een apart scherm:

 

#Netherlands - Gemeentes

# County Map definition file for FindStatGen3

############################

# V0.3 26-01-2010 by The CEO

# Changes due to gemeentelijke herindeling at 01-01-2010

#

 

<enddata>

 

En na op run te hebben geklikt:

 

Foutmelding:

 

Cannot create file C:\Users\Peter\AppData\Local\Temp\FindStatGenMapNetherlandsCounty-1.dat.

bewerkt door team nessa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...