Spring naar bijdragen

County Fields In Gsak


GeoFlowers

Aanbevolen berichten

Zojuist getest.

3 caches waarvan state "Nil"was leeggemaakt en macro opnieuw gedraaid. State blijft leeg.

1 cache waarbij state "Zuid-Holland"was leeggemaakt en macro opnieuw gedraaid. State wordt weer "Zuid-Holland".

County velden bevatten al geen "Nil" en zijn al leeg. Van mijn 1562 founds in Nederland hebben slechts 460 een county.

Nog suggesties...? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Merkwaardig. Tot op heden heb ik de provincies (van het begin af aan) altijd met de hand ingevoerd. Onze generatie heeft gelukkig voldoende kennis van topografie om te kunnen vaststellen, waar we hebben gecached..... ;) Niet overal is een macro voor nodig... En zoveel werk is dat niet. Maar als je 1600 provincies moet ingeven, dan wordt dat andere koek..

 

Dus heb ik de proef op de som gedaan.

 

Ik heb GSAK Versie 7.7.0.89.

Ik heb de macro CountryStatecounty.gsk geinstalleerd.

Ik heb met de optie Database/Global Replace alle state vakjes leeg gemaakt. In de gemeentevakjes stond sowieso al niks.

 

Vervolgens heb ik de CountryStateCounty.gsk macro laten lopen.

Ik heb 864 finds, voor een goed begrip.

 

Binnen no time (kan niet anders zeggen) stond alles weer keurig op zijn plaats. Inclusief de gemeentes. (en de provincies exact hetzelfde als de handmatige invoer)

 

Ik heb slechts één opmerking. Mijn Belgische finds bleven op "leeg" staan. De engelse, duitse en nederlandse caches werden keurig ingevuld.

 

Persoonlijk heb ik niet zo veel met die gemeentes, want dat wordt mij iets te kleinschalig, maar goed... Een ander zal redenen hebben om het wél allemaal te willen weten. Het kaartje staat op mijn profiel (Gerrit Tabak) en het wérkt in ieder geval. Ik heb wel een foutje gevonden. Een cache in Papendrecht ligt plotseling in de Gemeente Drente..... Dat is echter wel handmatig te herstellen.

 

Je zou dus je GSAK even kunnen opwaarderen naar 7.7.089. Dan zou het moeten lukken.

 

Uiteraard heb ik ook de findstatMapNetherlands2.dat en de gemeente kaart geinstalleerd. Maar dat is alleen om je statistieken op te leuken.

 

Mij benieuwen of het je nu lukt!!!!

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb slechts één opmerking. Mijn Belgische finds bleven op "leeg" staan.

 

Ja, helaas is er nog niemand geweest die van de Belgische gemeentes polygons heeft gemaakt.

De provincies zitten voor het grootse deel in de GPX files van GC.com

 

Ik heb wel een foutje gevonden. Een cache in Papendrecht ligt plotseling in de Gemeente Drente..... Dat is echter wel handmatig te herstellen.

 

Welke cache heeft dit probleem? Ik ben wel benieuwd of ik uit kan vinden waardoor dit veroorzaakt wordt...

 

The CEO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist getest.

3 caches waarvan state "Nil"was leeggemaakt en macro opnieuw gedraaid. State blijft leeg.

1 cache waarbij state "Zuid-Holland"was leeggemaakt en macro opnieuw gedraaid. State wordt weer "Zuid-Holland".

County velden bevatten al geen "Nil" en zijn al leeg. Van mijn 1562 founds in Nederland hebben slechts 460 een county.

Nog suggesties...? :cry:

 

Nog een mogelijke suggestie:

 

Tools --> GSAK folder finder --> Locations --> Show

 

In welke directory kom je nu uit?

 

Ga door naar de subdirectory counties\nld\all_nld

 

Hoeveel files staan hier?

 

Ga twee directories omhoog, je staat dan in de counties subdir.

Selecteer de directory nld en delete deze.

Start GSAK opnieuw op en run de macro opnieuw. GSAK zou nu automatisch opnieuw de county polygons moeten downloaden (er verschijnt hiervan een melding op het scherm), en daarna de county velden vullen.

Laat even weten wat het resultaat hiervan is, en of je nog gekke dingen opvallen wanneer je deze procedure uitvoerd.

 

Succes,

 

The CEO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, wat kan ik of kunnen jullie nu nog verzinnen.

 

1. Full install gedaan van 7.7.0.67

2. Upgrade naar 7.7.0.89

3. Database - GlobalReplace - alle "states" leeg

4. Database - GlobalReplace - alle "counties" leeg

5. Macro "CountryStateCounty.gsk" gedraaid.

 

Resultaat (van de 1762 founds waarvan 1562 in Nederland):

 

- 1053 provincies

- 520 gemeenten

 

Kortom, veel te weinig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhm, versie 7.7.0.89?

gsak zit nog op 7.6.2.45 bij mij, en er is geen update.

Ook op de site vind ik niet hoger dan 7.6.2...

 

Download 7.6.3.13 hier

 

Van 7.7 is ook al een beta versie, maar ik zou daar nog even mee wachten omdat daar nog veel bugs inzitten. Tenzij je natuurlijk graag experimenteert... Zie het GSAK forum voor meer info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist getest.

3 caches waarvan state "Nil"was leeggemaakt en macro opnieuw gedraaid. State blijft leeg.

1 cache waarbij state "Zuid-Holland"was leeggemaakt en macro opnieuw gedraaid. State wordt weer "Zuid-Holland".

County velden bevatten al geen "Nil" en zijn al leeg. Van mijn 1562 founds in Nederland hebben slechts 460 een county.

Nog suggesties...? :cry:

 

Nog een mogelijke suggestie:

 

Tools --> GSAK folder finder --> Locations --> Show

 

In welke directory kom je nu uit?

 

Ga door naar de subdirectory counties\nld\all_nld

 

Hoeveel files staan hier?

 

Ga twee directories omhoog, je staat dan in de counties subdir.

Selecteer de directory nld en delete deze.

Start GSAK opnieuw op en run de macro opnieuw. GSAK zou nu automatisch opnieuw de county polygons moeten downloaden (er verschijnt hiervan een melding op het scherm), en daarna de county velden vullen.

Laat even weten wat het resultaat hiervan is, en of je nog gekke dingen opvallen wanneer je deze procedure uitvoerd.

 

Succes,

 

The CEO

 

Heel de map countries bestond niet, en aanmaken helpt ook al niets.... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhm, versie 7.7.0.89?

gsak zit nog op 7.6.2.45 bij mij, en er is geen update.

Ook op de site vind ik niet hoger dan 7.6.2...

 

Download 7.6.3.13 hier

 

Van 7.7 is ook al een beta versie, maar ik zou daar nog even mee wachten omdat daar nog veel bugs inzitten. Tenzij je natuurlijk graag experimenteert... Zie het GSAK forum voor meer info.

 

2. Fixed a problem with arc/polygon filters in Windows 7

11. Updated county polygon files for Netherlands (thanks to Remco)

 

Zou zomaar de oplossing kunnen zijn....

 

Niet dus :cry:

bewerkt door Ivo-tje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een mogelijke suggestie:

 

Tools --> GSAK folder finder --> Locations --> Show

 

In welke directory kom je nu uit?

"..\gsak\locations"

 

Ga door naar de subdirectory counties\nld\all_nld

 

Hoeveel files staan hier?

Geen bestanden.

 

Ga twee directories omhoog, je staat dan in de counties subdir.

Selecteer de directory nld en delete deze.

Start GSAK opnieuw op en run de macro opnieuw. GSAK zou nu automatisch opnieuw de county polygons moeten downloaden (er verschijnt hiervan een melding op het scherm), en daarna de county velden vullen.

Laat even weten wat het resultaat hiervan is, en of je nog gekke dingen opvallen wanneer je deze procedure uitvoerd.

 

Succes,

 

The CEO

Wat opvalt is dat ik bij het draaien van de macro twijfel of ik de polygonen melding heb gezien. Ik denk het wel, even snel. Verder is het resultaat van de macro 0 updates/wijzigingen (ik had niet eerst alle state en county velden leeggemaakt).

Na het draaien van de macro is de "nld" folder weer aangemaakt. Met daarin de "all_nld" folder met opnieuw 0 bestanden.

 

Jaco..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb slechts één opmerking. Mijn Belgische finds bleven op "leeg" staan.

 

Ja, helaas is er nog niemand geweest die van de Belgische gemeentes polygons heeft gemaakt.

De provincies zitten voor het grootse deel in de GPX files van GC.com

 

Ik heb wel een foutje gevonden. Een cache in Papendrecht ligt plotseling in de Gemeente Drente..... Dat is echter wel handmatig te herstellen.

 

Welke cache heeft dit probleem? Ik ben wel benieuwd of ik uit kan vinden waardoor dit veroorzaakt wordt...

 

The CEO

 

Het gaat om GCP8Z5 Drierivierenpunt Papendrecht. De macro gaf als resultaat. Provincie Zuid-Holland (prima natuurlijk) en dan als Gemeente: Drente. Daar is dus iets fout gegaan. Vervolgens heb ik later deze cache nog een keer leeg gemaakt. Wederom de macro laten lopen, die keurig meldde slechts 1 cache te hebben bijgewerkt. En tot mijn verbazing was het toen wél goed. Geen idee, hoe ik dit moet verklaren.

 

Misschien helpt je dit nog: Ik heb 703 caches gevonden in Nederland. Na de macro de eerste keer gerund te hebben gaf hij aan 703 caches binnen de provincies gevonden te hebben en 702 in de Gemeenten. Toen ben ik gaan zoeken en stuitte ik op het Papendrecht / Drente verhaal... Het was toen logisch, want hij kent Drente niet als Gemeente....

 

Merkwaardig genoeg heb ik nog geen enkele cache in Drente gevonden....

 

Misschien kun je er iets mee. Ik niet in ieder geval....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, wat kan ik of kunnen jullie nu nog verzinnen.

 

1. Full install gedaan van 7.7.0.67

2. Upgrade naar 7.7.0.89

3. Database - GlobalReplace - alle "states" leeg

4. Database - GlobalReplace - alle "counties" leeg

5. Macro "CountryStateCounty.gsk" gedraaid.

 

Resultaat (van de 1762 founds waarvan 1562 in Nederland):

 

- 1053 provincies

- 520 gemeenten

 

Kortom, veel te weinig...

 

Wat ik nou zo vreemd vind, is dat de macro dus deels wel de gegevens vindt en deels niet. Ik zou zeggen: "Hij doet het, of hij doet het niet, maar hij doet het niet voor de helft...." Misschien heeft iemand hier een verklaring voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een mogelijke suggestie:

 

Tools --> GSAK folder finder --> Locations --> Show

 

In welke directory kom je nu uit?

"..\gsak\locations"

 

Ga door naar de subdirectory counties\nld\all_nld

 

Hoeveel files staan hier?

Geen bestanden.

 

 

Wat opvalt is dat ik bij het draaien van de macro twijfel of ik de polygonen melding heb gezien. Ik denk het wel, even snel. Verder is het resultaat van de macro 0 updates/wijzigingen (ik had niet eerst alle state en county velden leeggemaakt).

Na het draaien van de macro is de "nld" folder weer aangemaakt. Met daarin de "all_nld" folder met opnieuw 0 bestanden.

 

Jaco..

 

Ok.

Welke directory staat er op de plek van de puntjes in "..\gsak\locations" ?

Welke besturingssysteem heb je?

 

Mijn vermoeden is dat op de plek van de puntjes iets als C:\Program Files\ staat, en dat je Visa of Windows 7 gebruikt.

Programma's als GSAK mogen in die directry niet zomaar schrijven. Daarom vindt je geen counties directory.

Als dit het geval is zou het volgende moeten helpen:

- Maak een volledige backup.

- Verwijder GSAK volledig.

- Installeer GSAK opnieuw, in een andere directory. Dus bijv. C:\Program Files\GSAK v76\ of iets dergelijks.

- Import de backup

- Re-run de macro

bewerkt door The CEO
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een mogelijke suggestie:

 

Tools --> GSAK folder finder --> Locations --> Show

 

In welke directory kom je nu uit?

"..\gsak\locations"

 

Ga door naar de subdirectory counties\nld\all_nld

 

Hoeveel files staan hier?

Geen bestanden.

 

 

Wat opvalt is dat ik bij het draaien van de macro twijfel of ik de polygonen melding heb gezien. Ik denk het wel, even snel. Verder is het resultaat van de macro 0 updates/wijzigingen (ik had niet eerst alle state en county velden leeggemaakt).

Na het draaien van de macro is de "nld" folder weer aangemaakt. Met daarin de "all_nld" folder met opnieuw 0 bestanden.

 

Jaco..

 

Ok.

Welke directory staat er op de plek van de puntjes in "..\gsak\locations" ?

Welke besturingssysteem heb je?

 

Mijn vermoeden is dat op de plek van de puntjes iets als C:\Program Files\ staat, en dat je Visa of Windows 7 gebruikt.

Programma's als GSAK mogen in die directry niet zomaar schrijven. Daarom vindt je geen counties directory.

Als dit het geval is zou het volgende moeten helpen:

- Maak een volledige backup.

- Verwijder GSAK volledig.

- Installeer GSAK opnieuw, in een andere directory. Dus bijv. C:\Program Files\GSAK v76\ of iets dergelijks.

- Import de backup

- Re-run de macro

 

Directory is: "D:\Jaco\geocaching\gsak\locations".

Ik draai Windows XP SP3.

 

Ik ben IT-prof en een schrijfrechtenprobleem lijkt mij uitgesloten.

 

In heb wel een counties directory. Iemand anders in deze thread had die folder niet.

Ik heb de "\counties\nld\all_nld" folder maar deze is leeg. Klopt dat?

 

Jaco..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Directory is: "D:\Jaco\geocaching\gsak\locations".

Ik draai Windows XP SP3.

 

Ik ben IT-prof en een schrijfrechtenprobleem lijkt mij uitgesloten.

 

In heb wel een counties directory. Iemand anders in deze thread had die folder niet.

Ik heb de "\counties\nld\all_nld" folder maar deze is leeg. Klopt dat?

 

Jaco..

 

Nee, dat klopt niet.

Er moeten 434 files in staan, een voor elke gemeente.

Deze files worden automatisch gedownload door GSAK wanneer de directory niet bestaatof niet meer up-to-date is.

 

Verder ben ik nu ook ongeveer door m'n ideeën heen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...