Bert-Ernie Geplaatst 18 november 2009 Geplaatst 18 november 2009 Hallo allemaal, We hebben een Garmin GPSMAP 60CSx te leen en zitten erover te denken om deze over te kopen, mede omdat onze oude gps (Gele Garmin) absoluut geen denderende ontvangst heeft regelmatig in het bos. Na het lezen van het forum blijkt dit een bekend probleem te zijn en dit werd opgelost in nieuwere gps-apparaten. Nu is onze vraag: hoe en waar is aan te herkennen dat je een verbeterde ontvanger hebt en dus niet alsnog met het probleem van een slechte ontvangst zit. alvast bedankt!! bert-ernie
De Roode Loper Geplaatst 18 november 2009 Geplaatst 18 november 2009 Hallo allemaal, We hebben een Garmin GPSMAP 60CSx te leen en zitten erover te denken om deze over te kopen, mede omdat onze oude gps (Gele Garmin) absoluut geen denderende ontvangst heeft regelmatig in het bos. Na het lezen van het forum blijkt dit een bekend probleem te zijn en dit werd opgelost in nieuwere gps-apparaten. Nu is onze vraag: hoe en waar is aan te herkennen dat je een verbeterde ontvanger hebt en dus niet alsnog met het probleem van een slechte ontvangst zit. alvast bedankt!! bert-ernie Ga met je oude GPS en de 60CSx naar een plek waar het ontvangst niet zo geweldig is en vergelijk . Kijk ook eens in deze vergelijking hoe snel je ontvangst hebt in bovengenoemde test en baseer daar je beslissing op.
Cernunnos Geplaatst 18 november 2009 Geplaatst 18 november 2009 Zorg er ook voor dat je altijd de nieuwste firmware op je apparaat hebt staan, wil ook nog wel eens een verbetering zijn.
williex Geplaatst 18 november 2009 Geplaatst 18 november 2009 Ik heb de 60 csx al aardig ng en bevalt uitstekend. wiliiex
Bert-Ernie Geplaatst 25 november 2009 Auteur Geplaatst 25 november 2009 Is het niet ergens aan te "herkennen" dat je een betere antenne zou hebben? Bijvoorbeeld een jaartal dat de gps gemaakt is of zo.
De Armadillo's Geplaatst 25 november 2009 Geplaatst 25 november 2009 Hallo allemaal, We hebben een Garmin GPSMAP 60CSx te leen en zitten erover te denken om deze over te kopen, mede omdat onze oude gps (Gele Garmin) absoluut geen denderende ontvangst heeft regelmatig in het bos. Na het lezen van het forum blijkt dit een bekend probleem te zijn en dit werd opgelost in nieuwere gps-apparaten. Nu is onze vraag: hoe en waar is aan te herkennen dat je een verbeterde ontvanger hebt en dus niet alsnog met het probleem van een slechte ontvangst zit. alvast bedankt!! bert-ernie Ben zelf twee jaar geleden overgegaan van de eTrex Legend (volgens mij dezelfde ontvangerchip als je gele Garmin) naar een 60CSx. Het verschil is erg groot. Had ik met de eTrex onder een bladerdak of tussen gebouwen al heel gauw geen ontvangst meer, met de 60CSx heb buiten ALTIJD ontvangst en zelf binnen in huis (even afhankelijk waar je je bevindt).
Peetee Geplaatst 25 november 2009 Geplaatst 25 november 2009 De typenaam is wat dat betreft al voldoende. De voorgangers van de 60Cx en 60CSx (de 60c en de 60cs) waren niet uitgerust met een hooggevoelige SirfIII ontvanger, maar waren wat dat betreft toch al beter dan de eerste Garmin Etrex (de gele). Toen de Cx en de CSx uit kwamen werden ze meteen al voorzien van deze SirfIII chipset. Het gaat dus ook niet zozeer om de antenne, maar om de ingebouwde chipset. En de prestaties van de SirfIII-chipset is (ik heb zelf een 60 Cx) uitstekend. De 60CSx is gewoon een goed apparaat.
deBruineBeren Geplaatst 25 november 2009 Geplaatst 25 november 2009 "Helaas" is er nu ook een 60CSx met een MTK in plaats van een SiRFstarIII chipset. Waarom helaas, omdat ik denkt dat de software voor de SiRFstarIII beters is dan voor de MTK chipset. Hoe weet je nu of je een SirfstarIII of MTK chip hebt ? Informatie op de doos is niet betrouwbaar. Tijdens het opstarten zie je wel of niet een Copyright melding voor de SiRF (niet betrouwbaar bij modellen anders dan 60C(S)x ). Software versie opvragen: 3.00s is SiRF Star III en 2.00m is MTK.
Bert-Ernie Geplaatst 27 november 2009 Auteur Geplaatst 27 november 2009 We hebben het gevonden en hebben softwareversie 3.00 dus we zitten goed, bedankt
De Oliva's Geplaatst 27 november 2009 Geplaatst 27 november 2009 (bewerkt) Na verlies van onze goede ouwe Etrex Venture hebben we 'n GPSMap60cx gekocht (Op het dak van de auto laten liggen vermoedelijk !). Waar inderdaad de ontvangst van de venture al wegviel bij een bladerdekje doet de 60cx het zelfs op de begane grond van een vier verdiepingen tellend gebouw nog . Dat is een aardige verademing kan ik zeggen. Voor ons idee is de ontvangst van de 60cx (en dus ook de cSx) hoe dan ook beter dan de oudere gele, blauwe en groene garmins. 27 november 2009 bewerkt door De Oliva's
Aanbevolen berichten