Spring naar bijdragen

Geocaching En Google Earth


Askikker

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben nog een groentje hoor,

maar ik zie dat het coordinatensysteem bij Geocaning (en mn GPS) en het systeem met Google earth niet helemaal overeen komen.

 

Bij de eerste is de laatste coordinaat een deel van duizend, en Google earth eindigt in minuten en seconden o.i.d..

 

Zodat ik met Google earth nooit precies op de plek kom waar ik via Geochaching kom.

Is daar een omrekentabel voor, of kan je dat anders instellen misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

eventjes bij de instellingen van google decimale minuten kiezen ipv graden minuten seconden

 

 

Hoi, ik ben nog een groentje hoor,

maar ik zie dat het coordinatensysteem bij Geocaning (en mn GPS) en het systeem met Google earth niet helemaal overeen komen.

 

Bij de eerste is de laatste coordinaat een deel van duizend, en Google earth eindigt in minuten en seconden o.i.d..

 

Zodat ik met Google earth nooit precies op de plek kom waar ik via Geochaching kom.

Is daar een omrekentabel voor, of kan je dat anders instellen misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de eerste is de laatste coordinaat een deel van duizend, en Google earth eindigt in minuten en seconden o.i.d..

 

Was de truc niets iets van laatste 3 posities delen door 60? Als ik coordinaten in Google Earth wil gebruiken, voer ik ze in via de GCTool; dat werkt in ieder geval :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houd er wel rekening mee dat de kaart Van Google Earth tot tientallen meters kan afwijken van de exacte posities!

Greetz, Bloodwoosj

Optimist!. Eventjes bij één van mijn eigen caches gekeken en de afwijking was daar éénmaal 110 meter maar ook 20, 60 en 80 meter kwamen voor. De frase "meer dan 100 meter" is hier eerder van toepassing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...