Spring naar bijdragen

Interessante Site's Voor Het Oplossen Van Mystery's?


Duif

Aanbevolen berichten

Wie kan een tip van de sluier oplichten? Er bestaan interessante website's die kunnen helpen bij het oplossen van bv een Mystery. Een voorbeeld hiervan is: Tineye om het opzoeken van foto's te vergemakkelijken. Wie kan mij nog zulke website's bezorgen die kunnen helpen bij het oplossen. GEEN oplossingen alleen hulp bij het oplossen.

postduif@skynet.be

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wie kan een tip van de sluier oplichten? Er bestaan interessante website's die kunnen helpen bij het oplossen van bv een Mystery. Een voorbeeld hiervan is: Tineye om het opzoeken van foto's te vergemakkelijken. Wie kan mij nog zulke website's bezorgen die kunnen helpen bij het oplossen. GEEN oplossingen alleen hulp bij het oplossen.

postduif@skynet.be

:thumbup:

Ook niet een site die makelijk is is nl www.google.com. Wat ik zelf vaak doe is bij bepaalde zoek opdrachten het woord "WIKI" toevoegen hier door zoek je specifiek in de wikipedia. Ook wel de dikke van dale van internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat er een site in het leven geroepen zou worden waar de cachelegger meerdere hints weergeeft.

de eerste wordt al gegeven op de site en die is dus bekend een tweede zou kunnen worden opgevraagd één jaar na het online komen mits het team ook al een jaar kest. Een tweede na 2 jaar etc etc (of een ander tijdbestek)

De echte puzzelaars hebben hem dan toch al lang gevonden en het wordt voor de minder ervaren toch weer een uitdaging

 

tis maar een idee, misschien iets voor .nl

bewerkt door MatsRetep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om terug te komen bij de oorspronkelijke vraag, voor sommetjes met binair/base64/hex omzetting (onze duitse vrienden zijn daar gek op om een of ande reden) gebruik ik wel eens deze site.

 

Wat betreft een aanbod voor de eindcoords van alle mysteries: :thumbup: Zelf oplossen jongens en meisjes! Hoewel ik me niet voorstel dat het serieus aanbod was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig om te lezen hoeveel plezier de mensen beleven aan het oplossen van mysteries,

 

Of is men echt te verlegen zijn om de makers van die mysteries om een hint te vragen?

Zal wel niet want het openlijk vragen naar een site waar men oplossingen kan vinden is blijkbaar geen probleem.

 

Wat is er nou leuker dan in deze herfst/winter maanden je hoofd te breken over een puzzel,

ook al doe je er een paar maanden over.

 

Beginnen met oplossen, weg leggen, opnieuw beginnen, weer wegleggen enz. tot er een lichtje gaat branden.

Dan heb je tenminste het gevoel dat je een hindernis overwonnen hebt.

 

Mensen die mij om een hint vragen krijgen een aanwijzing en wanneer ze de mysterie dan oplossen

hebben ze het gevoel het zelf gedaan te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig om te lezen hoeveel plezier de mensen beleven aan het oplossen van mysteries,

 

Of is men echt te verlegen zijn om de makers van die mysteries om een hint te vragen?

Zal wel niet want het openlijk vragen naar een site waar men oplossingen kan vinden is blijkbaar geen probleem.

 

Wat is er nou leuker dan in deze herfst/winter maanden je hoofd te breken over een puzzel,

ook al doe je er een paar maanden over.

 

Beginnen met oplossen, weg leggen, opnieuw beginnen, weer wegleggen enz. tot er een lichtje gaat branden.

Dan heb je tenminste het gevoel dat je een hindernis overwonnen hebt.

 

Mensen die mij om een hint vragen krijgen een aanwijzing en wanneer ze de mysterie dan oplossen

hebben ze het gevoel het zelf gedaan te hebben.

 

Amen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beginnen met oplossen, weg leggen, opnieuw beginnen, weer wegleggen enz. tot er een lichtje gaat branden.

Dan heb je tenminste het gevoel dat je een hindernis overwonnen hebt.

 

.... hebben ze het gevoel het zelf gedaan te hebben.

 

 

Werk je soms in het onderwijs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het mailtje was niet zo heel bijzonder hoor. Maar als iedereen het wilt weten het was een site:

 

http://barryenjolanda.jouwpagina.nl/ <---kopje puzzelhulp

 

 

voor andere puzzeltjes is deze er ook nog:

 

http://s10eke.eigenstart.nl/

 

 

En zelfs met al die sites kom je er vaak niet, puzzelen is vaak een waardeloze bezigheid :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...