Spring naar bijdragen

Additional Waypoints


guus&mary

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wat kan je doen met Additional Waypoints, de vragen en waypoints staan ook al in de tekst erboven.

De additional waypoints (en ook de eindlokatie) zijn (volgens mij) in eerste instantie bedoeld voor de reviewer. Die kan dan de route en eindlokatie van multi en mystery caches controleren. Als legger kun je ervoor kiezen deze openbaar te maken, alleen de coördinaten te verbergen of helemaal te verbergen. Bij de additional waypoints kun je als legger ook een geschikte parkeerplaats aangeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kan je doen met Additional Waypoints, de vragen en waypoints staan ook al in de tekst erboven.

 

Omdat het nu verplicht is de additional waypoints in te vullen i.v.m. controle door de reviewer, is het juist niet meer nodig om het geotechnische gedeelte in de cachetekst te zetten.

Ik plaats de vragen/opdrachten tegenwoordig in het veld opmerkingen bij iedere waypoint. Voordeel voor de nieuwere GPS apparaten is dat de vragen en opdrachten dan ook in te laden zijn (correct if I'm wrong). Zo stimuleer je dan het papierloos cachen (op een kladblok na dan) en hoef je in principe de cachebeschrijving niet meer uit te printen. Helaas zijn niet alle GPS apparaten daar geschikt voor. De 60 CSx bijvoorbeeld neemt maar enkele karakters mee per waypoint.

 

Kijk maar eens naar deze cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kan je doen met Additional Waypoints, de vragen en waypoints staan ook al in de tekst erboven.

De additional waypoints (en ook de eindlokatie) zijn (volgens mij) in eerste instantie bedoeld voor de reviewer. Die kan dan de route en eindlokatie van multi en mystery caches controleren. Als legger kun je ervoor kiezen deze openbaar te maken, alleen de coördinaten te verbergen of helemaal te verbergen. Bij de additional waypoints kun je als legger ook een geschikte parkeerplaats aangeven.

Klopt helemaal. Maar denk eraan dat bij een multi de coördinaten bovenaan de cachepagina ook meteen de parkeerplaats markeren. Dan is het dus niet nodig om nog eens een extra Additional Waypoint te maken voor de parkeerplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kan je doen met Additional Waypoints, de vragen en waypoints staan ook al in de tekst erboven.

De additional waypoints (en ook de eindlokatie) zijn (volgens mij) in eerste instantie bedoeld voor de reviewer. Die kan dan de route en eindlokatie van multi en mystery caches controleren. Als legger kun je ervoor kiezen deze openbaar te maken, alleen de coördinaten te verbergen of helemaal te verbergen. Bij de additional waypoints kun je als legger ook een geschikte parkeerplaats aangeven.

Klopt helemaal. Maar denk eraan dat bij een multi de coördinaten bovenaan de cachepagina ook meteen de parkeerplaats markeren. Dan is het dus niet nodig om nog eens een extra Additional Waypoint te maken voor de parkeerplaats.

Het coördinaat bovenaan de cachepagina hoeft bij multi's niet de parkeerplaats te zijn. Er zijn meerdere caches waarbij dat coördinaat het eerste WP is. En ik ken ook een cache waarbij dat coördinaat helemaal niets met de route te maken heeft, behalve dan dat het in de buurt ligt.

bewerkt door Krijgertjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lijst met additional waypoints is bedoeld om de lijst met waypoints, die bij de cacheroute horen, te kunnen downloaden in je GPS. Opdrachten kun je er bij vermelden. Met waypoints die in de tekst verwerkt zijn kan dat niet (tenminsten niet zonder meer, er lopen wel wat tools voor rond) en die moet je dan dus met de hand inkloppen.

Verder kun je per waypoint in die lijst er voor kiezen of je het coördinaat van dat waypoint wel of niet laat zien in de listing. Kijk daar wel mee uit, want het was zo dat ook 'invisable' gemaakte waypoints in de 'additional waypointlist' na het downloaden van de cache wel met de download meekwamen en dus helemaal niet zo invisable waren...

 

Bij routes met vaste waypoints dus voor de cacher een prettig middel. Een combinatie kan natuurlijk ook: zet je opdrachten met plaatjes en de hele mikmak in je tekst, maar zet de vaste waypoints ook in de 'additional waypoints' list. Dan ben ik je zeer dankbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kan je doen met Additional Waypoints, de vragen en waypoints staan ook al in de tekst erboven.

 

Omdat het nu verplicht is de additional waypoints in te vullen i.v.m. controle door de reviewer, is het juist niet meer nodig om het geotechnische gedeelte in de cachetekst te zetten.

Ik plaats de vragen/opdrachten tegenwoordig in het veld opmerkingen bij iedere waypoint. Voordeel voor de nieuwere GPS apparaten is dat de vragen en opdrachten dan ook in te laden zijn (correct if I'm wrong). Zo stimuleer je dan het papierloos cachen (op een kladblok na dan) en hoef je in principe de cachebeschrijving niet meer uit te printen. Helaas zijn niet alle GPS apparaten daar geschikt voor. De 60 CSx bijvoorbeeld neemt maar enkele karakters mee per waypoint.

 

Kijk maar eens naar deze cache.

 

Helaas is het voor GSAK gebruikers niet mogelijk om de Additional Waypoints te zien waar geen coordinaat is ingevuld.

Zoals ook bij het aangegeven "voorbeeld", daar is allen W118FHF aanwezig omdat dat naar een coördinaat verwijst.

 

Ik heb nog niet gezocht in GSAK of daar een instelling voor is om de lege WP's wel te zien.

We hebben door het missen van deze gegevens wel eens in het veld gestaan zonder cache formule ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...