Spring naar bijdragen

Ben jij bang als je een cache op een bepaalde locatie wilt plaatsen dat iemand anders op dezelfde positie ook een cache wilt plaatsen?  

126 leden hebben gestemd

1. 1. Ben jij bang als je een cache op een bepaalde locatie wilt plaatsen dat iemand anders op dezelfde positie ook een cache wilt plaatsen?

• Ik heb al een cache geplaatst, en wat betreft dit onderwerp nooit een probleem gehad.
      7
    • Ik heb al meerder cache's geplaatst, en wat betreft dit onderwerp nooit een probleem gehad.
      31
    • Onzin, zelfs in Nederland is plaats zat!
      13
    • Ligt aan het onderwerp. Als het locatiegebonden is dan heb je kans dat iemand anders het zelfde idee heeft.
      17
    • Nee, dit is onmogelijk: 2.500 geocachers op 41,526 vierkante kilometer, kans is zoooooooooo klein.
      2
    • Ja, ik heb het wel eens meegemaakt.
      41
    • Ja, het is elke keer raak als ik een cache wil plaatsen!
      1

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ben jij bang als je een cache op een bepaalde locatie wilt plaatsen dat iemand anders op dezelfde positie ook een cache wilt plaatsen?

Geplaatst

Aardig onderwerp BTW.

Op zich ben ik er niet bang voor, maar ik zou er wel flink van balen.

Het verandert iets als je er al het een en ander aan tijd in hebt geinvesteerd. Maar kwaad , neen.

Aangezien het wellicht duidelijk zal zijn dat ik er niet vies van ben als er diverse caches dicht bij elkaar liggen, zal ik waarschijnlijk bekijken of ik met mijn cache door kan gaan. Evt. in een iets gewijzigde vorm .

Het ligt voor de hand dat ik dan contact opneem met de cacheeigenaar van de andere cache. In het geval dat ik al allerlei zaken had voorbereid voor een cache in dat gebied, zal dat contact niet zijn om toestemming te vragen, maar meer om mee te delen. Beleefdheid onder andere, dus.

Overigens moet het gebied wel meerdere caches naast elkaar kunnen herbergen.

Geopatra

Geplaatst

Lijkt mij wel heelllll toevallig als er meerdere caches op één positie terecht komen. Vanwaar deze vraag?

:crybaby: Ruud

Geplaatst

Ik ben er niet bang voor, maar het is mij inmiddels wel al twee maal overkomen.

En om nou 500 meter van die plaats nog een cache neer te leggen was niet helemaal mijn bedoeling.

Ook heb ik al een maal vernomen dat ik een ander "net voor" was.

Natuurlijk zijn er altijd andere plaatsen waar je een cache kunt plaatsen, maar je idee is dan toch een beetje om zeep geholpen.

:crybaby:

Geplaatst
Aangezien het wellicht duidelijk zal zijn dat ik er niet vies van ben als er diverse caches dicht bij elkaar liggen, zal ik waarschijnlijk bekijken of ik met mijn cache door kan gaan.

Op zich vind ik het helemaal niet erg als er caches dicht bij elkaar liggen. Na het vinden van "de Slinge" dacht ik: Laat ik eens de coordinaten van de "Waterster" invoeren. 1,5Km was het resultaat, we zijn lekker gaan lopen. Dit is dus echt een mooie combi-cache die je lopend kan doen.

Bytheway

Geplaatst
Het ligt voor de hand dat ik dan contact opneem met de cacheeigenaar van de andere cache.  In het geval dat ik al allerlei zaken had voorbereid voor een cache in dat gebied, zal dat contact niet zijn om toestemming te vragen, maar meer om mee te delen. Beleefdheid onder andere, dus.

Na andere helft team Biertjuh geconsulteerd te hebben bericht ingetrokken :ph34r: Is zij toch het verstandigst van ons twee :wine:

:crybaby:

Geplaatst

Wow, Steensnoeper, dat verbaasd mij. Kan jij vertellen in welke regio jij de caches wilde plaatsen en wat

de motivatie daarachter was? Dat is natuurlijk heel interessant. Het lijkt erop dat jou motivatie dus zeer

goed was, alleen was iemand je voor. Dat betekend dat er iemand in jou regio net zo gemotiveerd bezig

is :crybaby: Heb jij met hem/haar al contact gehad?

Bytheway

Geplaatst
Ik heb : "Ja, ik heb het wel eens meegemaakt" gekozen.

Mega, heb jij verder nog contact gehad met de plaatser? Had hij hetzelfde idee als jij?

Kwam hij uit de regio? Kende je hem/haar?

Ja, ik wil meer info :crybaby:. De kans dat je een zelfde locatie, binnen een gelijkwaardig tijdsbestek,

uitzoekt lijkt mij zo klein, en toch gebeurt het kennelijk. Dat is echt interessant.

PM'en en mailen van "near hit" caches mag ook! Graag met naam, motivatie en regio!

Bytheway

Geplaatst

Ik heb nog geen problemen gehad. Maar goed, er liggen hier (Friesland) ook nog niet zoveel caches.

Geplaatst
Wow, Steensnoeper, dat verbaasd mij. Kan jij vertellen in welke regio jij de caches wilde plaatsen en wat

de motivatie daarachter was? Dat is natuurlijk heel interessant. Het lijkt erop dat jou motivatie dus zeer

goed was, alleen was iemand je voor. Dat betekend dat er iemand in jou regio net zo gemotiveerd bezig

is :crybaby: Heb jij met hem/haar al contact gehad?

Bytheway

Ik woon in Flevoland, daar wil ik wegens logistieke redenen ook mijn caches plaatsen.

De 1e was een beetje een toevallige samenloop van omstandigen.

Afspraak gemaakt met de boswachter.

Op de dag van de afspraak, bijna 3.5 weken later kwamen wij (8BG, SBB en IK) op de afgesproken plaats niet ver van de plaats waar wij de cache zouden plaatsen.

Het plan was om met SBB in de persoon van Boswachter de hele route te lopen.

Het toeval wil dat dit op 22-03-2003 in het kromslootpark in Almere gebeurde waar wij bij aankomst getuige waren van een van de caches van het Multievent van Blokhut.

De 2e is ook in Almere nabij de Stichtse brug, er waren zeker serieuze plannnen maar niet zo concreet uitgewerkt als bovenstaande voorbeeld.

Ineens was daar "De Groene kathedraal"...........

Als laatste las ik in een van mijn logs van Zintuigen/Senses onderstaand bericht.

Allereerst

Het was voor ons een bekende omgeving. Al met al de cache snel gevonden.

Groeten,

De Zandlopers

P.S.

Jullie waren ons net voor met het plaatsen van deze cache...

Ik denk dat dit gewoon puur toeval was, Blokhut woont niet ver bij Flevoland vandaan. Uit het 2e voorbeeld "De Bruine beren" wonen ook in Flevoland (Zeewolde?) en de Zandlopers uit voorbeeld 3 wonen ook in Flevoland (Lelystad?).

Ik heb met geen van deze collega-cachers contact gehad over deze voorvallen, ik denk niet dat dit iets aan deze caches zou veranderen, ze liggen er immers al.

Wel heb ik een vluchtig contact gehad op een event met McGregor, een stadsgenoot. Misschien dat wij in de toekomst iets gezamelijks kunnen ondernemen.

Want waarom (zeker weten dat dit niet expres was) in elkaars achtertuintje tulpenbollen plaatsen, als je er samen misschien wel een gevarieerd bloemenbed van kan maken.

Geplaatst

Ik kan twee voorvallen melden. De eerste is met Tuf-Tuf.

Die lag er al tijden toen opeens 500 meter verderop langs het pad (Bedelaarsbos) een cache verscheen gemaakt door iemand die vlakbij in Alphen woont. Hij had niet in de gaten gekregen dat Tuf-Tuf er al was. We hebben afgesproken om elkaars caches in de gaten te houden en bij onderhoud ook even de cache van de ander te inspecteren.

De tweede keer was ik bezig om Brandneteleiland te maken. Ik had al een heel stuk gebied ten oosten van de spoorlijn bekeken maar slechts 2 andere plekken verder gevonden: bij een gemaaltje met windvaan en bij een afwateringsloot achter een tennisbaan.

En opeens verscheen een ei van Pino, ja achter de tennisbaan. Toen bleef alleen Brandneteleiland achter maar die is ook nog steeds dichtbij. Overleg leverde op: geen bezwaar en Pino suggereerde de naam Brandneteleiland.

Zo is het gekomen. Helaas is Pino's cache op dit moment foetsie; een heel zware hoogspanningskabel gaat er onderdoor lopen.

Geplaatst

Ik heb gekozen voor "..... heb het wel eens meegemaakt".

In het Europese IMC-1 geocache project hebben wij het Nederlandse deel, Lievelden, voor onze rekening genomen. Met een groep van 15 geocachers in verschillende landen en alleen kontakt via email gaat de communicatie moeilijker en duurde het even voordat alle neuzen één kant op stonden. In de tussentijd hadden wij natuurlijk de route al helemaal klaar gemaakt en toen was daar Forest in the Meadow. Zij hadden onze lokatie uitgekozen. Het scheelde nog geen 25 meter.

Door besluiteloosheid stonden we nu even voor een dilemma. Of iets heel anders gaan doen of de plannen bijstellen. Ik heb kontakt gezocht met de plaatsers en ze van onze plannen verteld. Heb het verlies genomen en de geocache lokatie verplaatst. Ik heb op onze pagina wel een link opgenomen naar "Forest in the meadow" omdat deze geocache op 10 meter wordt gepasseerd.

Op deze manier krijg het ook weer een meerwaarde omdat je 2 geocaches in één keer kan doen. Dus persoonlijk heb ik er geen moeite mee om het zo op te lossen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...