Spring naar bijdragen

Inactieve caches


Aanbevolen berichten

Als service voor de Geocacher staat er op deze site sinds jaar en dag een aantal kaarten van Nederland met daarop de aanwezige caches. Tot een maand geleden verzorgde Eagles deze kaarten en op dit moment worden de caches automatisch gegenereerd. Om de kaarten actueel te houden staan alleen de actieve caches op de kaart. Sinds kort geeft een speciale kaart weer welke caches inactief zijn.

Er zijn op dit moment zo'n kleine 100 caches inactief. Vaak al heel lang. Door dit grote aantal en de lange tijd is het ondoenlijk en niet zinvol om dagelijks een controle uit te voeren van de actuele status. 100 controles is best veel en de status is vooraf in te schatten: Inactief. Daarom gebeurt deze controle wekelijks.

Het kan zijn dat een cache, als gevolg van een probleem, even inactief wordt gezet, en een paar dagen later weer actief wordt. In deze gevallen zou het jammer zijn als de cache nog een aantal dagen als inactief op de kaart zou blijven staan. Dat kost cache plezier. In deze gevallen kun je mij een mailtje sturen. Ik zal dan zorgen dat hij dan snel weer "op de kaart" wordt gezet.

Aan een ieder die inactieve caches heeft die niet meer op actief gaan komen heb ik een verzoek: Archiveer ze gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik kan mij indenken dat het een stap is om een cache in het archief op te bergen. Maar eenmaal in het archief is je cachebeschrijving met bijbehorende logs niet foetsie weg.

Vanaf je cachepage kan je met een muisklik op 'My hidden caches (show archived)' hem weer zien. Ga je proberen de cachebeschrijving te editen om hem weer actief te maken dan krijg je wel een tekstje voor de neus: "This cache has been archived. You will need to contact the web site to have your cache unarchived before you can edit it. Use Waypoint Name GCxxxx when referencing your cache listing."

Met een muisklik kan je dan een verzoekje zenden. Een levend mens moet dus iets voor je doen; het gaat niet automatisch. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak al heel lang. Door dit grote aantal en de lange tijd is het ondoenlijk en niet zinvol om dagelijks een controle uit te voeren van de actuele status. 100 controles is best veel en de status is vooraf in te schatten: Inactief.

 

Aan een ieder die inactieve caches heeft die niet meer op actief gaan komen heb ik een verzoek: Archiveer ze gewoon.

Mee eens, als je zeker weet dat het toch niets meer word, opruimen dan maar.

Helaas is het niet altijd in te schatten hoelang het gaat duren.

Ik heb een cache liggen waarbij aan de omgeving geschilderd word en er aan een enorm object betonrenovatie plaatsvind, pas hierna zullen de bordjes met daarop de aanwijzigingen teruggeplaatst worden. wanneer men hiermee klaar is????

 

Wel ben ik voorstander om dit als NOTE te vermelden zodat men op de hoogte is van de situatie.

((helaas ligt de cache niet voor mijn eigen deur, dus ben je al gauw weer een weekje verder eer dat je in de buurt komt)).

 

Wat trouwens te denken van seizoens caches.

ls voorbeeld ((http://www.geocaching.com/seek/cache_details.asp?ID=45201 ))

Deze is vanaf 7 december 2003 tot 1 januari 2004 actief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Aan een ieder die inactieve caches heeft die niet meer op actief gaan komen heb ik een verzoek: Archiveer ze gewoon.

Ik kan je zeggen dat ik het ronduit irritant vindt als ik de lijst van "search the nearest caches" op "my cache page" oproep en daar constant dezelfde inactieve caches terugvindt. B)

 

Ook als een cache maar 4 weken per jaar actief is, lijkt het me beter deze te archiveren. Zoals door de Professor is geschreven, kan je die weer activeren door een mailtje te sturen naar .com

Als niet bekend is wanneer het door bepaalde omstandigheden mogelijk is de cache weer te bezoeken lijkt het me OK om de cache inactief te laten.

 

Zo blijft de lijst dus up-to-date :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...