Spring naar bijdragen

Jagers


famvandijk

Aanbevolen berichten

Vanavond met zoon nog leuk een cache gaan doen.

Na wat wavepoints gelopen te hebben wilde we net een bos inlopen om te zoeken toen ik een klein

"jacht"hondje zag weg rennen. Bijna direct daarna klonk een oorverdovend schot van een jager.

We zijn er snel vandoor gegaan. En ontzettend geschrokken. :thumbup:

Vorige week kwamen we ook al een wandelende jager tegen.

Neem aan dat hun seizoen begonnen is. :lol1: kijk uit!

Zijn hier meer evaringen mee?

bewerkt door famvandijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Niks geks aan hoor, jagen kan je het hele jaar door. Alleen op zondag en op feestdagen mag er niet gejaagd worden. Afhankelij van wat voor soort kan er een jacht seizoen zijn. Konijn en houtduif bijvoorbeeld mogen het hele jaar geschoten worden. Ga lekker cachen en geniet van je eigen ding, of spreek er eens een aan. Kan je vertellen dat het zeer leerzaam kan zijn .

 

Geowandelaar

bewerkt door geowandelaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is maar wat je niet gek noemt :lol1:

 

Niemand gezien? Geen waarschuwing gehad? En toch geschoten in je nabijheid? Zonder pardon aangeven!

 

Onverantwoord gedrag!!! Maar van die jagers typetjes hoef je natuurlijk ook niets anders te verwachten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toevoeging van de standaard cache uitrusting, een pech hesje in je rugzak, indien nodig kan je die dan aantrekken :thumbup:

De verantwoordelijkheid ligt toch echt bij die schietgrage kleuters, niet bij de bezoekers van een gebied...

 

Gewoon verbieden die onzin, de enige werkelijke oplossing. Professionele jagers kunnen het echt wel aan (en weten wel wat ze doen) en die zal je niet betrappen op zulke domme streken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ervaringsdeskundige wil ik me hier even mee bemoeien.

Een ieder heeft in de kranten kunnen lezen dat afgelopen winter de zwijnen in Nunspeet massaal probeerden de snelweg over te steken, waardoor het gebied waarin mijn cache ligt plotseling in het middelpunt van de belangstelling stond.

Ik heb contact opgenomen met SBB en kreeg precies te horen waar schutters (2 stuks) geplaatst zouden worden.

Aangezien deze jongens alleen 's nachts hun positie innamen en cachers voor mijn cache op die zelfde tijd op pad gingen, leek een probleem bijna niet te vermijden.

Samen met SBB is de volgende oplossing bedacht: de schutters kregen de cacheroute (plus de vermoedelijke tijd waarop cachers in de buurt zouden komen).

Cachers kregen de positie van de schutter (eentje maar, de ander zat te ver uit de buurt).

Bovendien werd cachers verplicht een geel hesje te dragen.

Probleemloos!

Wel veel mailtjes van cachers die meldden dat ze schoten hoorden tot een bepaald tijdstip ...............

En toen werd het stil!

 

Conclusie: goed contact met SBB (of een andere beheersinstantie) is uitermate belangrijk!

 

Inmiddels zijn de meest zwijnen afgeschoten, de schutters zijn weg en de moeilijkheidsgraad van m'n cache is weer met 2 sterren afgenomen.

 

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team is bijna compleet

7 watjes gevonden?

PN

 

Momenteel: Ikzelf + vader, 2 stoere vrouwen en 2 mannen. Hopelijk krijg ik de reacties snel binnen, want ze mailen mij of ze mee mogen, zeg ik ja! Maar dan krijg ik niks weer terug..

 

Dus tot nu toe 4 watjes :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team is bijna compleet

7 watjes gevonden?

PN

 

Momenteel: Ikzelf + vader, 2 stoere vrouwen en 2 mannen. Hopelijk krijg ik de reacties snel binnen, want ze mailen mij of ze mee mogen, zeg ik ja! Maar dan krijg ik niks weer terug..

 

Dus tot nu toe 4 watjes :thumbup:

 

Vier watjes en twee stoere vrouwen ? Dat wordt wat..... :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het ministerie van LVN

 

"Per wildsoort is vastgesteld wanneer erop gejaagd mag worden:

 

  • Wilde eend: van 15 augustus tot en met 31 januari;
  • Haas: van 15 oktober tot en met 31 december;
  • Fazantenhen: van 15 oktober tot en met 31 december;
  • Fazantenhaan: van 15 oktober tot en met 31 januari;
  • Houtduif: van 15 oktober tot en met 31 januari;
  • Konijn: van 15 augustus tot en met 31 januari;
  • Patrijs: op dit moment geen jacht toegestaan, deze soort staat op de Rode Lijst.

De jacht is in deze perioden in beginsel toegestaan tussen zonsopgang en zonsondergang. Voor de wilde eend geldt dat de jacht in die periode is toegestaan van een half uur voor zonsopgang tot een half uur na zonsondergang."

Verder zijn er locale afwijkingen i.v.m. (tijdelijke) problemen in een gebied. Daarvoor worden vergunningen afgegeven.

 

Echter Karel Kraak heeft ook een punt.

Er kan niet zomaar tussen de argeloze wandelaars en fietsers doorgeschoten worden.

Jagers hebben daarin een behoorlijke verantwoordelijkheid en daar kun je zo nodig een klacht over indienen danwel aangifte van doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...