Spring naar bijdragen

Jagers


famvandijk

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Van het ministerie van LVN

 

"Per wildsoort is vastgesteld wanneer erop gejaagd mag worden:

 

  • Wilde eend: van 15 augustus tot en met 31 januari;
  • Haas: van 15 oktober tot en met 31 december;
  • Fazantenhen: van 15 oktober tot en met 31 december;
  • Fazantenhaan: van 15 oktober tot en met 31 januari;
  • Houtduif: van 15 oktober tot en met 31 januari;
  • Konijn: van 15 augustus tot en met 31 januari;
  • Patrijs: op dit moment geen jacht toegestaan, deze soort staat op de Rode Lijst.

De jacht is in deze perioden in beginsel toegestaan tussen zonsopgang en zonsondergang. Voor de wilde eend geldt dat de jacht in die periode is toegestaan van een half uur voor zonsopgang tot een half uur na zonsondergang."

Verder zijn er locale afwijkingen i.v.m. (tijdelijke) problemen in een gebied. Daarvoor worden vergunningen afgegeven.

 

Echter Karel Kraak heeft ook een punt.

Er kan niet zomaar tussen de argeloze wandelaars en fietsers doorgeschoten worden.

Jagers hebben daarin een behoorlijke verantwoordelijkheid en daar kun je zo nodig een klacht over indienen danwel aangifte van doen.

 

Er zijn ook bepaalde dieren waar het hele jaar door op geschoten mag worden zoals sommige exoten en andere diersoorten die er in overvloed zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrouw wel, maar over stoer twijfel ik nog.

 

Ik heb Nijen al een mail en PB gestuurd, of er nog plek is voor jullie, ik heb het idee dat ze niet goed aankomen dus bij deze Matthijs is er nog plek voor 2 twijfelaars?

 

Het stoere gedeelte heb ik ook zo mijn twijfels bij, maar je bent verzekerd van een leuke nacht! :beerchug:

 

Mailtje terug gestuurd, van mij mogen ze natuurlijk mee! Dan zijn we ook precies met 8 ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...