Spring naar bijdragen

Opencaching


GeoGerard

Aanbevolen berichten

Iemand die zich aan een kruis stoort omdat hem dat aan de nazi's doet denken is zelf gestoord, en daar hoef je je niet aan te storen.

Daar je zelf zegt de oorlog nog te hebben meegemaakt vind ik dat je vreemd reageert. Mogelijk heb je het hele draadje niet gelezen. Dat kan, maar oordeel dan niet over iemand. En zeker niet over mijn geestelijke vermogens :angry:

Ik heb trouwens niet gezegd dat ik mij persoonlijk eraan stoor, alleen dat het mij ergens aan deed denken en dat het sommige mensen zou kunnen storen.

Ik ken genoeg kruizen bedenken waar niemand zich aan zou storen. Neem alleen maar het Rode Kruis, of het kruis op de mijter van onze enige echte Sint Nicolaas.

 

Mocht je iets gemist hebben, en ik vermoed dat dat het geval is, gezien je leeftijd, lees dan even

 

Dit kruisjeslogo is al eens onderwerp van discussie geweest op dit forum. Kijk eens in dit draadje. Over het algemeen vond men het toen ook niks. :)

 

Marja :yes:die hoopt nooit een dame te worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

... En natuurlijk de voet van GG. Wat is er mis met GG's voet? ...

Men vind die voet niet toepasbaar, omdat het qua kleuren lijkt op het GC.com logo.

Bij OC.com zijn ze wellicht bang voor schadeclaims. :(

 

Ons Megafenomeen ( :angry: ) vind het zelfs een eng logo, wanwege die blote voet. :yes:

 

Dus ik kan wel wat gaan ontwerpen, maar iedereen heeft een andere mening en dus wordt het toch afgekeurd. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een  vraagje aan GeoGerard:

je hebt nu in een dag al een heel draadje gevuld aan de hand van jouw knutsels die je maakt voor opencaching. Waarschijnlijk zal je nog tijden bezig zijn met zaken voor opencaching. Blijf je hier om feedback vragen? Nu vinden, zo blijkt uit reacties, de deelnemers het leuk maar dag na dag en week na week?

Zo het niet beter zijn om dit te doen op de eigen thuisbasis: het forum van de Stichting Geocaching?

Play it on your own turf?

Piet, deze reactie van je valt me een beetje tegen.

Het komt een wat azijn-achtig over.

Dit forum heeft toch ook de pretentie om voor en door alle geocachers te zijn, hoop ik ?

Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar oordeel dan niet over iemand. En zeker niet over mijn geestelijke vermogens  :angry:

Ik heb trouwens niet gezegd dat ik mij persoonlijk eraan stoor, alleen dat het mij ergens aan deed denken en dat het sommige mensen zou kunnen storen.

Marja, ik neem aan dat je je niet zelf stoort aan die kruisen, je suggereert in ieder geval van niet. Dus heb ik niet over jou geoordeeld.

Ik ken genoeg kruizen bedenken waar niemand zich aan zou storen. Neem alleen maar het Rode Kruis, of het kruis op de mijter van onze enige echte Sint Nicolaas.
Waarom zou iemand zich dan wel storen dan wel aan dit simpele kruis dat de plaats van de schat aanduidt?

 

Overigens zijn er kennelijk wel mensen die zich aan de het rode kruis storen, gezien het feit dat de organisatie zich in een aantal landen van een ander rood symbool bedient (rode halve maan, rode leeuw). En ik zou er ook maar niet zo zeker van zijn dat er niemand is die zich zou storen aan het kruis van Sinterklaas.

 

Bij alles wat je bedenkt zijn er altijd wel mensen die zich eraan zouden kunnen storen, maar dat betekent toch niet dat je dat dan zonder meer niet mag gebruiken. Dan kun je niets meer.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik kan maar niet wennen aan dat kruis. Elke keer moet ik toch even slikken. En waarom? Nuchter als ik ben weet ik dat het "slechts" een plaatje is met geen enkele connectie aan welk verleden ook. En na een seconde is het ook wel weer over, maar toch.

Het is toch een bepaalde perceptie die je bij iets hebt. Misschien wordt het beter als je de vier uiteinden van het kruis in de geocaching-kleuren (geel-oranje-blauw-groen) doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het logo is best wel goed, geeft weer wat het weer moet geven. Een kruis (de cache) en de grote

open O van Opencaching. Maar het logo roept ook gevoelens op die je niet wilt. Of je nu wel of niet

de oorlog mee hebt gemaakt, er is gewoon een grote groep die een rare smaak in de mond krijgt.

En natuurlijk is dat niet de bedoeling van de ontwerper geweest maar het is gewoon een feit.

 

Dus, gooi het gewoon weg en maak iets nieuws. Dan ben je in elk geval weer een stap verder.

Even een paar snelle ontwerpjes van ondergetekende:

 

user posted image

Groot logo "Opencaching". Wellicht iets te druk, maar dat is zo aangepast.

 

user posted image

Klein logo "Open".

 

user posted image

Klein logo "Opencaching".

 

user posted image

Klein Logo "Standaard". (Let op de open O :beerchug: )

 

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het logo is best wel goed, geeft weer wat het weer moet geven. Een kruis (de cache) en de grote

open O van Opencaching. Maar het logo roept ook gevoelens op die je niet wilt. Dus, gooi het gewoon weg en maak iets nieuws.Even een paar snelle ontwerpjes van ondergetekende:

 

Bytheway

Dit is dus opbouwende kritiek. Zo moet dat er dus uitzien. :beer:

 

Perfect Taco, elke verdere commentaar lijkt overbodig.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :beerchug:Zij die te ver gaan zijn de enigen die werkelijk weten hoe ver je kan gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het logo is best wel goed, geeft weer wat het weer moet geven. Een kruis (de cache) en de grote

open O van Opencaching. Maar het logo roept ook gevoelens op die je niet wilt. Of je nu wel of niet

de oorlog mee hebt gemaakt, er is gewoon een grote groep die een rare smaak in de mond krijgt.

En natuurlijk is dat niet de bedoeling van de ontwerper geweest maar het is gewoon een feit.

Ik liet het aan mijn ouders zien en die krijgen er ook een vieze smaak van in de mond.

Het deed hun denken aan de KKK, je weet wel met die witte mutsen.

 

Ik vind de ontwerpen die je gemaakt hebt erg goed en vind het jammer dat je ze niet gepost hebt op het OC.com forum.

 

Vooral dat kleintje is erg goed.

 

Ik wil ze wel plaatsen met een referentie naar jouw, jij bent de ontwerper tenslotte. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ze wel plaatsen met een referentie naar jouw, jij bent de ontwerper tenslotte.

 

Geen probleem, gebruik ze maar. Ik vind het altijd wel leuk, logo's ontwerpen. Als je er nog andere

ideeen in verwerkt wilt zien moet je maar ff PM'en.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou jullie graag willen doorverwijzen naar Opencaching.com - Forum. Hier wordt dus precies het tegenovergestelde gedacht dan wat men hier denkt en vindt. Men zweert daar bij dat omstreden symbool en men vindt dat het nieuwe logo eenvoudig moet zijn. Het logo mag ook niet lijken op het logo van GC.com en NC.com vind men op het Opencaching.com Forum.

 

Dus ga daar maar aanstaan. Probeer met de waslijst aan wensen - zie bovenstaande link - maar eens een goed en acceptabel logo te ontwerpen.

 

Het wordt er dus niet eenvoudig op. :blush:

 

Ik zou het waarderen als jullie ook eigengemaakte ontwerpen zouden posten op het OC.com forum.

Wellicht gaat het proces dan wat simpeler en is er sneller een logo. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...