Spring naar bijdragen

Opencaching


GeoGerard

Aanbevolen berichten

Er wordt momenteel druk gewerkt aan de layout van de Opencaching sites.

 

Enkele afspraken die al gemaakt zijn:

 

XHTML ipv HTML

geen javascript

geen frames

weinig en kleine plaatjes verdienen de voorkeur

layout wordt bepaald door CSS

 

Ik heb ook een voorstel en dat ziet er net als de andere er minimalistisch en clean uit.

 

Hebben jullie aanbevelingen ?

 

OPENCACHING LAYOUT VOORSTEL :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb ook een voorstel en dat ziet er net als de andere er minimalistisch en clean uit.

Ik denk dat het belangrijkste van het initiatief van OpenCaching is, dat er een poging wordt gedaan om de gegevens over caches gemakkelijk te kunnen delen met andere sites. Hoe die gegevens vervolgens worden gerepresenteerd lijkt me niet zo relevant om te standaardiseren. De XML definitie natuurlijk des te meer. Ik heb zelfs gelezen dat er een ambitie is om het te mengen met al bestaande databases.

Natuurlijk kan er gewerkt worden aan een standaard userinterface, maar ik denk dat de representatie van de gegevens vooral functioneel moet zijn. Als de representatie dat niet is, komt er vanzelf iemand (ik?) die over de database een schil legt waardoor de boel wel gemakkelijk wordt ontsloten. En omdat het OpenSource is kan niemand dat verbieden.

 

Misschien allemaal wat abstract en daarom een voorbeeld: iMode. De iMode interface is een minimale interface voor het bekijken van cache data. De cache kaarten met zoom functie zijn een veel geavanceerdere oplossing om dezelfde data te bekijken.

Ik ben erg geïnteresseerd in wat zich afspeelt op het gebied van OpenCaching, omdat ik daarin een mogelijkheid zie een bijdrage te leveren in een OpenSource project. Op SourceForge ben ik OpenCaching overigens nog niet tegengekomen.

Een voorbeeld van hoe het er dan in de toekomst mogelijk uit gaat zien kun je hier zien. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een voorbeeld van hoe het er dan in de toekomst mogelijk uit gaat zien kun je hier zien. :angry:

Denk dat ik daar in de toekomst wel genoeg aan zal hebben :thumbdown:

 

@ GeoGerard

Misschien kun je kijken voor een ander logo. Het logo dat je er nu bij hebt staan kan zeker door ouderen verkeerd opgevat worden. Het doet mij denken aan iets dat ik in geschiedenisboeken mbt onze oosterburen tegen kom. En dit kan zeker niet jouw bedoeling zijn.

 

Groetjes Marja :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een voorbeeld van hoe het er dan in de toekomst mogelijk uit gaat zien kun je hier zien. :D

Denk dat ik daar in de toekomst wel genoeg aan zal hebben :ph34r:

 

@ GeoGerard

Misschien kun je kijken voor een ander logo. Het logo dat je er nu bij hebt staan kan zeker door ouderen verkeerd opgevat worden. Het doet mij denken aan iets dat ik in geschiedenisboeken mbt onze oosterburen tegen kom. En dit kan zeker niet jouw bedoeling zijn.

 

Groetjes Marja ;)

Help, daar heb ik nog niet over nagedacht en heb het ook zo niet gezien. :o

 

Weet je wat het erge is: dit logo is gemaakt door een Duitse Opencacher en ik heb het van het forum geplukt. :o

 

Mijn voet vonden ze maar niks. :(

 

geo_gerard_foot.jpg

 

Die opmerking over die snel links is een goeie en daar wordt wat mee gedaan en hopelijk nemen ze het over. ;)

 

Ik ben alleen maar aan het experimenteren en het is gewoon leuk om dit met anderen te delen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Gerard

 

Zou het niet zo kunnen zijn dat het sober houden veel te maken heeft met de cache pagina's en logjes? Stel je eens voor dat er 500 OpenCaching server systemen staan op uiteraard verschillende plaatsen in de wereld. En stel je nu ook eens voor dat iemand een logje plaatst met 4 foto's van 250K. Is dus 500 keer 4 keer 250K wat verstuurd moet worden.

Stel dat ik zo'n server ga beginnen. Dat kan gemakkelijk achter mijn ADSL lijntje op mijn servers. Dan ben ik de hele dag bezig met het binnen halen van foto's van iemand die in Nieuw Zeeland een cache heeft gevonden. Niemand die ze bij mij komt ophalen, want hier is alleen interesse in foto's van het Kootwijkerzand.

 

Ik wil met een klik bij de goede informatie zitten. Daarom is die extra klik naar het forum nu ook weg. Was nergens voor nodig. Ik wil ook dat het er aantrekkelijk uitziet. Zolang dat op een server betrekking heeft is er voor soberheid geen noodzaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vraagt om kritiek, dat zul je krijgen ook :ph34r:

 

Ik zie in het menu een item MY staan. Ik neem aan dat dit gaat om een persoonlijke pagina. Met andere woorden, NADAT je hebt ingelogd. Staat de inlogprocedure in het menu hier dan niet op de verkeerde plaats?

 

Verder is een listbox natuurlijk geen porem in een menu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weeeeeeheeeeeee  ;)

Jullie zijn gemeen tegen me en ik doe nog wel zo mijn best.  ;)

 

Ik vind deze veel mooier !

Ziet er goed uit alleen dat letter type Comic Sans, PLEASE neem een ander. Val dan maar terug op Verdana.

 

Groetjes Ruud :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Mijn voet vonden ze maar niks.  :ph34r:

 

geo_gerard_foot.jpg

[...]

Gerards logo met de voetstap vindt ik nog steeds de beste van het stel. Alle andere logo's vallen in de groep typo-logo. Er worden lettersymbolen gebruikt. En voor een internationaal logo moet je die weg niet op gaan. Slechts een beperkt deel van de mensheid is bekend met onze letters. Russen, Grieken, Arabieren, Indiërs, Thais, Chinezen zullen heel wat hersencellen moeten gebruiken om opencaching te kunnen verbinden met wat ze aan logo zien.

 

Maar ja, zoals ik eerder beweerde in mijn post van October 19 2003, 16:14:27 het roept bij opencachers iets op waarbij ze aan het geocaching.com logo denken en daar worden ze niet blij van.

 

Een vraagje aan GeoGerard:

je hebt nu in een dag al een heel draadje gevuld aan de hand van jouw knutsels die je maakt voor opencaching. Waarschijnlijk zal je nog tijden bezig zijn met zaken voor opencaching. Blijf je hier om feedback vragen? Nu vinden, zo blijkt uit reacties, de deelnemers het leuk maar dag na dag en week na week?

Zo het niet beter zijn om dit te doen op de eigen thuisbasis: het forum van de Stichting Geocaching?

Play it on your own turf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...