Spring naar bijdragen

Opencaching


GeoGerard

Aanbevolen berichten

Ik heb een rare vraag en ik hoop dat ik jullie niet beledig. :ph34r:

 

Ik werd door een dame erop geattendeerd dat het volgende symbool op het Nazi teken -Swastika- lijkt en dat het ouderen kan beledigen.

 

Volgens mij lijkt het er niet op.

Wat is jullie mening ?

 

8508371783fc3ee8e05c27.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja hallo, hier die oudere.

Ik heb problemen met alles dat een kruis is of heeft. Of begrijp ik het nu weer verkeerd?

Tiswa, heb je een echte oudere aan de lijn, wordtie seniel.

 

Ik vind het meer op een kruiskopschroef lijken.

 

Geef mij die voet maar.

 

Weet je zeker of die dame niet overal een Swastika in ziet?

 

GRTZ

 

KruimelOudere :ph34r: Als mensen in een gewoon kruis nog steeds een Swastika zien dan heeft Hitler toch nog de oorlog gewonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Swastika?! Mwaah, ook wel. Zit meer in de richting van de KKK (KukeleKuKlan; de vereniging van witte haantjes die het niet op buut'nlanders hebt).

 

Het voetje is wel aardig, maar ietsiepietsie te pastel. Doet mij aan Miami Vice denken.

 

Wat betreft de web-pagina voorstellen. KISS... Keep It Simple Stupid.

Hoe meer toeters dan wel bellen, des te meer je aandacht wordt afgeleid. Ik heb een hekel aan scrollende boxen, flashende boodschappen en een veelheid aan kleuren.

Dat iframe2-dinges is een heel eind in de richting.

 

Maar ik denk dat de interne opzet veel belangrijker is dan de manier waarop het wordt gerepresenteerd. Dus m.i. is de structuur van de opencaching-database en de replicatie daarvan van veel groter belang. Zodra dat goed zit, kun je gaan bouwen aan de buitenkant. Je zou dan zelfs een echte client (a la Kazaa) kunnen overwegen.

Maar ja, ik ben zo'n automatiseerder die precies weet hoe moet (nou ja...) maar het zelf niet helemaal kan uitvoeren door kennisgebrek. Anders zou ik graag helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een rare vraag en ik hoop dat ik jullie niet beledig.  ;)

 

Ik werd door een dame erop geattendeerd dat het volgende symbool op het Nazi teken -Swastika- lijkt en dat het ouderen kan beledigen.

 

Volgens mij lijkt het er niet op.

Wat is jullie mening ?

 

8508371783fc3ee8e05c27.gif

Dit kruisjeslogo is al eens onderwerp van discussie geweest op dit forum. Kijk eens in dit draadje. Over het algemeen vond men het toen ook niks. :ph34r:

 

tot cache,

team Wij Drie :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een nog oudere dan Kruimeldief, en met extra veel recht van spreken omdat ik de oorlog nog heb meegemaakt (nou ja, ik was zes weken toen de wapenstilstand werd gesloten, maar toch, er zijn er niet veel op dit forum die me dit kunnen nazeggen).

 

Ik vind het onjuist zo'n symbool met een kruis af te keuren omdat het op een swastika zou lijken. Het amsterdamse wapen zou je dan ook driedubbel moeten afkeuren.

 

Bovendien, een swastika is een hakenkruis, dit is een gewoon kruis. En dan nog, ga eens naar het Teijler's museum in Haarlem, zie hoe de balustrade (binnen) een hele ketting van hakenkruisen vertoont, dat heeft echt niets met de nazi's te maken. Niet elk hakenkruis is een nazi-symbool, en dat geldt a fortiori voor andere kruisen. Iemand die zich aan een kruis stoort omdat hem dat aan de nazi's doet denken is zelf gestoord, en daar hoef je je niet aan te storen.

 

Iets anders is dat ik het helemaal niet mooi vind, en technisch ingewikkeld met de vele kleurtjes.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeggen: kijk eens naar het gebruik van het logo op de front-page www.geocaching.de

Nu kennen Duitsers het letterbeeld van de G en dus is het een te vatten logo voor ze maar Japanners? Wanneer komen die nu de letter G tegen?

Sommige anti-globalisten zullen vast wel dit logo zien als de zoveelste imperialistische daad van westerlingen om de eigen kultuur op te leggen aan andere volkeren die geen westerse lettersymbolen gebruiken.

 

In Tibet en India zijn swastica's heel gewone symbolen zonder bijsmaak. Ze staan voor leven, groei en ontwikkeling, voorspoed etc. (Sanskriet swastica = bevorderlijk voor het goede). Maar hij komt in 2 variaties voor: eentje die links draait en eentje die rechts draait. En die zouden antithetisch tov. elkaar zijn.

De Duitse variant draait de andere kant op (links) dan ze in India doen (behalve op de tempels en beelden van de bloedoffers vragende godin Kali). Kijk naar het symbool, draai het met de wijzers van de klok mee. De 'slechte' zal dan als het ware 'haken'.

 

Een linkje:

http://www.cs.mcgill.ca/~preety/history/swastika.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie is die dame? Haar suggestie lijkt me beledigender voor ouderen dan het kruisje. Ik zal het eens voorleggen aan een oudere.

Zoals je op pagina 1 van dit draadje hebt kunnen lezen, ben ik die dame. Hoewel ik volgens sommigen niet echt een dame ben, maar das wat anders :)

Mijn opmerking over dat teken kwam toen GG geen gekleurde achtergrond bij het teken had.

 

Ik vind het meer op een kruiskopschroef lijken.

 

Geef mij die voet maar.

 

Weet je zeker of die dame niet overal een Swastika in ziet?

En nee kruimel, ik zie zeker niet overal een Swastika in :yes: heb alleen gereageerd omdat ik het een vreemd teken vond, dat niet veel met geocachen te maken heeft. Geef mij dan ook nog maar liever die voet.

 

Groetjes Marja :angry:die ouder is dan Kruimel en jonger dan Lex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat na-dreutelend op het voorgaande: er is ook een 'in vieren gedeelde cirkel' symbool. En daar lijkt het opencaching symbool veel meer op. En het leuke is - zo lees ik na wat gezoek - dat het is nog veel internationaler (pandemisch) is dan de swastica. Zie maar het verhaal bij 0=ox=0 waarin o.a. te lezen valt dat in onze streken het gebruikt werd als symbool van de kracht van de hamer van de dondergod Thor bij de Teutoonse Vikingen.

 

Stel ik ben in de volgende situatie: ik moet een boer vragen of ik een cache op zijn land mag plaatsen.

Mijn vraag is: Doe ik er dan goed aan om een T-shirt aan te trekken met dit G-symbool?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik moet een boer vragen of ik een cache op zijn land mag plaatsen.

Mijn vraag is: Doe ik er dan goed aan om een T-shirt aan te trekken met dit G-symbool?

Het Cairnteam adviseert spijkerbroek, geblokt overhemd met daaroverheen een groene bodywarmer en klompen met aan de bovenkant zwart leer. Het professorale rijwiel met hulpmotor wekt waarschijnlijk weinig goodwill. Paraplu's en wandelstokken eveneens thuislaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu kennen Duitsers het letterbeeld van de G en dus is het een te vatten logo voor ze maar Japanners? Wanneer komen die nu de letter G tegen?

Als ze gaan geocachen bijvoorbeeld. Of zouden er GPS-ontvangers in het japans zijn? En bovendien een japanse geocaching site?

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nee kruimel, ik zie zeker niet overal een Swastika in  :(  heb alleen gereageerd omdat ik het een vreemd teken vond,  dat niet veel met geocachen te maken heeft.  Geef mij dan ook nog maar liever die voet.

 

Groetjes Marja :)die ouder is dan Kruimel en jonger dan Lex

Tja, Marja. Ik wist toch ook niet dat jij met Dame bedoeld werd? Bij een dame denk ik aan een bekakte troela en niet aan Marja ons Wijntje.

 

een vreemd teken is het zeker en je moet ook gewoon alles vermijden om een logo of iets dergelijks te fabrivceren waar een ander aanstoot aan kan nemen, of is het nu geven?

 

Maar een kruis hoeft niet per defenitie op een Swastika lijken en.... de Swastika is door Adolf en cs misbruikt. De Swastika bestond al voordat de Nazis het, hopenlijk inmiddels gedoofde, licht zagen....

 

Een logo voor voor een spel als dit moet vrolijk en gekleurd zijn en geen vreemde tekens bevatten. Wat is er mis met een icoontje van een schatkistje, gps, figuurtje met wandelstok en rugzak en dergelijke? En natuurlijk de voet van GG. Wat is er mis met GG's voet?

 

Enneh, ben jij ouder als ik? Ik heb in de oorlog nog ondergronds gezeten, geloof ik.

Als je ouder wordt raak je een beetje de realiteit kwijt zegt men.

 

Als ik ooit toestemming krijg vanuit de States dan laat ik een cache achter op de plek waar ik ondergedoken ben geweest... :angry:

 

 

GRTZ

 

Kruimelduiker :yes:Als een blinde naar het toilet gaat, hoe merkt hij dan dat hij klaar is met zijn achterwerk af te vegen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze gaan geocachen bijvoorbeeld. Of zouden er GPS-ontvangers in het japans zijn? En bovendien een japanse geocaching site?
from Lex

 

Ehh, Lex........... Wereldwijd spelletje!!!!! Dus echt wel:

 

www.geocaching.jp. Installeren van taalpakket zou ik niet doen, is alleen maar belasting en ik neem aan dat jou Japans net zo slecht is als de mijne :angry:. Dus: 'konnichiwa' .

 

Daarnaast worden alle nieuwe gadgets/processoren/gameconsoles als eerste uitgetest in Japan.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Japanse site is inderdaad doorspekt met het Angelsaksische woord 'geocaching'.

En ik zie dat er ook een Japanse Goodiesshop is: http://www.geocaching.jp/brandnew/goods.asp

Dus daar lopen ook sommige cachers rond met net zo'n pet als hier en ze doen ook aan Travel Bugs. En daar is een Japanse naam voor geloof ik: ƒgƒ‰ƒxƒ‹EƒoƒO

Op mijn scherm zie ik in ieder geval de juiste Japanse tekens maar of dat bij iedereen zo is?

Nee, dus. Bij 'bericht voorbeeld' zie ik verkeerde symbolen verschijnen. Zodra computers met rare letters in aanraking komen gaan ze zich recalcitrant gedragen.

In het Japans hebben ze onze ? en ! in gebruik genomen :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...