Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb de applicatie geinstalleerd en heb zojuist een eerste Wherigo gedownload in de iPhone (volgens de instructie de optie Pocket PC gebruikt).

Ik krijg hem inderdaad te zien op het scherm, maar verder geen actie als ik ergens op klik.

Iemand een idee wat ik moet doen om de cartridge aan de praat te krijgen?

Dit is het menu wat ik te zien krijg.

a01c5564-205d-45ef-811e-50fe3a90a7ce.jpg

Geplaatst
Ik ga snel op pad om hem uit te proberen. Ik ben benieuwd!

Verslag volgt zsm.

Ik heb ook pas deze app erop gezet, maar nog niet getest. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Geplaatst (bewerkt)

Inmiddels weer thuis van mijn eerste Wherigo-ervaring met de iPhone.

Lees hier mijn relaas!

Aanvulling: Ik denk dat mijn ervaring ook te maken heeft met de beperkte 3G ontvangst van T-Mobile. Ik had onderweg vaak maar een of twee blokjes ontvangst. En de GPS van de iPhone heeft toch wel behoorlijk veel miswijzing, wat ook meespeelt in het gebruik bij een Wherigo-cache.

Ik ga deze stads-Wherigo nog eens proberen bij beter weer en ik ga er ook nog eens een doen in het open veld. Misschien dat e.e.a. dan beter verloopt.

bewerkt door Ringeling
Geplaatst (bewerkt)

Inmiddels ook een topic gevonden over PiGo op het Zwitserse GC-forum.

Een en ander functioneert blijkbaar nog niet optimaal.

En nog een interessant Blog-artikel op deze site. Zie het artikel van Friday, October 8, 2010

Inderdaad handiger om de cartridges eerst van internet te downloaden naar de computer en dan via iTunes/ jouw iPhone/ apps/ toevoegen, de cartridges toe te voegen en dan synchroniseren.

Ik moest wel even de iPhone een harde reset geven voor ik de cartridges zag in PiGo. (aan- en uitknop + hoofdknop tegelijkertijd 10 seconden ingedrukt houden tot de appel verschijnt en dan loslaten en wachten tot hij weer in de basisstand terugkomt)

bewerkt door Ringeling
Geplaatst

En dan heb ik nog even kontakt gehad met de maker van het progje ivm het probleem dat na downloaden via iTunes de cartridge pas te zien is na een harde reset van de iPhone.

Kreeg keurig en snel een reply.

I have a fix in place for the next release that will properly detect files added or removed via iTunes. Thank you for bringing that to my attention.

Sorry about the GPS accuracy and battery life. I use an iPhone 4 and find that the GPS accuracy is better than with my old iPhone 3G because the phone is faster. Also, the battery life is great. I've tried hour-long cartridge runs with barely any impact on charge level.

• 2 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Inmiddels is er een update van Pigo naar 1.2.1

Downloaden via de applicatie op de iPhone van een Wherigo-cartridge lukt nu zonder problemen. Ik heb het zojuist getest.

Je moet wel de optie 'Pocket-PC' kiezen voor het downloaden.

bewerkt door Ringeling
  • 3 months later...
Geplaatst

Vandaag voor het eerst deze app uitgeprobeerd.

Helaas geen goede ervaring. we hadden een hele leuke werigo uitgezocht. waarbij we onderweg 16 meerkeuze vragen moesten beantwoorden.

Bij de eerste vraag ging het goed en mochten we door naar de tweede vraag. Daar konden we weer een vraag vinden. We wisten zeker dat we het goede antwoord hadden maar toch zei de app dat het antwoord fout hadden. We moesten terug en opnieuw beginnen. Toen we weer terug waren bij vraag twee kregen we weer te horen dat we het foute antwoord hadden. Even iemand gebeld die hem al gedaan had we hadden toch echt het goede antwoord.

Behalve dat de app zei dat het antwoord fout was zei hij ook nog dat we pas bij vraag 1 waren. Dat klopte ook niet we hadden vraag een beantwoord en mochten door naar vraag 2.

Nadat we weer terug zijn gegaan bij vraag 2 het antwoord van vraag 1 gegeven dat was goed. Maar hier zei de app dat we door mochten naar vraag 2 en daar waren we al de locatie van vraag 3 heeft hij dan ook niet gegeven.

Erg jammer want we hadden veel zin in deze werigo.

Geplaatst

Vandaag voor het eerst deze app uitgeprobeerd.

Helaas geen goede ervaring. we hadden een hele leuke werigo uitgezocht. waarbij we onderweg 16 meerkeuze vragen moesten beantwoorden.

Bij de eerste vraag ging het goed en mochten we door naar de tweede vraag. Daar konden we weer een vraag vinden. We wisten zeker dat we het goede antwoord hadden maar toch zei de app dat het antwoord fout hadden. We moesten terug en opnieuw beginnen. Toen we weer terug waren bij vraag twee kregen we weer te horen dat we het foute antwoord hadden. Even iemand gebeld die hem al gedaan had we hadden toch echt het goede antwoord.

Behalve dat de app zei dat het antwoord fout was zei hij ook nog dat we pas bij vraag 1 waren. Dat klopte ook niet we hadden vraag een beantwoord en mochten door naar vraag 2.

Nadat we weer terug zijn gegaan bij vraag 2 het antwoord van vraag 1 gegeven dat was goed. Maar hier zei de app dat we door mochten naar vraag 2 en daar waren we al de locatie van vraag 3 heeft hij dan ook niet gegeven.

Erg jammer want we hadden veel zin in deze werigo.

Ik weet om welke wherigo het gaat. Het ligt volgens mij niet aan je player maar aan de wherigo.

Geplaatst

Ik weet om welke wherigo het gaat. Het ligt volgens mij niet aan je player maar aan de wherigo.

Maar iedereen die ik over deze Wherigo hoor is erg enthousiast kan ook niks over problemen lezen in de logjes.

Mischien moet ik het toch nog eens met een andere wherigo proberen.

Zijn er meer mensen hier met ervaringen met wherigo's doen met een I phone

• 3 months later...
Geplaatst

Interessant draadje. Wij hebben onlangs de Wherigoplayer (Pigo) voor Iphone geïnstalleerd en een cartridge gedownload (cachelocatie Bunnik). Dit is gelukt. Nu is Bunnik niet héél ver bij ons vandaag (kilometer of 30), maar ik ben toch wel benieuwd of we een kans maken... Kan iemand bevestigen dat dit appje doet wat 'ie belooft te doen? Op www.wherigo.com staat inderdaad nog dat de app niet werkt met de Iphone, maar da's duidelijk achterhaald - volgens eerdere posts - en verouderd (2008).

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...