guus&mary Geplaatst 4 augustus 2009 Geplaatst 4 augustus 2009 Ik heb ook een vraag over het maken van een nieuwe cache, Is het erg moeilijk om de pagina aan te maken voor het maken van een cache?? Ik wil er ook èèn maken.
Team Professor X Geplaatst 4 augustus 2009 Geplaatst 4 augustus 2009 Ik heb ook een vraag over het maken van een nieuwe cache,Is het erg moeilijk om de pagina aan te maken voor het maken van een cache?? Ik wil er ook èèn maken. KLIK
barny Geplaatst 4 augustus 2009 Geplaatst 4 augustus 2009 (bewerkt) Ik heb ook een vraag over het maken van een nieuwe cache,Is het erg moeilijk om de pagina aan te maken voor het maken van een cache?? Ik wil er ook èèn maken. KLIK ach, nee he niet weer, lees eerst even het forum door Guus neem bijvoorbeeld KLIK en bedenk dan of jullie er wel aan toe zijn om een cache neer te leggen helaas hebben jullie om voor mij onduidelijke redenen besloten om een andere naam op .com dan hier te gebruiken dus ik heb geheel geen inschatting over jullie "kundigheid" wat betreft geocachen Barny edit: dus wel bekent bij .com maar Guus mocht je benieuwd zijn naar mijn mening PB me dan, als ik het hier openbaar verkondig zal ik wel weer afgeschoten worden. 4 augustus 2009 bewerkt door barny
Remunj Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Ik heb ook een vraag over het maken van een nieuwe cache,Is het erg moeilijk om de pagina aan te maken voor het maken van een cache?? Ik wil er ook èèn maken. KLIK ach, nee he niet weer, lees eerst even het forum door Guus neem bijvoorbeeld KLIK en bedenk dan of jullie er wel aan toe zijn om een cache neer te leggen helaas hebben jullie om voor mij onduidelijke redenen besloten om een andere naam op .com dan hier te gebruiken dus ik heb geheel geen inschatting over jullie "kundigheid" wat betreft geocachen Barny edit: dus wel bekent bij .com maar Guus mocht je benieuwd zijn naar mijn mening PB me dan, als ik het hier openbaar verkondig zal ik wel weer afgeschoten worden. He Barny, normaal ben je ook niet zo bang. Waarom nu dan wel?
barny Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 He Barny, normaal ben je ook niet zo bang. Waarom nu dan wel? Ik hoop dat Barny bang is omdat hij de altijd maar zelfde discussie over caches plaatsen door nieuwkomers zat is. Jolimama heeft gelijk, ik heb al zo vaak geprobeerd om mensen een beetje na te laten denken of de cache die zij wilde plaatsen wel de moeite waard is voor zowel diegene die de cache zoekt als voor diegene die de cache plaatst. Het is klaarblijkelijk voor sommige ook heel moeilijk om eerst wat geduld te bewaren om ervaring op te bouwen, en meestal is een troosteloze cache het product van die gebrekkige ervaring. Natuurlijk zijn er ook zeldzame uitzonderingen (voordat dat geëmmer weer begint) maar het merendeel van de uitgekomen cache’s van “minder ervaren ”cacheleggers” behoord voor mij van die troosteloze verzameling, en als ik weer eens het lef heb om er wat in mijn log er van te zeggen zijn ze ook nog eens zo vriendelijk om de log dan maar voor mij te verwijderen…….. De rest van mijn betoog laat ik maar achterwege, kan je altijd nog persoonlijk aan mij vragen, het is vechten tegen de bierkaai tegen de grote grijze onnadenkende massa die alles leest zo als het hun uitkomt, maar dat ik het jammer vind dat blijft. Barny
jolimama Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Zolang er steeds nieuwe cachers bijkomen, zolang zullen ook steeds de zelfde vragen gesteld worden.Op zich is daar niets mis mee, zeker niet als het zoeken naar antwoorden op dit forum soms zoeken naar een speld in een hooiberg is. Een duidelijk antwoord of verwijzing naar de juiste plek is dan vaak genoeg om de vraag te beantwoorden. Dan hoeft inderdaad niemand bang te zijn. Een cacheplaats reserveren is niet mogelijk, wie het eerst komt wie het eerst maalt, niets mis mis toch. Een kiloplaatser in een dag zal er wel niet komen, Kruimel zou dan ook gek worden denk ik. Zoeken op het forum ik wordt er ook gek van. Gebruikers vriendelijk op dat gebied is het forum in mijn ogen niet. En ja het is logisch dat er vaak dezelfde vragen worden gesteld is niets mis mee alleen continu op dezelfde discussie uitdraaien i.p.v. antworden Kijk naar dit lijntje.
Ivo-tje Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 (bewerkt) Jolimama heeft gelijk, ik heb al zo vaak geprobeerd om mensen een beetje na te laten denken of de cache die zij wilde plaatsen wel de moeite waard is voor zowel diegene die de cache zoekt als voor diegene die de cache plaatst.Het is klaarblijkelijk voor sommige ook heel moeilijk om eerst wat geduld te bewaren om ervaring op te bouwen, en meestal is een troosteloze cache het product van die gebrekkige ervaring. Natuurlijk zijn er ook zeldzame uitzonderingen (voordat dat geëmmer weer begint) maar het merendeel van de uitgekomen cache’s van “minder ervaren ”cacheleggers” behoord voor mij van die troosteloze verzameling, en als ik weer eens het lef heb om er wat in mijn log er van te zeggen zijn ze ook nog eens zo vriendelijk om de log dan maar voor mij te verwijderen…….. De rest van mijn betoog laat ik maar achterwege, kan je altijd nog persoonlijk aan mij vragen, het is vechten tegen de bierkaai tegen de grote grijze onnadenkende massa die alles leest zo als het hun uitkomt, maar dat ik het jammer vind dat blijft. Barny Barny, Met slechts 39 founds heb ik toch onlangs mijn eerste cache geplaatst. (toen 36 founds) Ga langs en geef daarna je eerlijke oordeel: GC1VBMW Ik ken je meening, we hebben er zelfs een discussie over gehad. Dus kom maar op met je kritiek Ivo 5 augustus 2009 bewerkt door Ivo-tje
jolimama Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Jolimama heeft gelijk, ik heb al zo vaak geprobeerd om mensen een beetje na te laten denken of de cache die zij wilde plaatsen wel de moeite waard is voor zowel diegene die de cache zoekt als voor diegene die de cache plaatst.Het is klaarblijkelijk voor sommige ook heel moeilijk om eerst wat geduld te bewaren om ervaring op te bouwen, en meestal is een troosteloze cache het product van die gebrekkige ervaring. Natuurlijk zijn er ook zeldzame uitzonderingen (voordat dat geëmmer weer begint) maar het merendeel van de uitgekomen cache’s van “minder ervaren ”cacheleggers” behoord voor mij van die troosteloze verzameling, en als ik weer eens het lef heb om er wat in mijn log er van te zeggen zijn ze ook nog eens zo vriendelijk om de log dan maar voor mij te verwijderen…….. De rest van mijn betoog laat ik maar achterwege, kan je altijd nog persoonlijk aan mij vragen, het is vechten tegen de bierkaai tegen de grote grijze onnadenkende massa die alles leest zo als het hun uitkomt, maar dat ik het jammer vind dat blijft. Barny Barny, Met slechts 39 founds heb ik toch onlangs mijn eerste cache geplaatst. (toen 36 founds) Ga langs en geef daarna je eerlijke oordeel: GC1VBMW Ik ken je meening, we hebben er zelfs een discussie over gehad. Dus kom maar op met je kritiek Ivo Ivo, Ik kan je zeggen dat Barny eerlijk zijn mening zal geven van al degene die kritiek hadden op mij toen ik een cache wilde gaan plaatsen is hij de enige die er op terug gekomen is. Net zo eerlijk en direct als hij hier op het forum is. Er waren trouwens mensen die de cache de grond al intrapte zonder ook maar iets er van gezien te hebben en die zijn er later echt niet op terug gekomen. Je kan zeggen wat je wil maar Barny is eerlijk. Kritiek positief of negatief zal ik niet geven op je cache. En het lijkt mij dat je daarvoor in het lijntje moet zijn waar die discussie is gevoerd en niet hier. Sorry voor het off topic zijn
guus&mary Geplaatst 5 augustus 2009 Auteur Geplaatst 5 augustus 2009 Wat een ophef het is maar een vraag hoor. Natuurlijk gaan wij eerst onderzoeken of wij een interesante plaats kunnen vinden en daarna of wij er iets leuks van kunnen maken en of het te doen is voor ons.Er zijn ook mensen die net beginnen met het zoeken naar een cache en vaak zijn er caches bij die nog te moeilijk zijn dus eerst wat ervaring opdoen met een eenvoudige. Wij staan gewoon onder de naam guus&mary.
Venniper Cache-zoekers Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Even het draadje gesplitst, in dit draadje zitten nu citaten naar een stukje tekst in het oorspronkelijke draadje, maar ze horen wel hier.
Broosha Geplaatst 21 augustus 2009 Geplaatst 21 augustus 2009 Ik zal wel blond zijn hoor. Maar is het cacheformulier vinden gebruikt als een soort toelatingsexamen om een cahce te kunnen plaatsen? Ik kan hier KLIKKEN wat ik wil maar zie behalve een muur van uitleg niet het formulier zelf. Kan ik een hint of een coordinaat krijgen
Miniatuur Geplaatst 21 augustus 2009 Geplaatst 21 augustus 2009 Eerst naar geocaching.com gaan. Dan Hide and seek a cache. En dan aan de rechterkant het formulier aanklikken. Dan moet het lukken.
Broosha Geplaatst 21 augustus 2009 Geplaatst 21 augustus 2009 Eerst naar geocaching.com gaan. Dan Hide and seek a cache. En dan aan de rechterkant het formulier aanklikken. Dan moet het lukken. Kijk, daar heeft een mens wat aan. Een direct linkje vanaf de "help" pagina is mogelijk geen overbodige luxe. Bedankt, ik kan verder!
brain and pinky Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 Ook wij zijn bezig om een nieuwe cache te maken. Nu lukt het niet om een foto op de cache pagina te zetten. Op geocaching.nl staat het volgende: achtergrond plaatje Deze ruimte is om een url (adres) naar een plaatje in te vullen. Dat plaatje wordt dan gebruikt als achtergrond plaatje voor je cache pagina. Het makkelijkste is om het betreffende plaatje te uploaden naar je cache pagina en dan hier het linkje naar dat plaatje in te vullen. Als je cachepagina dan zichtbaar is is het plaatje ook zichtbaar. We kunnen wel een foto uploaden maar dan komt er een linkje onderaan de pagina maar wat is dan de URL van deze foto ??
Miniatuur Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 rechts klikken op die foto en dan eigenschappen aanklikken. Dat geeft het url adres.
Aanbevolen berichten