Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

We hebben onze eerste cache geplaatst en hebben op de eindcache een slotje zitten. Het merk is is MasterLock en het is een koperen slotje. het type slotje wat we regelmatig op caches tegen gekomen zijn, daarom hebben we deze ook gekocht.

Onze cache is dit weekend een aantal maal gevonden en gisteravond bij de cachecontrole bleek de code veranderd te zijn.

Dit is bij dit soort slotjes ook niet echt moeilijk, een vergissing is zo gemaakt.

We hebben ook nog een ander slotje gekocht (ook van MasterLock overigens) waarbij het lastiger is om de code te veranderen maar dit slotje lijkt niet zo weerbestendig.

Ik vroeg me af er cacheleggers zijn die dit ook wel eens ervaren hebben, en hoe gaan ze hier mee om?

SchocoBears

bewerkt door SchocoBears
Geplaatst
We hebben onze eerste cache geplaatst en hebben op de eindcache een slotje zitten. Het merk is is MasterLock en het is een koperen slotje. het type slotje wat we regelmatig op caches tegen gekomen zijn, daarom hebben we deze ook gekocht.

Onze cache is dit weekend een aantal maal gevonden en gisteravond bij de cachecontrole bleek de code veranderd te zijn.

Dit is bij dit soort slotjes ook niet echt moeilijk, een vergissing is zo gemaakt.

We hebben ook nog een ander slotje gekocht (ook van MasterLock overigens) waarbij het lastiger is om de code te veranderen maar dit slotje lijkt niet zo weerbestendig.

Ik vroeg me af er cacheleggers zijn die dit ook wel eens ervaren hebben, en hoe gaan ze hier mee om?

SchocoBears

Heb ik ook meegemaakt.

Hoe ga je daar mee om?

Flink kwaad worden op een bepaald type hufter. :angry:

Dan inzien dat je daar niet mee verder komt. :blush:

En een nieuw slotje er op.

Die hufter is immers al geweest. :dribble:

Geocaching is net de gewone wereld ............... :crybaby:

Geopatra.

Geplaatst

Er hoeft geen boze opzet in het spel te zijn. Bij sommige sloten kun je vrij makkelijk (per ongeluk) de code wijzigen.

Is het misschien mogelijk deze functie fysiek te blokkeren?

Misschien een briefje in de cache met "LEES MIJ - wees voorzichtig met het slot" of "LEES MIJ - zet het slot terug op ABCD" (voer hier je code in)?

Zou je het slot kunnen vervangen door een slot met sleutel en dan de sleutel in een micro nabij verbergen?

...

Geocaching is heel anders dan de gewone wereld :dribble:

Geplaatst

Gebruiken als puzzelcache, wie de code van het slotje kraakt mag loggen. Juist iedereen de code telkens laten veranderen dus!

Gewoon 999 of 9999 (ligt eraan hoeveel cijfertjes je hebt) codes proberen. 1 moet de juiste zijn!

Succes! :dribble:

groetjes GeoVlinder

Geplaatst

Ik bedoelde inderdaad niet dat er opzet in het spel was. :dribble:

Maar inderdaad of we nu gewoon domme pech hadden, of dat we kunnen verwachten met dit type slotje dat we regelmatig naar de cache moeten om te kijken of de code nog wel klopt.

Daarom was ik benieuwd naar ervaringen van anderen. Anders kijken we het nog een tijdje aan.......

Geplaatst (bewerkt)
Gebruiken als puzzelcache, wie de code van het slotje kraakt mag loggen. Juist iedereen de code telkens laten veranderen dus!

Gewoon 999 of 9999 (ligt eraan hoeveel cijfertjes je hebt) codes proberen. 1 moet de juiste zijn!

Succes! :dribble:

groetjes GeoVlinder

:blush: Ik was me inderdaad al aan het beraden over een puzzle cache. Dit is een mogelijkheid :crybaby: , dan pak ik inderdaad wel een slotje met 4 cijfers of misschien wel 5. Want het moet natuurlijk wel een beetje een uitdaging zijn. En een beetje kramp krijgen bij het openen mag natuurlijk ook wel.

:angry: Dat geeft tenminste een goed gevoel als je hem dan kunt loggen.

Moet misschien wel een extra sterk slotje zijn wat frustratie-agressie moet kunnen weerstaan.

bewerkt door SchocoBears
Geplaatst

Bij de Bedevaartcaches hebben we ook al diverse malen cijferslotjes vervangen of codes opnieuw ingesteld.

We hebben de ervaring dat hierbij geen opzet in het spel is. De cijferslotjes hebben gewoon veel te lijden van de omgeving (vocht / temperatuurswisselingen/zand etc). Inspuiten met Teflon of siliconen spray verlengt wel de tijd dat het slotje zonder problemen werkt.

Geplaatst (bewerkt)

Bij de cache GC136EE 'Tedje' (inmiddels helaas definitief gearchiveerd) het meest briljante slotje wat ik ooit heb gezien tegengekomen. Het was volgens mij een slot uit India. Werkelijk geweldig!

Niks geen problemen met een (te wijzigen) code of zo, maar wel een ander probleem. :dribble:

Jammer dat deze cache uit de lucht is. Maar voor degenen die op zoek zijn naar iets aparts... Misschien kun je bij de maker van deze cache eens informeren waar hij dit slot vandaan had.

bewerkt door Ringeling
Geplaatst

Succes! :thumbup:

groetjes GeoVlinder

:lol1: Ik was me inderdaad al aan het beraden over een puzzle cache. Dit is een mogelijkheid :dribble: , dan pak ik inderdaad wel een slotje met 4 cijfers of misschien wel 5. Want het moet natuurlijk wel een beetje een uitdaging zijn. En een beetje kramp krijgen bij het openen mag natuurlijk ook wel.

:lol: Dat geeft tenminste een goed gevoel als je hem dan kunt loggen.

Moet misschien wel een extra sterk slotje zijn wat frustratie-agressie moet kunnen weerstaan.

Word tijd dat ik ga kijken naar een slijptol op penlite batterijen :dribble:

Geplaatst

Zal je zien dat het net de 1000(0)ste combinatie is... :thumbup: (000 is er ook nog :dribble: )

Geplaatst

SchocoBears

Heb ik ook meegemaakt.

Hoe ga je daar mee om?

Flink kwaad worden op een bepaald type hufter. :lol1:

Dan inzien dat je daar niet mee verder komt. :dribble:

En een nieuw slotje er op.

Die hufter is immers al geweest. :thumbup:

Geocaching is net de gewone wereld ............... :dribble:

Geopatra.

Misschien dat mijn optie van hufterigheid als te negatief wordt ervaren door sommigen, maar dit slotje zat op een cachedoos die niets te lijden heeft van weer en wind: hij staat binnen.

In recordtijd was het slotje geblokkeerd, zodat je geen code meer nodig had.

Deze ervaring icm. meerdere andersoortige die ik heb gehad - ik meen ervaring te hebben als geen of bijna geen ander - heeft mij ervan overtuigd dat geocaching wel degelijk net is als de gewone wereld : onder geocachers bevinden zich wel degelijk hufters. Hoe positief je eea. ook wilt blijven bekijken.

Om zo'n slotje anders in te stellen moet je toevallig wel kennis hebben van de te volgen stappen, waardoor de factor toeval aardig ingeperkt wordt, nmm.

Geopatra.

Geplaatst
...knip...

Om zo'n slotje anders in te stellen moet je toevallig wel kennis hebben van de te volgen stappen, waardoor de factor toeval aardig ingeperkt wordt, nmm.

Geopatra.

Onzin, daar is geen enkele kennis voor nodig.

Als onervaren cacher (toen het gebeurde slechts 778 gevonden caches) heb ik zonder enkele kennis van sloten een 4-cijferig cacheslot tijdens het loggen dankzij een achteloze beweging zodanig versteld dat ik zelf ter plekke na het sluiten bemerkte dat dat gebeurd was en de cache niet meer openkreeg.

En toen ik achteraf snapte hoe dat gebeurd was begreep ik ook waarom ik niet de eerste en zeker niet de laatste was bij wie dat ooit gebeuren zou.

Greetz Bloodwoosj.

Geplaatst

Bij onze Stadscache Groningen hetzelfde probleem: verschillende merken geprobeerd, maar uiteindelijk kwamen alle sloten op een andere (vaak vlakbij de oorspronkelijke) code terecht. :dribble:

Vermoedelijk gebeurt dit als de beugel van het slot (en daarmee ook het binnenwerk) een beetje onder druk staat, en dat gebeurt vrij snel tijdens het instellen van de code. Onze oplossing? Gewoon geen slot op de cache, daarom de opzet van de cache een klein beetje aangepast. :thumbup:

Andere optie: zoek naar een slot met een vaste code die niet te wijzigen is!

Succes,

Geert (Gejoduo)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...