Spring naar bijdragen

Off Line Bekijken Waar Een Cache Ligt In Schotland?


Kluskabouterin

Aanbevolen berichten

Wij gaan over anderhalve week naar Schotland, en we hebben een paar hele mooie caches op het programma staan. Maar omdat het moeilijk is om exact te plannen wat je allemaal gaat/kunt doen, heb ik ook een serie pocket queries gemaakt die ik met GSAK op de notebook meeneem. Niet overal hebben we de beschikking over een internetverbinding daar, dus dan kunnen we ook off line nog caches uitzoeken. Enige probleem bij deze manier van caches uitzoeken, vind ik, is dat het kaartje met waar de 'stip' ongeveer ligt, ontbreekt in GSAK (ook in HTML-weergave). Ligt dit aan mij, zie ik iets over het hoofd? Want een eerste vereiste vind ik toch wel dat we een globaal idee hebben of de cache bereikbaar is voor ons. Wie helpt?

Manon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat je kunt doen is Mapsource installeren op je computer en via GSAK een export doen van alle caches in de regio naar Mapsource formaat. Op die manier gebruik je de kaarten van Mapsource en de Geocaching info vanuit GSAK.

Maar dan moet je wel een Topo kaart van Schotland hebben natuurlijk.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere mogelijke oplossing (als het er bij de selectie uit je database erom gaat of de cache op acceptable afstand ligt):

 

Pas je homecoords in GSAK aan en maak er de coordinaten van je tijdelijke verblijfadres van.

Dan kun je middels de windrichtings en afstands kolom in GSAK snel beoordelen waar een cache ongeveer ligt ten opzichte van je verblijfplek.

 

Greetz Bloodwoosj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas je homecoords in GSAK aan en maak er de coordinaten van je tijdelijke verblijfadres van.

Dan kun je middels de windrichtings en afstands kolom in GSAK snel beoordelen waar een cache ongeveer ligt ten opzichte van je verblijfplek.

 

Nog makkelijker, je kunt in GSAK locations maken die je als centerpoint kunt zetten, hoef je je homecoordinaten niet aan te passen.

 

Die poi's voor Tomtom klinken me nog het handigst in de oren, want sinds kort hebben we ook Tomtom. Even uitzoeken hoe dat moet dan maar. Bedankt voor jullie snelle reacties!

Via export in GSAK kun je rechtstreeks een TomTom poi (ov2) bestand aanmaken. Kun je tegelijk met een bmp (bitmap) file copieren naar je tomtom poi directory, normaal de western-europe directory geloof ik

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ook, ik gebruik Google Earth inderdaad vaak voor het zien van caches in het buitenland, maar juist voor het ophalen van die caches moet je wel online zijn. Anders vindt ie ze niet. Vooralsnog ga ik dus eens kijken of ik de poi's in Tomtom kan krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je alleen niks aan als je geen internetverbinding hebt, en daar gaat de vraag net over.

Voor google earth hoef je toch niet online! Wel met google maps

Voor Google Earth hoef je inderdaad net online, je krijgt alleen zonder internet ontzettend wazige kaarten. En zonder internetverbinding kun je 'm in GSAK niet van Maps naar Earth zetten, je kunt niet op Earth klikken als Maps niet werkt. Dus Earth moet je dan al aanzetten met een internetverbinding.

bewerkt door DiedB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Een beetje mosterd na de maaltijd (ik ben al lang niet meer op het forum geweest):

Met CacheMaps kan je precies wat jij wil: je pocketqueries (gpx of loc) bekijken op offline kaarten.

In het pre-googlemaps tijdperk heb ik deze applicatie gebouwd om online kaarten op te zoeken. Deze worden offline gebruikt.

Of er ook goede kaarten van Schotland op te vragen zijn weet ik niet zeker meer. Of Schotland of Ierland was een probleemgeval toentertijd omdat daar simpelweg geen kaartmateriaal op internet voor beschikbaar was. En GoogleMaps kaarten heb ik naderhand niet zodanig kunnen benaderen dat ik de benodigde calibratieinformatie ook kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft ook zin je aan te melden bij "the cloud" een dienst van O2 in het verenigd koninkrijk.

Op een heel aantal plaatsen kun je daarmee gratis het internet op.

Ook zijn er vaak free accespoints bij "TIC's" dat zijn tourist information centres.

Zo heb ik twee jaar geleden in de stromende regen op een parkeerplaats in Jedburgh het een en ander uitgezocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...