Spring naar bijdragen

Mystery's En Oplossingen


G-en-M

Aanbevolen berichten

Tja aan de titel zou je denken dat hij hier niet hoort.

Hoe houden jullie de oplossingen bij van een mystery in GSAK?

Doe je dat door een note of verander je gelijk het coördinaat dat je hebt verkregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Doe je dat door een note of verander je gelijk het coördinaat dat je hebt verkregen.

Beide.

Wij veranderen het coördinaat altijd meteen met corrected coordinates als we mysterie opgelost hebben.

Ik draai eens in de week een macro dat alle corrected coordinates in een note zet en bovendien zetten we ook in de note de antwoorden of hoe we tot een oplossing gekomen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja aan de titel zou je denken dat hij hier niet hoort.

Hoe houden jullie de oplossingen bij van een mystery in GSAK?

Doe je dat door een note of verander je gelijk het coördinaat dat je hebt verkregen.

 

Beide. Het coordinaat verander je niet maar sla je op in de kolom corrected coordinates (die je wel eerst even zichtbaar moet maken). De caches met corrected coordinates krijgen dan een mooi geel waarschuwingsteken ervoor en zijn zo erg makkelijk herkenbaar.

Vervolgens maak ik bij het exporteren (naar Cachemate en TomTom) daar nog aparte exports voor: Een eigen cachemate database en voor TomTom POIs met een herkenbaar icoontje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierzo wijzig ik gewoon de oorspronkelijke coordinaten, lock dan het bestandje en wijzig het icoontje in het icoontje van een traditional. (Behalve natuurlijk als duidelijk aangegeven wordt dat er na de start nog een multi achteraan komt.) Hierdoor wordt de cache in GSAK inderdaad niet meer ververst en kan het zomaar zijn dat er allang gearchiveerde caches nog steeds bij mij in GSAK voorkomen. TZT kijken we dat wel na als we van plan zijn de aangepaste trad te gaan bezoeken. Misschien verdient deze oplossing niet de schoonheidsprijs, maar voor ons werkt het en da's wat telt.

 

Als ik dan vanuit GSAK een tuiltje oppikkertjes wil selecteren rond een bepaald punt, heb ik die opgeloste puzzels er tenminste ook bij zitten.

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zet de oplossing er in als "child waypoint"

Daar kun je kiezen wat voor type het wordt, ik kies dan natuurlijk voor Final Location.

Bij het overzetten naar MapSource/GPS heb ik in de export aangegeven dat "FinalLocations"een gesloten schatkist moeten worden.

Zo hou ik de ficiteve coördinaat er ook nog bij en verandert de status van de cache wel mee bij een update van GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dan vanuit GSAK een tuiltje oppikkertjes wil selecteren rond een bepaald punt, heb ik die opgeloste puzzels er tenminste ook bij zitten.

 

In GSAK kan een selectie gemaakt worden van caches met een corrected coordinate (rechtsonder op de tab "Other") ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...