Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil binnenkort een cache gaan leggen. Alleen zit ik nog even met de toestemming. Ik weet namelijk niet goed bij wie ik toestemming moet vragen voor de cache! Wie kan me uitleggen hoe ik daar achter kom? En hoe moet die toestemming er dan uit komen te zien?

Is het overigens bij elk formaat cache nodig dat er toestemming nodig is? En is er ook overal, voor elk gebied, toestemming nodig?

Alvast bedankt!

Geplaatst
Ik wil binnenkort een cache gaan leggen. Alleen zit ik nog even met de toestemming. Ik weet namelijk niet goed bij wie ik toestemming moet vragen voor de cache! Wie kan me uitleggen hoe ik daar achter kom? En hoe moet die toestemming er dan uit komen te zien?

Is het overigens bij elk formaat cache nodig dat er toestemming nodig is? En is er ook overal, voor elk gebied, toestemming nodig?

Alvast bedankt!

Ga je de cache in een natuurgebied plaatsen? Dan zijn daar in de meeste gevallen wel borden te vinden die je meer informatie kunnen vertellen over de beheerder.

En ja, voor elk formaat is het nodig om toestemming te hebben. En ook voor elke gebied ongeacht of het openbaar is heb je toestemming nodig.

Geplaatst (bewerkt)

hoe zou jij reageren als er "iets" in jou tuin wordt verstopt en er komen hele horde mensen in cammokleding gezamelijk met jengelende kinderen er op af, die dan de planten vertrappen takken afbreken in de grond prikken, alle stenen overhoop halen in hun onverlate goudkoords en uiteindelijk schreeuwen dat ze "hem" gevonden hebben.

als jij hier in Nederland 1 plekje kan vinden die niet in eigendom van iemand is dan is er geen toestemming nodig, voor alle gavallen is het niet meer dan redelijk tenopzichte van de grond eigenaar om toestemming te vagen.

maar ik heb in het zoekmenu even gekeken op "toestemming" en dan zie je dat er al een boel draatjes geweest zijn met de zelfde vraag

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

bewerkt door barny
Geplaatst

Als je contact opneemt met de gemeente dan werkt het meestal het snelste als je even belt met de afdeling Ruimtelijk Beheer. Een brief sturen kan ook, maar dan kom je vaak in een ambtelijke molen die maanden kan duren.

Wat ook helpt is kijken of er in dezelfde gemeente al andere caches zijn geplaatst. Die cachelegger heeft natuurlijk ook toestemming moeten vragen dus misschien wil die jou ook wel behulpzaam zijn met zijn contacten bij je gemeente.

Succes!

Geplaatst

Het probleem bij mij is dat de gemeente het stuk grond heeft verhuurd.... Moet de huurder mij nu toestemmig verlenen of moet de gemeente dit nu doen?

Geplaatst
Het probleem bij mij is dat de gemeente het stuk grond heeft verhuurd.... Moet de huurder mij nu toestemmig verlenen of moet de gemeente dit nu doen?

Als iemand iets in de tuin van mijn huurhusi wil leggen, dan zullen ze toch echt mij moeten vragen.

Wil je zekerheid, vraag dan heel simpel beiden om toestemming......

Geplaatst

De huurder natuurlijk.

Geopatra.

Geplaatst

Mijn gevoel zegt dat je toestemming van de huurder moet hebben. Komt er een andere huurder dan weer opnieuw toestemming :dribble:

Geplaatst

Pff ik was bang dat er weer wat van mij verdwenen was in dit draadje, maar gelukkig is het was niet zo.

Nu begrijp ik alleen deze reaktie’s niet, leest de topickstrater haar eigen draatje niet met name bericht #4

Maar dat DiedB helemaal nooit iets leest en zomaar lukraak wat bericht is de laatste dagen ook opvallend

Kijk hier eens, misschien vind je daar wat.

Geplaatst

Ik ben met iets gelijks bezig het laten we zeggen bedrijf waarbij ik de cache wil plaatsen is geplaatst op gemeente grond. het gaat dus niet om een huurhuisje. Alles binnen een grens alleen het bedrijf tegen de gevel aan is het aan beide toestemming vragen en dan vooral de gemeente.

het is het slimst om naar het bedrijf toe te stappen, ik had flinke lol met de gene die ik sprak ze heeft me nog een leuke hint gegeven ook voor de cache lopers. Lachend namen we afscheid na samen een plek gezocht te hebben de cache ligt er al nu alleen nog de toestemming definitief krijgen.

Toestemming vragen lijkt eng maar ik ga gewoon gewapend met mijn plan onder de arm, cache in de tas er op af. En de toestemming krijgen valt dan eigenlijk best mee.

Geplaatst
Maar dat DiedB helemaal nooit iets leest en zomaar lukraak wat bericht is de laatste dagen ook opvallend

Barny

Hoezo lukraak wat bericht? Het draadje waar ik naar wijs helpt toch voor het vragen van toestemming!

Geplaatst

Barny

Hoezo lukraak wat bericht? Het draadje waar ik naar wijs helpt toch voor het vragen van toestemming!

Lezen jochie, zie bericht #4 daar staat hetzelfde.

maar omdat er wel een heleboel verschillende lettertjes in bericht #4 staan heb ik dat stukje voor jou er even uitgehaald

maar ik heb in het zoekmenu even gekeken op "toestemming" en dan zie je dat er al een boel draatjes geweest zijn met de zelfde vraag

Comprente amigo

Geplaatst

Ik heb bij een sportveld een cache geplaatst. Eerst vroeg ik de huurder (de sportvereninging) om toestemming. Zij verwezen mij terug naar de gemeente, omdat zij eigenaar zijn van het stuk grond, de sportgrond in deze. De gemeente is eigenaar en voert hier onderhoud uit.

De sportverening had ansich geen problemen ermee en was zelfs positief over a) het leggen van een dergelijk schatje als :thumbup: wat een leuke hobby heb je.

Dus in mijn optiek moet je in dit geval van beide toestemming vragen. Het is voor de huurder raar om te zien als er spontaan niets met de sportmakende hebbende personen rondstruinen.

Trouwens, in Amersfoort vragen we igv gemeentegronden eenvoudig toestemming aan bij de wijkopzichters/beheerders.

Succes.

-Marco

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...