Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb kaarten via Mapsource naar de MicroSD van een Oregon 300 geladen. Dit door de Oregon aan te sluiten via USB-kabeltje. Kaartenset gemaakt van o.a. Zweden, stukje noord Duitsland, stukje noord Nederland en een stukje Noorwegen. Alles in 1x, dus 1,5 Gb bestandje heeft ie op de MicroSD gezet in de map Garmin.

Mapsource is 2 uurtjes aan het werk geweest en alles lijkt tot zover dus goed gegaan. Ik zie het bestand op de MicroSD staan in de map Garmin.

Maar als ik nu de Oregon aandoe, ziet hij de nieuwe kaarten niet, alleen de oude (voor)geinstalleerde. :thumbup:

Moet ik nu de oude (voorgeinstalleerde)kaarten van het toestel zelf verwijderen om de nieuwe upload werkend te krijgen? Of doe ik iets anders fout?

Ik had verwacht dat Mapsource de oude kaarten wel zou verwijderen als die eraf moesten.

PS Ik moet dit probleem vanmiddag zien te tekkelen, aangezien we morgenvroeg op vakantie gaan. B)

Geplaatst
Ik heb kaarten via Mapsource naar de MicroSD van een Oregon 300 geladen. Dit door de Oregon aan te sluiten via USB-kabeltje. Kaartenset gemaakt van o.a. Zweden, stukje noord Duitsland, stukje noord Nederland en een stukje Noorwegen. Alles in 1x, dus 1,5 Gb bestandje heeft ie op de MicroSD gezet in de map Garmin.

Mapsource is 2 uurtjes aan het werk geweest en alles lijkt tot zover dus goed gegaan. Ik zie het bestand op de MicroSD staan in de map Garmin.

Maar als ik nu de Oregon aandoe, ziet hij de nieuwe kaarten niet, alleen de oude (voor)geinstalleerde. :thumbup:

PS Ik moet dit probleem vanmiddag zien te tekkelen, aangezien we morgenvroeg op vakantie gaan. B)

In principe moeten de nieuwe kaarten direct zichtbaar zijn. In sommige gevallen moet je echter via setup-kaarten-kaartsets de nieuwe kaartsets op enabled zetten en soms de ingebouwde juist op disabled zetten om te zorgen dat je de juiste kaartset ziet.

Alle ingeschakelde kaarten worden nml als het ware over elkaar heen gelegd, en je ziet dan alleen de 'bovenste'

Moet ik nu de oude (voorgeinstalleerde)kaarten van het toestel zelf verwijderen om de nieuwe upload werkend te krijgen? Of doe ik iets anders fout?

ABSOLUUT NIET...

De basiskaarten moet je gewoon laten staan

Geplaatst (bewerkt)

* Zoals Kalkendotters schrijft: Je moet de kaarten wel op "enabled" zetten

* De micro-SDkaart zit niet goed in je OR. Je moet hem echt goed plaatsen en het schuifje locken. Iets scheef en de OR ziet de micro SD-kaart niet.

* Kom evt langs. Vanavond ben ik thuis en wil wel kijken.

bewerkt door smeule
Geplaatst

Bedankt voor de vele reacties al...

Gek genoeg ziet hij het kaartje dus wel... het bestand wordt overgezet... alleen hij wil dus de kaart niet laden. Ik heb een megakaart van 1,5 Gb gemaakt en dat duurt dus na elke test 2 uren...

Maar nu had ik een gedeelte gedaan en die in het geheugen intern gezet... dat pakte hij wel.

Het geheugenkaartje wordt wel gezien enzo.

Nou ja... je kent dat vlak voor de vakantie, nergens meer tijd voor... dus ik doe het nu maar anders:

Ik heb de laptop bij me, dus als we verplaatsen zet ik wel dat deel in het geheugen.

Geplaatst
* Kom evt langs. Vanavond ben ik thuis en wil wel kijken.

bedankt voor het aanbod... maar daarvoor is de tijd tekort tja... kampeerspullen pakken, boodschappen doen... aaarghhh... je kent het wel ;o)

Geplaatst

heb je het kaartje in de oregon gelaten of hem in een kaartlezer gestopt?

Heb nu namelijk zelf net het probleem dat m'n colorado het kaartje niet pakt wat ik net via de kaartlezer heb geladen :thumbup:

Geplaatst
heb je het kaartje in de oregon gelaten of hem in een kaartlezer gestopt?

Heb nu namelijk zelf net het probleem dat m'n colorado het kaartje niet pakt wat ik net via de kaartlezer heb geladen B)

Ik had hem in de Oregon zelf gelaten. Later ook geprobeerd in de cardreader, maakte geen verschil.

Nu met een klein stuk kaart werkt het wel, dus ik denk dat er van één van de vele kaarten een bitje krom ligt ofzo...

Voor nu redden we ons door elke keer de regio erin te zetten waar we zijn. En... daarnaast hebben we nog de good-old map60CSx :thumbup: die wel alles er al in heeft.

Geplaatst

Vraagje:

Geeft de Oregon een specifieke foutmelding? Bv dat een kaart niet unlocked kon worden?

sommige kaarten zijn gebonden aan de gps-unitid. En moet je dan specifiek voor de oregon unlocken.

• 7 months later...
Geplaatst

Ik heb onroute NL op mijn kaart gezet maar de oregon 400T ziet de kaart niet. Hebben jullie een idee hoe dit opgelost kan worden?

speurhond

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...