Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi medecachers,

Helemaal in het begin met een Pda+tomtom een cache die dichtbij een straat lag kunnen vinden, daarna zoals velen (vooral oudgedienden) voorspelden overgestapt op een echte gps, de Gps60 van garmin,

Deze werkt nog helemaal prima, kan er eigenlijk alles wel mee vinden wat ik zoek maar als ik dit

http://www.futurumshop.nl/garmin_gpsmap_60csx_gps.whtml dan zie begin ik te denken,

Is het nu tyd voor me om over te stappen of moet ik gewoon m'n "oudje" waar ik per slot ook nog steeds de caches mee kan vinden gewoon houden?

Je snapt het misschien wel al, ik wil gewoon de nieuwe gadget kopen maar de andere helft van ons team vertelt me dat deze nog lang genoeg mee kan, :)

En nu wil ik graag van jullie horen dat ze (tuurlijk is het een ze?! :) ) gelijk heeft en zodoende weer een paar euro's uitspaar, alvorens dank,

Grtx,

Btw:ik wil nog wel even vermelden dat ik helemaal niets met bovenstaande link van doen heb, gebruik het alleen ter ondersteuning van m'n vraagje,

Geplaatst (bewerkt)
Is het nu tyd voor me om over te stappen of moet ik gewoon m'n "oudje" waar ik per slot ook nog steeds de caches mee kan vinden gewoon houden?

Tja, ik zou zeggen: doe het één én het ander! Dus koop een nieuwe gps, simpelweg omdat je daar een hoop plezier van gaat hebben, en houd je oude gps60 erbij als reserve! Want het zal je toch gebeuren dat je ergens in een vreemd bos staat en je gps houdt er ineens mee op. Hoe vind je dan je auto terug??

Ik heb zelf ook een gps60 gehad, en inderdaad: je kunt daar alle caches mee vinden. Maar de 60c(s)x is toch wel een graadje of twee beter. Wat mij betreft is de 60c(s)x de ultieme gps, hoewel de colorado- en oregon-bezitters daar mogelijk toch wat anders over denken! ;)

Je snapt het misschien wel al, ik wil gewoon de nieuwe gadget kopen maar de andere helft van ons team vertelt me dat deze nog lang genoeg mee kan, :)

Geef het nou maar toe: je bent gewoon een beetje een gadget-freak zoals velen hier op het forum. :)

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Hoi Peetee,

Tja, ik zou zeggen: doe het één én het ander! Dus koop een nieuwe gps, simpelweg omdat je daar een hoop plezier van gaat hebben, en houd je oude gps60 erbij als reserve! Want het zal je toch gebeuren dat je ergens in een vreemd bos staat en je gps houdt er ineens mee op. Hoe vind je dan je auto terug??

Ik heb zelf ook een gps60 gehad, en inderdaad: je kunt daar alle caches mee vinden. Maar de 60c(s)x is toch wel een graadje of twee beter. Wat mij betreft is de 60c(s)x de ultieme gps, hoewel de colorado- en oregon-bezitters daar mogelijk toch wat anders over denken! ;)

Geef het nou maar toe: je bent gewoon een beetje een gadget-freak zoals velen hier op het forum. :P

Ik weet het nog dat je ook een Gps60 had i.i.d., heb wel eerder tips van je gehad, :)

Het "ding" bevalt me best wel alleen is dat er vernieuwingen zijn met de scx zoals de sirfIII chip, kompas en barometer, met de laatste heb ik eigenlijk niets en de kompas, tja, is dat handig?

Het moet het gaan zitten in een betere ontvangst en dat je er micro sd in kunt zetten met eventuele topokaarten,

Een kaart van de omgeving waar bv straten/bospaden is wel fijn alhoewel deze kaarten ook 135 euro kosten,

Helemaal nieuw is de gps60scx nu ook weer niet maar is tot nu toe wel de topper van de 60serie meende ik,

De andere series die je noemde ken ik niet dus daar ga ik ook ff naar kijken maar zal ok wel allemaal sirf III zijn,

Grtx,

Btw:vind de auto altyd wel terug, met of zonder gps ;)

Geplaatst (bewerkt)
Ik weet het nog dat je ook een Gps60 had i.i.d., heb wel eerder tips van je gehad, :)

Het "ding" bevalt me best wel alleen is dat er vernieuwingen zijn met de scx zoals de sirfIII chip, kompas en barometer, met de laatste heb ik eigenlijk niets en de kompas, tja, is dat handig?

Het moet het gaan zitten in een betere ontvangst en dat je er micro sd in kunt zetten met eventuele topokaarten,

Een kaart van de omgeving waar bv straten/bospaden is wel fijn alhoewel deze kaarten ook 135 euro kosten,

Ja, de belangrijkste verbeteringen vind ik vooral: verbeterde ontvangst door de SirfIII chipset, het kleurenscherm en het topo-kaartmateriaal. Ik heb de Cx, dus zonder kompas en barometer, en ik mis die mogelijkheden eigenlijk niet. Wel heb ik altijd een handkompas van een tientje bij me voor het geval dat ik die een keer nodig mocht zijn. Hoewel dat bijna nooit het geval is.

bewerkt door Peetee
Geplaatst (bewerkt)

Ik had 2 jaar geleden ook nog de GPS60map, daarmee ging geocachen al een stuk gemakkelijker dan met mijn GPS12 omdat ik in deze 60map al een kaart kon laden, de dekking onder dichte begroeiing viel echter (net als bij de gps12) wel eens weg. Een half jaar later de GPS60CSX aangeschaft. Wow wat een verschil. Dat ik ooit gelukkig kon zijn zonder deze gps!..... Dekking is er eigenlijk overal een altijd, ook het zoeken van satelieten gaat erg snel, daarbij is het kleuren scherm ook een feest en de 2Gb geheugenkaart heeft bij mij alle mapsource kaarten van NL, BE en Dui erop staan. Ook de Geocachemode en de electronische kompas zijn wel handig, maar alleen al voor de dekking wil ik geen andere GPS meer.

Succes met de besluitvorming.

bewerkt door Axel-F
Geplaatst

Je snapt het misschien wel al, ik wil gewoon de nieuwe gadget kopen maar de andere helft van ons team vertelt me dat deze nog lang genoeg mee kan, :crybaby:

En nu wil ik graag van jullie horen dat ze (tuurlijk is het een ze?! :rolleyes: ) gelijk heeft en zodoende weer een paar euro's uitspaar, alvorens dank,

Ze heeft gelijk :lol: en jij ook.

Ik heb precies hetzelfde aan de hand gehad, dit opgelost door wat LP's en stripboeken die op zolder laggen via internet te verkopen en een Garmin GPSMAP60CSX in Amerika te kopen (scheelde alweer en slok op de borrel :) )

Succes verder (met cachen :thumbup: )

Geplaatst

DOEN !!

Het is gewoon de beste handheld ervan uitgaand dat volledig paperless cachen toch maar behelpen is.

Geopatra.

Geplaatst
Check deze site eens wellicht haalt deze prijs je over de streep. Tot nu toe ben ik ze nog niet goedkoper tegen gekomen. Succes.

Nou, via de bekende veilingsite op internet is die in de USA nog VEEEEEL goedkoper te krijgen. Bovendien betaal je sinds kort geen invoerrechten meer op dit soort bedragen [:)]

Ik heb er zelf ook een uit de USA gehaald op die manier en ben er heel erg tevreden over. En het scheelt bijna de helft van de prijs in vergelijking met Nederland.

Succes!

Geplaatst (bewerkt)

Hoi Peetee,

Ja, de belangrijkste verbeteringen vind ik vooral: verbeterde ontvangst door de SirfIII chipset, het kleurenscherm en het topo-kaartmateriaal. Ik heb de Cx, dus zonder kompas en barometer, en ik mis die mogelijkheden eigenlijk niet. Wel heb ik altijd een handkompas van een tientje bij me voor het geval dat ik die een keer nodig mocht zijn. Hoewel dat bijna nooit het geval is.

Dus, echt missen doe je deze functies niet, anderzijds het prijverschil is niet echt groot te noemen,

Wij hebben trouwens ook een kompasje in de rugzak en voor het cachen tot nu niet of weinig gebruikt,

De consumentenbond gaf Cx hele goede recensies las ik,

Peetee, jij vind het dus wel een duidelijke verbetering ten opzichte van de Gps60 en geen spijt gehad,

Lekker duidelijke vraag h'e ! :rolleyes:

Grtx,

bewerkt door Mingy
Geplaatst

Zowel de 60 als de 60cx in mijn bezit doen het bijde erg goed maar de cx is uitgebreider en is voor mijn wensen beter.

Sterkte met je besluit.

PS eens moet je stoppen met kopen garmin brengt regelmatig nieuw speelgoed uit maar waar stop je ?

Geplaatst
Ik had 2 jaar geleden ook nog de GPS60map, daarmee ging geocachen al een stuk gemakkelijker dan met mijn GPS12 omdat ik in deze 60map al een kaart kon laden, de dekking onder dichte begroeiing viel echter (net als bij de gps12) wel eens weg. Een half jaar later de GPS60CSX aangeschaft. Wow wat een verschil. Dat ik ooit gelukkig kon zijn zonder deze gps!..... Dekking is er eigenlijk overal een altijd, ook het zoeken van satelieten gaat erg snel, daarbij is het kleuren scherm ook een feest en de 2Gb geheugenkaart heeft bij mij alle mapsource kaarten van NL, BE en Dui erop staan. Ook de Geocachemode en de electronische kompas zijn wel handig, maar alleen al voor de dekking wil ik geen andere GPS meer.

Succes met de besluitvorming.

Hoi Axel-F,

Die mapsource kaarten, staat daar ook (bijna) alle straten/bospaden etc er duidelijk op, meende dat men er ook gewoon mee in de auto navigeerde, nu gebruik ik nog steeds tomtom,

Tja, besluitvorming zeg je, voordat ik hier de vraag stelde wist ik eigenlijk al wel wat ik wilde :)

Grtx,

Geplaatst
Hoi Axel-F,

Die mapsource kaarten, staat daar ook (bijna) alle straten/bospaden etc er duidelijk op, meende dat men er ook gewoon mee in de auto navigeerde, nu gebruik ik nog steeds tomtom,

...

Grtx,

Je kunt losse kaarten kopen inderdaad (duur imo). Moet je waarschijnlijk ook een sd kaartje kopen waar het allemaal op past (niet zo duur).

Goedkoper is het om geen kaart te kopen, lekker achter je pijltje aanrennen is soms sowieso leuk...

Of je download hier http://garmin.na1400.info/routable.php je kaarten. Dan heb je ook gelijk kaarten voor het buitenland. Als je het een beetje uitkient dat past het prima op het meegeleverde sd kaartje.

De kaart is routeerbaar. En soms staan de bospaden er ook op, zoniet dan ben je van harte uitgenodigd deze erbij te zetten.

Geplaatst
Hoi Axel-F,

...

Grtx,

Je kunt losse kaarten kopen inderdaad (duur imo). Moet je waarschijnlijk ook een sd kaartje kopen waar het allemaal op past (niet zo duur).

Goedkoper is het om geen kaart te kopen, lekker achter je pijltje aanrennen is soms sowieso leuk...

Of je download hier <a href="http://garmin.na1400.info/routable.php" target="_blank">http://garmin.na1400.info/routable.php</a> je kaarten. Dan heb je ook gelijk kaarten voor het buitenland. Als je het een beetje uitkient dat past het prima op het meegeleverde sd kaartje.

De kaart is routeerbaar. En soms staan de bospaden er ook op, zoniet dan ben je van harte uitgenodigd deze erbij te zetten.

Ik vind dit wel een goed/leuk idee zon open source kaart, is de kaart al een beetje bij de "tijd" ?

past het ook op de gps60 kaal?

grtx

Geplaatst
Ik vind dit wel een goed/leuk idee zon open source kaart, is de kaart al een beetje bij de "tijd" ?

past het ook op de gps60 kaal?

Je bedoelt de gps60 die je nu hebt? Nee, die kan niet met kaarten omgaan. :blush:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...