Spring naar bijdragen

Nieuwe Logregels


VindenPuntNL

Aanbevolen berichten

Graag zou ik aan de hand van twee voorbeelden te weten komen of er in strijd met de nieuwe logregels gehandeld wordt. Een liefst Nederlandstalige (leest wel zo prettig) opgave van de lijst heb ik trouwens nog niet gevonden.

 

1) Bij onze eigen cache Wereldreis GC1MDBY eis ik een foto van de logger bij het betreffende gebouw. Zelfs de eerste loggers begrepen overigens meteen dat de foto fake mocht zijn. In de tekst staat: "Logs zonder de juiste foto worden vanzelfsprekend onmiddellijk verwijderd."

 

2) Bij 0172 Brug # ? "BONUS" GC11Q5R staat: "Alleen te loggen indien ALLE voorgaande bruggen gelogd zijn. "Ongeldige" logs worden verwijderd!".

 

Ik ben benieuwd. Bedankt voor de hulp.

VindenPuntNL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb me al in een eerder stadium geërgerd aan de dictarioale toon die jullie in de cache beschrijvingen zetten, toen heb ik er maar niet op gereageerd maar als jullie er nu toch om gaan vragen……..

 

De reden waarom jullie cache’s plaatsen met zulke teksten blijkt mij meer uit kinderlijke minachting van de geocacher te doen te hebben dan de geocacher een plezierige dag te gunnen (jullie doen precies wat ik wil want anders verwijder ik de log) te belachelijk voor woorden, gevonden = gevonden daar doet geen cache eigenaar wat aan!

 

Als je dan nog een beetje moeite wil doen om het draadje dat Sivota met alle 128 reakties serieus doorneemt kan je ook maar 1 ding concluderen.

 

Hou voor mij maar op met die onzin en bezorg door jullie mooie cache’s de geocacher een leuke bezigheid zonder al die onzinnige opgelegde verplichtingen

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag zou ik aan de hand van twee voorbeelden te weten komen of er in strijd met de nieuwe logregels gehandeld wordt. Een liefst Nederlandstalige (leest wel zo prettig) opgave van de lijst heb ik trouwens nog niet gevonden.

 

1) Bij onze eigen cache Wereldreis GC1MDBY eis ik een foto van de logger bij het betreffende gebouw. Zelfs de eerste loggers begrepen overigens meteen dat de foto fake mocht zijn. In de tekst staat: "Logs zonder de juiste foto worden vanzelfsprekend onmiddellijk verwijderd."

 

2) Bij 0172 Brug # ? "BONUS" GC11Q5R staat: "Alleen te loggen indien ALLE voorgaande bruggen gelogd zijn. "Ongeldige" logs worden verwijderd!".

 

Ik ben benieuwd. Bedankt voor de hulp.

VindenPuntNL.

Wat ik van de nieuwe regels begrijp, t.o.v jullie caches

 

1) je mag vragen een foto te plaatsen maar niet eisen. De logvoorwaarde die je stelt is niet in overeenstemming met het type cache. Dus als de mensen de virtele reis hebben gedaan en de eindlocatie hebben gevonden is een logje voldoenden om de cache te loggen, na het vinden van de de fysieke cache. Hoe vervelend het ook klinkt een simple TFTC is al voledoende

 

2) Tja dat is ook een lastige, jij kan niemand verplichten om eerst alle bruggen te bezoeken en dan de finale te doen de opzet van de cache is natuurlijk zo gedaan dat je wel eerst alle bruggen moet doen voor dat je de bonus locatie weet. Maar ja mensen gaan met mensen mee en weten een eindlocatie, als je er dan toch langskomt wordt ie gelogd. Vervelend maar waar. De regel is als er een log op het rolletje staat is men er geweest en is de log geldig.

 

t.a.v punt 2 dit is nu net hoe mensen het spelletje spelen. Ik ga eerst alle 10 de bruggen af en log die en los dan de bounus op, wel zo leuk voor de legger. Maar je hebt nu eenmaal met een grote groep te maken die allemaal op hun manier met de hobby bezig zijn.

 

maar goed , deleten van logs voor bovestaande is denk ik not doen and by te way het is maar een spelletje en je kan je beter om belangrijkere dingen druk maken dan een logje wat misschien niet aan jou idee voldoet :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorwat betreft die bruggenbonus...gevonden is gevonden, als je de voorgaande niet heb gevonden maakt volgens mij niks uit.

 

Ik heb meerdere mystery-cache's gevonden puur en alleen door een analyse van de logjes en geplaatste foto's...De puzzel is dan zo lastig dat ik gewoon andere manieren ga zoeken...zou dat dan ook niet meer mogen?

Onzin, ik heb de cache gevonden en een krabbel in het logboek gezet, dus heb ik hem gevonden!

 

Voor wat betreft die foto...geen idee of dat toegestaan is(die lijst met wat wel en niet mag is mij ook te lang ;-) ) maar ik vind niet dat je een log mag verwijderen omdat er geen foto bij zit. Als de persoon de cache heeft gevonden en het boekje heeft gekrabbelt, wat is dan het probleem?

Je mag natuurlijk altijd om een foto vragen, maar eisen, dat gaat mij te ver!

bewerkt door Veldvors
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorwat betreft die bruggenbonus...gevonden is gevonden, als je de voorgaande niet heb gevonden maakt volgens mij niks uit.

 

Ik heb meerdere mystery-cache's gevonden puur en alleen door een analyse van de logjes en geplaatste foto's...De puzzel is dan zo lastig dat ik gewoon andere manieren ga zoeken...zou dat dan ook niet meer mogen?

Onzin, ik heb de cache gevonden en een krabbel in het logboek gezet, dus heb ik hem gevonden!

 

Voor wat betreft die foto...geen idee of dat toegestaan is(die lijst met wat wel en niet mag is mij ook te lang ;-) ) maar ik vind niet dat je een log mag verwijderen omdat er geen foto bij zit. Als de persoon de cache heeft gevonden en het boekje heeft gekrabbelt, wat is dan het probleem?

Je mag natuurlijk altijd om een foto vragen, maar eisen, dat gaat mij te ver!

 

Ik heb Wereldreis inmiddels aangepast.

De bruggen zijn niet van ons, zoals je weet. In dat geval liepen wij tegen het probleem aan: we wilden, op vakantie, deze schitterende serie afronden met de bonus. De cache van brug 5 bleek echter gejat te zijn. Bléék, na twee bezoeken dus. Omdat we in het hotel zagen dat er een nieuwe cache geplaatst was, konden we net voor de thuisreis terug naar de brug en deze cache, zowel als de bonus loggen.

Dit brengt mij bij de volgende vraag: wat te doen indien een cache-eigenaar zich niet aan de regels houdt en de log verwijdert? Eerst mailen natuurlijk. Maar stel dat hij/zij volhardt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit brengt mij bij de volgende vraag: wat te doen indien een cache-eigenaar zich niet aan de regels houdt en de log verwijdert? Eerst mailen natuurlijk. Maar stel dat hij/zij volhardt?

 

Tja, dan heb je gewoon een puntje minder :thumbup: ..... Zou dat team Knossos echt zo streng zijn?

 

Ik ben begonnen met ALS VOORBEELD. Ik wil gewoon graag weten hoe de zaken in elkaar zitten. Zoals je weet, hebben we de brugbonus volgens de regels van de eigenaar gelogd.

Ik vind wel dat dreigen tot slecht gedrag behoort. Of je doet wat je aangeeft, of je streept de tekst.

Gelukkig heb ik bij Wereldreis niets verwijderd..... De loggers zagen de lol wel in van de fakefoto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk zijn er altijd van die Kleijn zeerige mensen die als je de cache daadwerkelijk gevonden heb en je je niet aan hun zielige opgelegde regeltjes houd de inmiddels illegale actie ondernemen om de log te verwijderen.

Ik plaats ze gewoon terug met een Kleijne aanvulling die er meestal niet om liegt, en weer , en weer ,en weer zo vaak als het maar moet.

Je kan ook als een kleijn mensje sneu vragen aan een admin om jou log vast te laten zetten zodat de cacheeigenaar hem niet meer kan verwijderen, maar dat deden alleen maar die Kleijne kinderen vroeger op school, (schijnheilig naar de meester roepend HIJ doet het weer, zeg er wat van? Om daarna gniffelend weg te lopen) maar gelukkig hebben we hier merendeels met volwassen mensen te doen, die daarvan ook weer merendeels niet zo een geplaagd leven hebben geleefd dat ze de mede mens ook hun licht in de ogen gunnen.

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk zijn er altijd van die Kleijn zeerige mensen die als je de cache daadwerkelijk gevonden heb en je je niet aan hun zielige opgelegde regeltjes houd de inmiddels illegale actie ondernemen om de log te verwijderen.

Je houdt er niet van dat mensen jou regeltjes opleggen, Barny. Maar je hebt er geen enkel probleem mee om anderen jouw "regeltjes" voor wat betreft cache-kwaliteit en -soort op te leggen hé?

Weliswaar niet door die af te dwingen, want die macht heb je niet, maar door ze te kleineren om zo te bewerkstelligen dat ze dat gaan doen wat jij van ze verwacht.

 

Je beklaagt je zo vaak over het feit dat het niet meer is zoals het vroegah was. Maar je hebt niet in de gaten dat je zelf een van de oorzaken daarvan bent.

Respect voor de persoon en de mening van medecachers, dat is wat dit forum nodig heeft. :thumbup: Niet het cynisme dat jij zo vaak gebruikt.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overal waar geen regeltjes voor zijn, bedenken mensen (ook cachers dus) hun eigen regeltjes :thumbup:

Als die eigen regeltjes met die van een ander botsen is het hommeles natuurlijk.

 

"Ja maar, ik wil dat jij!!..."

"Ja maar waar staat dat dan??"...

"Nergens maar dat wil ik gewoon!"...

"Dat slaat nergens op wat jij wilt"....

 

En dan nog even op het forum aandacht eraan besteden.

Zieltjes winnen? Je ongenoegen uiten?

 

Aan de andere kant is het wel grappig om te zien hoe fanatiek men kan zijn bij dit spelletje :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag zou ik aan de hand van twee voorbeelden te weten komen of er in strijd met de nieuwe logregels gehandeld wordt. Een liefst Nederlandstalige (leest wel zo prettig) opgave van de lijst heb ik trouwens nog niet gevonden.

 

1) Bij onze eigen cache Wereldreis GC1MDBY eis ik een foto van de logger bij het betreffende gebouw. Zelfs de eerste loggers begrepen overigens meteen dat de foto fake mocht zijn. In de tekst staat: "Logs zonder de juiste foto worden vanzelfsprekend onmiddellijk verwijderd."

 

2) Bij 0172 Brug # ? "BONUS" GC11Q5R staat: "Alleen te loggen indien ALLE voorgaande bruggen gelogd zijn. "Ongeldige" logs worden verwijderd!".

 

Ik ben benieuwd. Bedankt voor de hulp.

VindenPuntNL.

 

 

Om deze reden zal ik deze cache dus NOOIT doen.

 

Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De topicstarter is dit topic begonnen met de vraag hoe het zat met logeisen en heeft verderop in het topic al aangegeven de cache te hebben aangepast.

Kan het daarom een beetje minder met de grote (rode) letters? Dat is helemaal niet nodig.

 

 

 

 

Edit: formaat van de letters aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag zou ik aan de hand van twee voorbeelden te weten komen of er in strijd met de nieuwe logregels gehandeld wordt.

Kort antwoord:

Ja, ik denk dat er tegen de nieuwe regels in gehandeld wordt als je logjes verwijdert die volgens de regels van .com volledig gerechtvaardigd zijn.

Als het kistje gevonden is, en het logboekje ingevuld, dan is aan de regels van .com voldaan.

 

Je hoeft dus een multicache ook niet volledig te lopen om toch te mogen loggen. Bij een van mijn caches gebruik ik een kliklijntje (smslorre.nl) waar men via sms de eindcoördinaten kan opvragen.

Cachers kunnen er dus voor kiezen (en enkelen hebben dat ook al gedaan) om meteen de coördinaten op te vragen en naar de cache te wandelen en vervolgens te loggen. Niet mijn bedoeling, maar geheel volgens de regels van .com.

 

Op zichzelf heb ik daar trouwens geen problemen mee. Iedereen mag wat mij betreft het spelletje spelen zoals hem/haar dat goed dunkt.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijd voor een grapje in het licht van "het is maar een spelletje". Misschien wordt Barny wat vrolijker en krijgt Keske een leske begrijpend lezen. Oorspronkelijk ging het over schaken.

 

Ik wandelde eens in een park toen ik op een bank een oude man zag zitten huilen. Ik sprak hem aan en vroeg naar de oorzaak van zijn verdriet. Hij vertelde mij dat zijn ouderlijk huis juist was afgebrand en dat zijn vader, zijn moeder en zijn zus in de vlammen waren omgekomen. Ik ging naast de man zitten en troostte hem: "Hopelijk hebben je dierbaren slechts kort geleden. Denk eens aan de familieleden die je nog hebt en geniet met hen van het leven."

Ik wandelde verder en zag na een tijdje een andere oude man op een bank zitten huilen. Natuurlijk vroeg ik hem naar de oorzaak van zijn ellende. Hij vertelde mij dat zijn vijf kinderen in een vliegtuig zaten dat onlangs is neergestort op een berghelling. Geen van hen heeft het overleefd. Ik sprak de troostende woorden: "Gelukkig heb je nog meer kinderen. Met hen gaat het gelukkig goed. Jullie zullen dit alles verwerken en nog meer van elkaar genieten dan voorheen."

En ik wandelde verder, benieuwd wat deze dag nog meer zou brengen. Na de volgende bocht zag ik weer een oude man op een bank zitten huilen. Ik vroeg hem wat er aan de hand was. Hij vertrouwde mij toe dat hij geocacher is en dat enkele dagen geleden een log van hem van de site is verwijderd, zodat zijn teller nu één lager staat. Ik ging naast de oude man op de bank zitten en huilde met hem mee.

bewerkt door VindenPuntNL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...