Spring naar bijdragen

Symbian


jojonl

Aanbevolen berichten

ik heb smart gpx gevonden voor mijn nokia e71, handig om je gpx files mee te lezen :thumbup:))

"Just dragging this up. I've just installed SmartGPX (http://www.smartcaching.de) to use as a "database" for caching and it's great, reduces the need to carry around a ton of paper. "

 

 

maar in mijn zoektocht naar geschikte software mbt geocachen/gps tracks, ben ik nog niet veel wijzer geworden.

Wie helpt?

 

andere draadjes op het forum zijn al van oudere telefoons/symbian

bewerkt door jojonl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik heb smart gpx gevonden voor mijn nokia e71, handig om je gpx files mee te lezen :thumbup:))

"Just dragging this up. I've just installed SmartGPX (http://www.smartcaching.de) to use as a "database" for caching and it's great, reduces the need to carry around a ton of paper. "

 

 

maar in mijn zoektocht naar geschikte software mbt geocachen/gps tracks, ben ik nog niet veel wijzer geworden.

Wie helpt?

 

andere draadjes op het forum zijn al van oudere telefoons/symbian

 

Geocache navigator ;)

Deze werkt prima voor het cachen op je E71. (alleen gaat hij uit van een staand scherm, dus je zal je zo nu en dan vergissen in de knopjes net onder je scherm...

De teksten staan namelijk boven en onder, de tekst boven is het rechter knopje, de tekst onder is het linker knopje.

Maar laat de tekst onder nou net boven de rechter knop staan :lol1: :lol1:

 

Verder is er ook 'geocache live' via live.geocaching.com te krijgen, maar deze heb ik heeeeeel kort getest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmm mooi progje maar daarvoor moet je wel online.

 

 

in het buitenland gaat dat klauwen vol met geld kosten. k Zoek meer offline tools.

Zijn er bv progjes ook met kaarten (offline) ala ozi/gsak/gpstuner etc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een nokia uit de N-serie, maar ik denk dat deze programma's voor jouw telefoon ook werken. Zelf ben ik een fan van Smartgpx. Geweldig programma!

 

Je kunt Nokia maps gebruiken en thuis al de benodigde kaarten met maploader in je telefoon zetten. Nokia maps is niet zo gedetailleerd voor off-road.

Met dit programma kun je OZI-kaarten gebruiken, maar dat is dan weer niet gratis.

En dan is er nog gpsmap die ook ozi-kaarten kan gebruiken, zie dit draadje op ons onvolprezen forum.

Of schaf Garmin mobile XT aan en gebruik de garmin-kaarten op je nokia.

 

Succes ermee en veel plezier met je E71!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Op onze E51 & E61i gebruiken wij al een paar jaar SmartComGPS. Absoluut topprogramma voor de Symbian/Nokia.

 

Daarnaast ook regelmatig Geocache navigator als we ergens spontaan/adhoc willen cachen

Maar daar heb je inderdaad een dataabonement voor nodig.

Maar dat zou ik zeker overwegen, want dat is ideaal tijdens het cachen.

Regelmatig even terplekke www.geocache.nl raadplegen, etc.

 

Ook voor Google Maps (sateliet beelden) heb je een dataverbinding nodig.

Maar ook dat is een ideaal en erg handige tooltje om ter plekke even 'vanuit de lucht' de omgeving te kunnen bestuderen.

 

Succes met de Nokia. M.i. behoorlijk onderschat als GPS!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb geocaching navigator voor op de nokia e66 ook een nieuw toestel met ingebouwde gps. (symbian)

Daarmee kun je online caches downloaden en opsnorren, loggen .e.d. Ook lezen van de inhoud, logs en hints. Zeer nauwkeurig.

Heeft kompas, radar e.d. Werkt prima op mijn toestel.

Meer vragen? Mail me maar. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Ik heb zelf een nokia uit de N-serie, maar ik denk dat deze programma's voor jouw telefoon ook werken. Zelf ben ik een fan van Smartgpx. Geweldig programma!

 

Je kunt Nokia maps gebruiken en thuis al de benodigde kaarten met maploader in je telefoon zetten. Nokia maps is niet zo gedetailleerd voor off-road.

Met dit programma kun je OZI-kaarten gebruiken, maar dat is dan weer niet gratis.

En dan is er nog gpsmap die ook ozi-kaarten kan gebruiken, zie dit draadje op ons onvolprezen forum.

Of schaf Garmin mobile XT aan en gebruik de garmin-kaarten op je nokia.

 

Succes ermee en veel plezier met je E71!

 

 

Heb je dan ook nog een truuk om onderliggende waypoints van SmartGPX over te zetten naar de Nokiamaps? Dat vind ik namelijk wel erg handig voor rijden naar de cache, parkeerplaats of bij een langere tussen de punten. Zit niet in navigator, wel trouwens in TomTom, als je die oude gekraakte symbianversie nog gebruikt. Wordt mij alleen nu echt wat te verouderd.

BVD voor reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat in theorie zou kunnen werken is het exporteren van de cachebeschrijvingen vanuit GSAK met de Colorado-exportmacro. Laat de childwaypoints (zo heet dat in GSAK) dan exporteren als POI's. Daar kun je dan met Garmin Mobile XT naar toe navigeren. Ik heb dit nooit in de praktijk geprobeerd, dus geen garantie dat het werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...