Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Waar kan ik meer info vinden over het opmaken van de cache beschrijving?

Ik heb een nieuwe cache uitgezet en wil daar graag een (semi) professionele beschrijving bij.

Een kennis van mij heeft wel de grafische kennis maar geen ervaring met Html etc.

Hij heeft een prachtig ontwerp gemaakt met Adobe Indesign maar we kunnen dit niet op de site krijgen.

wij heeft tips en/of info om hier verder mee te komen?

Alle tips zijn welkom

gr

Montebaldo

Geplaatst

Bedankt voor de reacties.

Maar dit is mij allemaal wel bekend en dit bedoel ik dus niet.

Het gaat mij meer om een professionele opmaak.

Hoe iets opgemaakt met een design programma over gezet kan worden naar Html

bv een hele subtiele overgang van foto naar tekst, vloeiende overloop achtergrond kleuren etc.

gr Montebaldo

Geplaatst

Je zou een pdf'je kunnen maken en een linkje kunnen opnemen naar dit document. Vele werken werken paperless met gpx bestanden, veel sleutelen aan de opmaak komt dergelijke bestanden nooit ten goede.

Geplaatst (bewerkt)

bv een hele subtiele overgang van foto naar tekst, vloeiende overloop achtergrond kleuren etc.

gr Montebaldo

Al in de help van InDesign gekeken? Daar zie je iets als dit.

Maar stel je er niet te veel bij voor. InDesign is niet gemaakt voor webpagina's. Daar hebben ze bij Adobe Dreamweaver voor gemaakt. En voor grafische dingetjes hebben ze Photoshop en Illustrator...

Vele werken werken paperless met gpx bestanden, veel sleutelen aan de opmaak komt dergelijke bestanden nooit ten goede.

Als je weet wat je doet hoeft dat totaal geen probleem te zijn.

bewerkt door KarelKraak
Geplaatst (bewerkt)

Of nog simpeler maak het gewoon in word.(ik gebruik met deze methode ook andere programma's)

Open Outlook Express, plak het in een nieuw bericht.

En dan Barba truuk onder beeld (in het mailtje) vink je bronbewerking aan. Dan klik je bron aan en ja hoor het staat in html.

De tekst van de jpg's op de site vervangen door de vermelding die je onder de afbeelding op de site vind.

Wat ik ook vaak doe als ik ergens tussen iets moet doen dan plaats ik het woord appeltaart in mijn bestand en met de zoekoptie vind ik het stukje dan snel terug. (haal de taartjes er later wel weer uit)

Mocht je meer uitleg over deze "huisvrouwen" methode willen mail me gerust.

bewerkt door jolimama
Geplaatst

gr Montebaldo

Al in de help van InDesign gekeken? Daar zie je iets als dit.

Maar stel je er niet te veel bij voor. InDesign is niet gemaakt voor webpagina's. Daar hebben ze bij Adobe Dreamweaver voor gemaakt. En voor grafische dingetjes hebben ze Photoshop en Illustrator...

Kortom : als je professionele zaken wilt opnemen moet je ook "professionele" software hanteren. Anders blijft er van je mooie ontwerp weinig tot niets over.

Ik betwijfel of Frontpage dat aankan. Dreamweaver wel. Kost wel wat, maar dat heb je met professionele ontwerpen.

jammer, maar waar.

Geopatra.

Geplaatst
Ik betwijfel of Frontpage dat aankan. Dreamweaver wel. Kost wel wat, maar dat heb je met professionele ontwerpen.

jammer, maar waar.

Ik ken Frontpage niet echt, maar ik kan me niet voorstellen dat je er geen professionele webpagina's mee kan maken. In principe kan dat zelfs met Notepad. De meer uitgebreide pakketten maken het allemaal hooguit wat gemakkelijker. Je moet er alleen wel vanaf het begin vanuit gaan dat het een webpagina moet worden en er dus rekening mee houden wat wel en niet kan. Als je een ontwerp maakt in een programma dat eigenlijk ergens anders voor gemaakt is (in dit geval het opmaken van drukwerk) en dat om wil zetten naar een webpagina, ontkom je er vrijwel nooit aan dat je concessies moet doen. Of je moet Flash gaan gebruiken, maar of dat nou echt een oplossing is... :thumbdown:

Geplaatst
Of nog simpeler maak het gewoon in word.(ik gebruik met deze methode ook andere programma's)

En dan Barba truuk onder beeld (in het mailtje) vink je bronbewerking aan. Dan klik je bron aan en ja hoor het staat in html.

De tekst van de jpg's op de site vervangen door de vermelding die je onder de afbeelding op de site vind.

Wat ik ook vaak doe als ik ergens tussen iets moet doen dan plaats ik het woord appeltaart in mijn bestand en met de zoekoptie vind ik het stukje dan snel terug. (haal de taartjes er later wel weer uit)

Thumbs up voor huisvrouwen. Dit vind ik écht slim! :thumbdown:

Geplaatst

Ik meen mij te herinneren dat juist .com enkele jaren geleden nog maar enkele eenvoudige HTML's codes toestaat op hun pagina's om teveel belasting van de server te voorkomen. En om uniformiteit te waarborgen.

Voorheen konden allerlei kunstjes ervoor zorgen dat je achtergrond doorzichtig was of drukke bewegende beeldjes etc.

Nu kan je het beste gewoon de codes gebruiken zoals in het postje van team Beetle worden gegeven.

Gekunstelde pagina's worden door .com of geweigerd of teruggezet naar de basisinstellingen.

Mocht dat anders zijn dan hoor ik dat ook graag. :thumbdown:

Geplaatst

Ik deel de mening van professor X

Zelf ook nog enige research gedaan en waarschijnlijk ondersteunt geo.com het niet om de reden die prof X aanhaalt.

Dus het gebruik van de Adobe serie zal wel niet mogelijk zijn.

Ook heb ik de hele opmaak als PDF image op de com site gezet als proef.

Dan krijg ik precies te zien zoals ik het bedoel met de mooie opmaak en uitstraling . Echter worden de de 4 pagina's afzonderlijk afgebeeld en is het geen 1 geheel. Maar misschien leg ik de lat wel hoog.

Een ander nadeel is dat bij het printen dan niet alleen de tekst genomen kan worden maar alleen de de hele image. En dan worden we grootverbruikers van inktpatronen.

Dan moeten we maar met het oude vertrouwde systeem blijven werken.

Maar tips blijven welkom want wellicht zien we toch wat over het hoofd.

gr Montebaldo

Geplaatst

De beperking waar Prof. X het over heeft zijn niet om de servers te ontlasten maar om misbruik te voorkomen. Je kan bijvoorbeeld geen javascript meer toevoegen of extra stijl elementen. De 'standaard' html tags kan je echter nog wel styleren en daarmee is nog steeds een heleboel mogelijk.

Je moet het ontwerp niet als geheel bekijken maar opdelen in afzonderlijke delen: wat kan als tekst en wat moet een plaatje blijven.

Geplaatst

Met alle kans dat de reviewer het terugstuurt met het vriendelijke verzoek om alle vuile HTML eruit te halen. Als er iets niet geschikt is, is he wel software van MS, en dan vooral niet word etc.

Gewoon de gratis Nederlandstalig stukje software NVU downloaden (zoek op google) en je kunt heel gemakkelijk en met een betere kwaliteit dan MSshit een What You See Is What You Get cachepagina aanmaken.

Plaatjes kunnen alleen zichtbaar gemaakt worden als ze al ergens op het internet geparkeerd staan en het liefst op een stukje eigen webspace. Anders ziet de reviewer alleen maar kadertjes en in de HTMLcode verwijzingen naar de eigenaar zijn Harde schijf.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...