Spring naar bijdragen

Database Updaten


Geinponem

Aanbevolen berichten

Nu gebruik ik al een tijdje GSAK. In het begin alleen om POI's te maken voor TomTom en sinds kort ook om via een macro caches in mijn Oregon te zetten.

Ik heb echter het gevoel dat er veel meer met GSAK mogelijk dan dat ik nu weet. Daarom de volgende vraag (om mee te beginnen):

 

Is het mogelijk om een bestaande database in GSAK te updaten? Tot nu toe wis ik de database bestaande uit Pocket Query X om vervolgens de nieuwe PQ X (van bijvoorbeeld 2 weken later) te laden. Ik kan me voorstellen dat dit simpeler kan door GSAK de database te laten updaten. (Ik heb dit echter tot nu toe nog nergens terug kunnen vinden op het forum).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt gewoon overschrijven, zonder leeg te maken. Caches die niet geüpdatet zijn, zijn dan mogelijk in de tussentijd gearchiveerd. Deze kan je met een filter, of macro zoeken en de status archived geven. Corrected coordinates blijven ongewijzigd.

Overigens staat in spoiler aardig wat beschreven over GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt je PQ's ook meteen via de mail importeren. Maak een gmail-account aan alleen voor je PQ's. En importeer via GSAK de PQ direct in de juiste database. Erg handig. Wel even je PQ's aanpassen (het mailadres dus). Anders kun je lang wachten ;-)

 

En dan zijn er nog een heleboel andere mogelijkheden. Maar ik ben al blij als de simpele dingen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een nieuwe PQ in de database wil gooien, maar daar staan caches in met gecorrigeerde coördinaten, worden die dan overschreven ?

Lees bericht #2 nog eens goed door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees bericht #2 nog eens goed door.

 

Ik ben zo in allerlei topics aan het zoeken geweest, dat ik er domweg overheen gelezen heb.

Dankjewel !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een nieuwe PQ in de database wil gooien, maar daar staan caches in met gecorrigeerde coördinaten, worden die dan overschreven ?

Volgens mij niet.

Volgens mij worden ze wel overschreven tenzij je ze 'locked'.

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een nieuwe PQ in de database wil gooien, maar daar staan caches in met gecorrigeerde coördinaten, worden die dan overschreven ?

Volgens mij niet.

Volgens mij worden ze wel overschreven tenzij je ze 'locked'.

Fire5

 

Als je een waypoint 'locked' dan kan de waypoint data niet meer overschreven worden.

De corrected coordinates worden echter nooit overschreven.

 

stukje uit de GSAK help:

 

Add-Edit: LockLock (Waypoint=>Add/edit)

 

 

Use this check box to prevent a future GPX or LOC file from overwriting your waypoint data. If you do not have this box checked then only corrected coordinates are protected from being updated.

 

 

Logs are always updated/added regardless of this setting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een nieuwe PQ in de database wil gooien, maar daar staan caches in met gecorrigeerde coördinaten, worden die dan overschreven ?

Volgens mij niet.

Volgens mij worden ze wel overschreven tenzij je ze 'locked'.

Fire5

 

Als je een waypoint 'locked' dan kan de waypoint data niet meer overschreven worden.

De corrected coordinates worden echter nooit overschreven.

 

stukje uit de GSAK help:

 

Add-Edit: LockLock (Waypoint=>Add/edit)

 

 

Use this check box to prevent a future GPX or LOC file from overwriting your waypoint data. If you do not have this box checked then only corrected coordinates are protected from being updated.

 

 

Logs are always updated/added regardless of this setting.

Weer wat geleerd. Dank!

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corrected coordinates blijven ongewijzigd.

 

Ik ben al een hele tijd bezig met het vernieuwen van mijn databases en inderdaad,

de gecorrigeerde coördinaten blijven, ook als je "Lock" niet hebt aangevinkt bij "Edit Current Waypoint"

Alle reeds opgeloste mystery-caches blijven (gelukkig) gecorrigeerd.

 

Bedankt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je extra child waypoints hebt aangemaakt of en notitie hebt toegevoegd aan een waypoint, dan blijven die ook mooi behouden als je een nieuwe PQ inleest. Ook de user fields blijven behouden. Eigenlijk werkt het allemaal precies zoals je wilt. Wat je eventueel zou willen editen bij een cache blijft behouden als je dat hebt ge-edit en de PQ's opnieuw laadt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...