Spring naar bijdragen

Cache Met Waypoint Lopen


GeoVio

Aanbevolen berichten

Stel: Ik wil een multicache met waypoints lopen. En ik heb alles ingeladen in mijn Garmin Oregon 300.

Nu zie ik op mijn scherm de afbeelding van de multi met het aantal vlaggetjes als waypoints. De afbeelding van de multi is nu gelijk aan de startplaats van de cache en niet de plek waar de cache ligt. Dit is nog logisch, want vaak moet je de coördinaten van de cache nog berekenen.

Klopt nu mijn aaname dat je, zodra je bij het startpunt bent (vaak een Parkeerplaats) je nog niet de cache moet registreren als gelogd in de Garmin, om door te kunnen gaan naar de dichtsbijzijnde waypoint? Maar je dus de waypointmanager moet openen voor het dichtsbijzijnde waypoint. Of moet je het wel loggen en daan naar de dichtsbijzijnde waypoint gaan?

 

Graag hoor ik jullie reacties.

Hoop dat het nog te begrijpen is.

 

Groeten Viola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Stel: Ik wil een multicache met waypoints lopen. En ik heb alles ingeladen in mijn Garmin Oregon 300.

Nu zie ik op mijn scherm de afbeelding van de multi met het aantal vlaggetjes als waypoints. De afbeelding van de multi is nu gelijk aan de startplaats van de cache en niet de plek waar de cache ligt. Dit is nog logisch, want vaak moet je de coördinaten van de cache nog berekenen.

Klopt nu mijn aaname dat je, zodra je bij het startpunt bent (vaak een Parkeerplaats) je nog niet de cache moet registreren als gelogd in de Garmin, om door te kunnen gaan naar de dichtsbijzijnde waypoint? Maar je dus de waypointmanager moet openen voor het dichtsbijzijnde waypoint. Of moet je het wel loggen en daan naar de dichtsbijzijnde waypoint gaan?

 

Graag hoor ik jullie reacties.

Hoop dat het nog te begrijpen is.

 

Groeten Viola

 

Hoi Viola,

 

Ik heb nog niet zo lang een colorado (komt overeen met oregon), maar als wij een multi gaan doen warvan alleen het eerste wp of de P bekend is, moet je daarna steeds zelf je gevonden wp's in de gps zetten. Alleen als alle wp's bekend zijn voor de betreffende multi dus heb je alle wp's er al in staan. Loggen mag je pas als je het logboekje in je handen hebt gehad of als je een not found hebt.

 

Als er ervaren gebruikers van de colorado of oregon zijn en ik doe het ook niet goed hoor ik dat graag.

 

Veel plezier verder, Viola.

 

Groetjes wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor je antwoord.

 

Wat ik ook bedoel is dat het een multi betreft waar meedere waypoints al bekend zijn. En dat je pas achteraf op internet de cache logt is ook duidelijk. Waar het mij precies omgaat is hoe je het op het apparaat registreerd. Bij mij is namelijk de start coördinaten, vaak de Parkeerplaats, niet het eerste waypoint maar de afbeelding van de cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor je antwoord.

 

Wat ik ook bedoel is dat het een multi betreft waar meedere waypoints al bekend zijn. En dat je pas achteraf op internet de cache logt is ook duidelijk. Waar het mij precies omgaat is hoe je het op het apparaat registreerd. Bij mij is namelijk de start coördinaten, vaak de Parkeerplaats, niet het eerste waypoint maar de afbeelding van de cache.

 

Komt dat niet doordat het cachecoordinaat in dat geval gelijk is aan het coordinaat van de parkeerplaats?

 

Gr,

De Saatjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor je antwoord.

 

Wat ik ook bedoel is dat het een multi betreft waar meedere waypoints al bekend zijn. En dat je pas achteraf op internet de cache logt is ook duidelijk. Waar het mij precies omgaat is hoe je het op het apparaat registreerd. Bij mij is namelijk de start coördinaten, vaak de Parkeerplaats, niet het eerste waypoint maar de afbeelding van de cache.

 

Jij heb waarschijnlijk bij geocaches gekeken ? De overige wp's staan dan bij waypoints. Zo is het bij de colorado, dus denk ik bij jou ook. Volgens mij is dat wat je bedoelt.

 

groetjes wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar ga ik ook vanuit.

Maar dan is mijn vraag wat te doen. Op het scherm van mijn Garmin. Daar de cache weg klikken en op zoek gaan naar het dichtsbijzijnde waypoint? En uiteindelijk bij het vinden van de cache de cache opnieuw openen en dan registreren als gevonden?

bewerkt door GeoVio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar ga ik ook vanuit.

Maar dan is mijn vraag wat te doen. Op het scherm van mijn Garmin. Daar de cache weg klikken en op zoek gaan naar het dichtsbijzijnde waypoint? En uiteindelijk bij het vinden van de cache de cache opnieuw openen en dan registreren als gevonden?

Lijkt me wel handig. Stel: de cache kun je niet vinden of is geript en je hebt 'm in de gpsr al gelogd, lijkt me niet goed. Ik log sowieso niet in de gpsr, maar thuis achter de pc. Ben ik op vakantie, maak ik wel een worddocumentje met mijn log om thuis via copy/paste te loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Thanks.

 

Zo had ik het ook opgevat. Maar nu heb ik nog een vraag n.a.v. je reactie. Als je ze niet op je GPS logt, dan blijven ze daar toch eeuwig in staan? Wat ik nu doe is ze wel loggen op mijn GPS en ook zoals jij aangeeft op een papiertje om het later op internet te kunnen doen.

 

Groeten Viola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Thanks.

 

Zo had ik het ook opgevat. Maar nu heb ik nog een vraag n.a.v. je reactie. Als je ze niet op je GPS logt, dan blijven ze daar toch eeuwig in staan? Wat ik nu doe is ze wel loggen op mijn GPS en ook zoals jij aangeeft op een papiertje om het later op internet te kunnen doen.

 

Groeten Viola

Ik zet WP's, Pplaatsen etc. eerst allemaal in mapsource, omdat ik dat:

- ik het leuk vind ter voorbereiding en orientatie.

- ik zelf bepaal welk icoontje ik waar wil hebben.

 

Naar verloop van tijd zet ik alle wp's van de gpsr terug in mapsource en houd dan opruiming. Darrana weer even overpompen naar de gpsr.

 

Daarna zet ik alles in de gpsr bij wp's. Ik gebruik de geocache optie in de Oregon (nog) niet. Ik vind het prettig om lekker papier bij me te hebben. Paperless cachen? We hebben Kladdegat bij ons die de caches (paperless dus) in zijn Nintendo DS heeft staan.

 

Maar laat een ieder het doen zoals die het zelf prettig vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het volgende:

- Vanuit GSAK stuur ik de caches (dus ook de multi's) naar de Oregon. Daar is een handige Macro voor die er ook voor zorgt dat alle waypoint als POI in de Oregon staan, inclusief het toepasselijke icoontje.

- In het veld ga ik dan eerst naar de Parkeerplaats en dan alle waypoints af.

- Pas als ik de cache gevonden heb, log ik deze op de Oregon. Het effect hiervan is dat de cache op de Oregon bij de gevonden caches komt te staan en dat er een log-filetje wordt aangemaakt met datum/ tijd en found/not found

- Weer thuis is er een andere GSAK macro om de gevonden caches van de Oregon uit te lezen, bij te werken in GSAK en vandaar direct middels een Field Note te loggen op Geocaching.com

 

Voordeel voor mij is dat er direct automatisch de juiste datum en tijd bij het logje staat en dat ik niet vergeet een cache te loggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 60cx en ik heb zowel in mapsource als de gps de bekende geocachesymbolen ingesteld volgens deze link.

In de GPS heb ik het symbool voor de traditionele cache ingesteld als geocachesymbool. Hierdoor voorkom je dat je het nulpunt van de multi gelijk als gevonden kan aanklikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...