Spring naar bijdragen

Gps-satelliet In Problemen


Aanbevolen berichten

:dribble: Tijdens de Europese Navigatie Conferentie in Napels j.l. is bekend gemaakt dat, zoals ook al uit onofficiele berichten bleek, dat de op 24 maart 2009 gelanceerde GPS-satelliet IIR-20 (M) behoorlijk wat problemen heeft en nog niet in gebruik kan worden gesteld. Gewoonlijk wordt een dergelijke satelliet na een maand intensief testen in bedrijf gesteld.

De problemen komen er op neer dat de signalen die de satelliet uitzendt voor burgergebruik (wij dus :thumbup: ) niet kloppen met die van de andere satellieten en het militaire signaal niet werkt.

Er wordt druk gewerkt om het op te lossen, maar tot die tijd worden de opvolgers niet gelanceerd.

 

De IIR-20 satelliet is de 7e in een serie van moderne GPS-satellieten die nauwkeuriger en beter bestand zijn tegen interferenties. Voorlopig heeft het nog geen consequenties maar als je nou toch een oorzaak moet hebben voor je volgende NOT-found bij deze ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

:cry:

O dus dat was het! Maandag liet een van ons de GPS uit handen vallen en daarna zei de eTrex dat we ons bevonden op W 11graden nog wat en hij kon geen waypoints in de buurt vinden :)

Even aan en uit gezet en toen waren we weer in Nederland.:D

 

Het is me toch wat met die satellieten tegenwoordig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Tijdens de Europese Navigatie Conferentie in Napels j.l. is bekend gemaakt dat, zoals ook al uit onofficiele berichten bleek, dat de op 24 maart 2009 gelanceerde GPS-satelliet IIR-20 (M) behoorlijk wat problemen heeft en nog niet in gebruik kan worden gesteld. Gewoonlijk wordt een dergelijke satelliet na een maand intensief testen in bedrijf gesteld.

De problemen komen er op neer dat de signalen die de satelliet uitzendt voor burgergebruik (wij dus :cry: ) niet kloppen met die van de andere satellieten en het militaire signaal niet werkt.

Er wordt druk gewerkt om het op te lossen, maar tot die tijd worden de opvolgers niet gelanceerd.

 

De IIR-20 satelliet is de 7e in een serie van moderne GPS-satellieten die nauwkeuriger en beter bestand zijn tegen interferenties. Voorlopig heeft het nog geen consequenties maar als je nou toch een oorzaak moet hebben voor je volgende NOT-found bij deze :)

 

24 maart... is dat niet 1 week voor 1 april?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of dit de oorzaak was, maar afgelopen zondag bleek ik volgens de gps in mijn pda midden in Duitsland rond te rijden en dit terwijl ik toch echt in Raalte stil stond.

Zowel de geo module als tomtom waren van slag. Stilstaan en dan volgens de gps met een vaartje van 140 :cry: rond scheuren, bizar!

 

herinstallatie van beide applicaties was de enige optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of dit de oorzaak was, maar afgelopen zondag bleek ik volgens de gps in mijn pda midden in Duitsland rond te rijden en dit terwijl ik toch echt in Raalte stil stond.

Zowel de geo module als tomtom waren van slag. Stilstaan en dan volgens de gps met een vaartje van 140 :) rond scheuren, bizar!

 

herinstallatie van beide applicaties was de enige optie.

Goed dat installeren tegenwoordig ook onderweg kan :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...