Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Je hebt net een nieuwe doos en je wilt het niet smerig maken en daarom stop je het in een vuilniszak.

Logisch toch?

GRTZ

Kruimeldief :DWie bedenkt de naam vorkheftruck, terwijl zo'n ding lepels heeft?

Voor zo`n opmerking heb ik maar 1 antwoord !!!!

GENIAAL :eek:

Geplaatst

GENIAAL ;)

Je moet kruimel niet te veel de lucht in prijzen hij heeft hoogtevrees nm

Gr Twinlife :yes:

Ja dat weet ik. En ik denk dat dat bij de cache "Maagd" problemen gaf.

Je moet daar namelijk een best stuk de hoogte in.

Geplaatst

GENIAAL ;)

Je moet kruimel niet te veel de lucht in prijzen hij heeft hoogtevrees nm

Gr Twinlife :crybaby:

Ja dat weet ik. En ik denk dat dat bij de cache "Maagd" problemen gaf.

Je moet daar namelijk een best stuk de hoogte in.

Praat me er niet van. Ik heb de Fee de lucht in gejaagd. Dat was de enige keer dat ze van mij moest opvliegen ;)

Ik had al het vermoeden toen de wandeling langzamerhand naar die toren ging.

Dat zijn geen caches voor mij.

GRTZ

Kruimeldief :no:Als onze lieve heer had gewild dat ik ging vliegen had hij van mij wel een Kiekendief gemaakt in plaats van een Kruimeldief

• 2 months later...
Geplaatst

logboekje nat?  Gebruiken we dan niet de officiele logboekjes met watervaste papier? Ben ik de enige die ze uit jullie goodieshop betrekt? :thumbup:

Ik denk dat je inderdaad de enige bent kruimel :beerchug: , ik zie ze voor het eerst in jou mail, nog nooit in een cache tegen gekomen. Dat wil ik wel eens zien, toch weer eens naar het hoge noorden. Ga ik dat mooie logboek in “De Schans” bekijken :beerchug: want dat zou dan de enige cache met zo’n logboek moeten zijn :beerchug: .

Greetz, Locutus.

Ehh.. kleine correctie hoor. Ik vond het al erg vreemd dat ik zoveel "Mooi logboek man!" meldingen kreeg op mijn eerste cache, maar in mijn eerste cache "wa'DIch ngaSwI' So'ta'" (ofwel GCJ72X) zit er ook eentje. "De Schans" is dus zeker niet de enige. Toch daar eens gaan kijken dan trouwens, want ik wil eens in zo'n mooi logboek loggen dat dan niet van mezelf is.

Ik vind het nog steeds vreemd dat die dingen zo zeldzaam zijn hoor. Mensen hebben een duur GPS apparaat, stoppen allerlei leuke dingetjes in een speciaal daarvoor aangeschafte waterdichte verpakking en dan stoppen ze er vaak een carambalig stapeltje papieren vodjes aan een ringband (kosten: maar een paar eurocent) als logboek bij. En dan maar zeuren over "hoe houden we dat logboek droog"? ;-)

P.S. Dutch-Locutus is hiervan allang op de hoogte natuurlijk: hij is volgens mij al bij me langsgeweest. Ik kom niet zo vaak in deze fora en zag na het posten pas dat de thread al van vorig jaar oktober was...

Geplaatst

hear hear, komt vast goed ;-p

lang leve de echte logboeksells, hoewel een goede container zou ook een normaal notepad moeten kunnen bevatten :beerchug: gimli

Geplaatst

Hoewel ze voor ons geen ernstig irritatiepunt vormen, is het Cairnteam tegenstander van de officiële logboeken. Met de voorgedrukte invulvelden dwingen ze de frivole logger naar onze smaak teveel in een dwangbuis.

Wel zijn ze van degelijk en gebruiksvriendelijk materiaal gemaakt. Maar in een ammobox blijft een gewoon logboekje kurkdroog. Tenzij er iemand heeft staan loggen in de stromende regen, dat wel.

Geplaatst
Ehh.. kleine correctie hoor. Ik vond het al erg vreemd dat ik zoveel "Mooi logboek man!" meldingen kreeg op mijn eerste cache, maar in mijn eerste cache "wa'DIch ngaSwI' So'ta'" (ofwel GCJ72X) zit er ook eentje. "De Schans" is dus zeker niet de enige. Toch daar eens gaan kijken dan trouwens, want ik wil eens in zo'n mooi logboek loggen dat dan niet van mezelf is.

Ik vind het nog steeds vreemd dat die dingen zo zeldzaam zijn hoor. Mensen hebben een duur GPS apparaat, stoppen allerlei leuke dingetjes in een speciaal daarvoor aangeschafte waterdichte verpakking en dan stoppen ze er vaak een carambalig stapeltje papieren vodjes aan een ringband (kosten: maar een paar eurocent) als logboek bij. En dan maar zeuren over "hoe houden we dat logboek droog"? ;-)

P.S. Dutch-Locutus is hiervan allang op de hoogte natuurlijk: hij is volgens mij al bij me langsgeweest. Ik kom niet zo vaak in deze fora en zag na het posten pas dat de thread al van vorig jaar oktober was...

Inderdaad klingon broeder,

In jou cache trof ik ook zo'n prachtig boekje, het was inmiddels de 5e waarin ik mijn stickertje mocht plakken, die trouwens slecht houden op dit watervaste papier :crybaby: .

Logboekjes kom je in alle soorten en amten tegen, somd zelfs hele mooie poezie boekjes, dat vind ik wel zo z'n sharme hebben. Een goede cache is waterdicht, en bij regenachtig weer neem ik een plu mee, zodat zowel het logboek als de cache nagenoeg droog blijft. Je kunt je dus afragen wat de meer waarde van zo'n boekje is.

Dus waarom zou ik investeren in zo'n toch wel prijzig logboekje, ik gebruik notitie boekjes met hard kaft kosten 1 euro bij de witte boeken markt. Als iemand dat te goedkoop vind om zijn log in te schrijven....ook goed log die hunter toch niet toch niet.

Locutus

Resistance is futile...

Geplaatst

lol,

gelukkig bestaan die rite in the rain notepads ook nog, blijven beter leven als je cache niet goed gesloten is... maar inderdaad, /me gebruikt ook dummy's met harde kaft bevalt meestal prima!

Gimli :crybaby:

• 1 month later...
Geplaatst

kan iemand mij vertellen wat voor een programma ozi is?

bas

Geplaatst

waar kan ik van nederland ozi files vandaan halen?

bas

Geplaatst

bas

Niet. Want die vallen onder illegale software. En dat is volgens de regels hier verboden.

ten strengste verboden. :rolleyes:

;)

;)

Off topic

Geplaatst

bas

Niet. Want die vallen onder illegale software. En dat is volgens de regels hier verboden.

Dus dat zou betekenen dat niemand in Nederland ook maar iets aan OziExplorer heeft? Je hebt je dan toch wel aardig blind gestaard op die *********** ;)

Gewoon een goede kaart, liefst 1:25000 inscannen, callibreren en je hebt een een kaart die ingelezen wordt door Ozi.

De wereld OziExplorer bezitters doen niets anders.

Tip: ANWB heeft per provincie een soort atlas met 1:25000 kaarten. De kaarten zijn aaneen gemaakt met zo'n spiraalveer of hoe heet zoiets.

Zeer duidelijke kaarten, goed in te scannen en .... kost maar 30 euro per provincie.

Dat is wat anders dan in Emmen bij de Topografische Dienst 30.800 euro exlusief btw te betalen voor heel Nederland op een (digitale) schaal van 1:25000

GRTZ

Kruimel: Bravery is being the only one who knows you're afraid.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...