huismannetjes Geplaatst 10 april 2009 Geplaatst 10 april 2009 Ik heb deze week voor onze school 20 eTrex H gps toestellen aangeschaft maar ik krijg de drivers niet geinstalleerd ik heb een kabel van iemand geleend *die op usb kan, dus eerst de seriele die weer naar de usb kan ik heb de driver software gedowload van de garmin site, op zowel onze vista laptop als op de computer waar geen vista op staat, maar ik krijg de boel niet aan de gang wat doe ik verkeerd lijkt net of de boel niet geinstalleerd wordt op de vista krijg ik een compatibiliteits probleem melding op de andere computer gebeurt gewoon niet Huismannetjes
jvdbroek Geplaatst 10 april 2009 Geplaatst 10 april 2009 De Etrex H werkt alleen via seriële communicatie. Als ik het goed begrepen heb, heb je een Garmin seriële kabel en die gekoppeld aan een USB->serieel converter. Van Garmin heb je dan geen drivers nodig, je hebt alleen de drivers nodig van de USB->serieel converter. Of je daarvan de juiste drivers hebt geïnstalleerd kun je zien in apparaatbeheer (device manager). Dit kun je vinden via Configuratischerm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer. Als je de USB->serieel converter goed hebt aangesloten en geïnstalleerd dan vind je daar onder poorten een COM-poort van je USB->serieel converter. Het nummer hiervan moet je gebruiken in het pakket dat je gebruikt om met je Etrex te communiceren. In dat pakket moet je communicatie instellen op serieel en de COM-poort gebruiken die voor je USB->serieel converter is aangemaakt.
papillonphoto Geplaatst 11 april 2009 Geplaatst 11 april 2009 De Etrex H werkt alleen via seriële communicatie.Als ik het goed begrepen heb, heb je een Garmin seriële kabel en die gekoppeld aan een USB->serieel converter. Van Garmin heb je dan geen drivers nodig, je hebt alleen de drivers nodig van de USB->serieel converter. Of je daarvan de juiste drivers hebt geïnstalleerd kun je zien in apparaatbeheer (device manager). Dit kun je vinden via Configuratischerm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer. Als je de USB->serieel converter goed hebt aangesloten en geïnstalleerd dan vind je daar onder poorten een COM-poort van je USB->serieel converter. Het nummer hiervan moet je gebruiken in het pakket dat je gebruikt om met je Etrex te communiceren. In dat pakket moet je communicatie instellen op serieel en de COM-poort gebruiken die voor je USB->serieel converter is aangemaakt. Dan blijft de vraag nog staan: Kan vista omgaan met een seriele uitgang???
GeSi Geplaatst 11 april 2009 Geplaatst 11 april 2009 Dan blijft de vraag nog staan: Kan vista omgaan met een seriele uitgang??? Vista heeft geen enkel probleem met het gebruiken van seriele poorten. In geval van een USB naar Serieel converter is het natuurlijk wel zo dat er een geschikte driver (stuurprogramma) geinstalleerd moet zijn.
huismannetjes Geplaatst 11 april 2009 Auteur Geplaatst 11 april 2009 Ik heb het op een oude computer met een seriele poort nu voor elkaar gekregen dus ben voor nu even eruit maar idd de vraag blijft staan hoe met vista en een usb verbinding want als de oude computer er met de tijd niet meer is welke driver moet ik of kan ik dan voor vista gebruiken Huismannetjes
jvdbroek Geplaatst 11 april 2009 Geplaatst 11 april 2009 In het geval van een USB-poort moet je een USB->serieel converter gebruiken. Google eens op "USB to serial converter" of op "USB RS232 converter". Ook de meeste computerzaken kunnen zo'n kabel leveren. Als je zo'n kabel of adapter koopt horen daar ook drivers bij (meestal op een CD bij de kabel). Als je een bepaalde adapter op het oog hebt kun je op de website meestal wel vinden of ze drivers voor Vista hebben. Meestal zijn die er wel, omdat daardoor het product ook bij Vista-systemen nog verkocht kan worden.
HennyM Geplaatst 13 juni 2009 Geplaatst 13 juni 2009 Ik heb sinds kort een PC met daarop geinstalleerd Windows Vista 64 bit. Voorheen had ik een PC met Windows XP. Ik maak gebruik van een converter USB naar Serieel type RS232-9P om mijn GPS toestellen eTrex H en Geko 201 te updaten en gegevens naar de computer over te brengen. Deze wordt niet door mijn nieuwe PC herkend en er wordt om een stuurprogramma gevraagd. Via Google en diverse sites drivers gevonden voor dit apparaat, maar deze zijn waarschijnlijk niet geschikt voor Vista 64-bit. Ik heb contact gehad met Garmin, maar deze kunnen geen goed stuurprgramma leveren en geven het advies zelf op het internet te zoeken, terwijl deze converter door hen geleverd wordt. Hebben meer leden problemen met deze converter en/of zijn er oplossingen hiervoor? Ik wacht met spanning af.
Team Noorderlingen Geplaatst 13 juni 2009 Geplaatst 13 juni 2009 Ik heb sinds kort een PC met daarop geinstalleerd Windows Vista 64 bit. Voorheen had ik een PC met Windows XP. Ik maak gebruik van een converter USB naar Serieel type RS232-9P om mijn GPS toestellen eTrex H en Geko 201 te updaten en gegevens naar de computer over te brengen. Deze wordt niet door mijn nieuwe PC herkend en er wordt om een stuurprogramma gevraagd. Via Google en diverse sites drivers gevonden voor dit apparaat, maar deze zijn waarschijnlijk niet geschikt voor Vista 64-bit. Ik heb contact gehad met Garmin, maar deze kunnen geen goed stuurprgramma leveren en geven het advies zelf op het internet te zoeken, terwijl deze converter door hen geleverd wordt. Hebben meer leden problemen met deze converter en/of zijn er oplossingen hiervoor? Ik wacht met spanning af. Tja... hier wel vista64 maar geen ervaring met zo'n converter. Als drivers niet worden geleverd, dan zie ik het somber in. Mijn Pentax camera had ook een driver nodig onder XP, maar die deed het mooi niet meer onder Vista. Dat was ook een beetje de klacht bij de introductie van Vista. Te veel apparaten werden niet meer ondersteund met drivers. Er zijn wel converters die Vista geschikt zijn. Google levert bijvoorbeeld deze (link). Maar ja dan moet je nog wel een reseller zien te vinden. Succes.
jvdbroek Geplaatst 13 juni 2009 Geplaatst 13 juni 2009 (bewerkt) Ik heb sinds kort een PC met daarop geinstalleerd Windows Vista 64 bit. Voorheen had ik een PC met Windows XP. Ik maak gebruik van een converter USB naar Serieel type RS232-9P om mijn GPS toestellen eTrex H en Geko 201 te updaten en gegevens naar de computer over te brengen. Deze wordt niet door mijn nieuwe PC herkend en er wordt om een stuurprogramma gevraagd. Via Google en diverse sites drivers gevonden voor dit apparaat, maar deze zijn waarschijnlijk niet geschikt voor Vista 64-bit. Ik heb contact gehad met Garmin, maar deze kunnen geen goed stuurprgramma leveren en geven het advies zelf op het internet te zoeken, terwijl deze converter door hen geleverd wordt. Hebben meer leden problemen met deze converter en/of zijn er oplossingen hiervoor? Ik wacht met spanning af. Ik heb zelf een Sweex, maar ik weet niet of daar de goede drivers bij zitten. Maar ze verkopen er op dit moment wel een die Vista drivers heeft, en als ik de driver namen goed interpreteer ook Vista 64 bit. Dit is de link naar de drivers. Het lijkt me wel dat je daarvoor een verkoper moet kunnen vinden. Maar het blijft natuurlijk een probleem. Seriële poorten worden steeds minder gebruikt omdat tegenwoordig alle producten wel USB aansluitingen hebben. Dus er is ook steeds minder noodzaak voor seriële poorten. Jammer dat Garmin niet even de moeite heeft genomen om er ook een USB poort in te zetten toen ze de nieuwe chipset introduceerden. Daarmee verlengden ze wel de levensduur van de Etrex-serie, dus was het ook logisch geweest om ook USB-ondersteuning in te bouwen. Succes ermee. 13 juni 2009 bewerkt door jvdbroek
DiedB Geplaatst 13 juni 2009 Geplaatst 13 juni 2009 Je hebt volgens mij een seriele poort nodig. Er zijn hier volgens mij al veel meer draadjes over, zoek maar eens met de zoekfunctie.
Aanbevolen berichten