Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
en daarna eerlijk je mening op de cache van een beginner wil geven.

ha ha ha ik geef altijd mijn eerlijke mening, kan jij natuurlijk ook niet weten, maar als je iets meer ervaring had..... ;)

Het interesseert me niet wie hem heb neergelegd beginner of gevorderde, dus zeker niet alleen van een beginner geef ik mijn eerlijke mening, als er reactie komt is het altijd de verwachte uitgekauwde reactie van de onfortuinlijke cachelegger "dan doe je de cache toch niet".

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Wat het is, het is gewoon een hele moeilijke plek om te verstoppen.

En ik kan doen wat je veel ziet de hele wandeling is geweldig en dan is het eind een domper omdat de cache daar makkelijk verstopt kan worden.

Dat wil ik niet ik kies voor een moeilijke plek maar bewust, die past in het verhaal.

En al had ik nog zoveel ervaring het is fijn als men mee denkt.

Ik stel hoge eisen aan de gehele cache, de wandeling is een beleving en je moet pas wakker worden na het loggen.

Ik zal zolang ik er iets mee kan rekening houden met wat men er op heeft te zeggen.

Maar iemand die mopperd op een onorginel cache omdat hij op een carpool plaats ligt ja van zo een cache kan je niet veel verwachten dus doe hem niet.

Als het een type is waar je niet van houd ja laat hem dan ook links liggen.

Als iemand iets ontdekt dat niet klopt dan zal ik dat zeker controleren en aanpassen.

Ja , als het over mopperen op carpoolcaches gaat moet ik wel reageren.

Jolimama, prima zaak dat je zo je bezig bent met kwaliteit.

Een onderdeel van kwaliteit is ook dat je niet alleen een leuke/mooie cachelokatie neemt, maar ook een veilige. sterker nog : het veilige zou bij mij op de eerste plaats staan.

Zo te lezen is deze lokatie niet de meest geschikte. Dan zou ik verder zoeken.

Of wil je om de week een nieuw doosje plaatsen ?

Succes,

Geopatra.(die ook wel van azijn houdt)

Geplaatst
Dat wil ik niet ik kies voor een moeilijke plek maar bewust, die past in het verhaal.

Waarom een moeilijke plek? Dat heeft als nadeel dat er langer in de buurt van de cache gezocht gaat worden, met mogelijke last van dreuzels en wellicht later een ongewenste rip. Je geeft zelf al aan dat de cache in een parkje komt, meestal dus een drukke plaats. Ik zou dan juist kiezen voor een makkelijke plaats, desnoods met een spoilerfoto op de pagina en een opmerking erbij 'graag verderop loggen'.

Geplaatst
Met het grote gevaar om door de steeds grotere knuffelgeneratie hier weer als azijnzijker neergezet te worden reageer ik toch,

Heel misschien maar dan ook heel misschien had je minder vragen hoeven te stellen en al een mooie plaats gevonden als je iets meer cache ervaring had…………..

Nounou, je mag toch wel vragen hoe een cache te verstoppen? Daar heeft iedereen wat aan, hier zie je toch verstoptechnieken waar je zelf nooit opgekomen was. ;)

Geplaatst (bewerkt)

Beste Linda,

Om te beginnen vind ik het moedig van je dat je de moeite neemt om als onervaren en beginnende cacher een multi te maken.

Zoals iedereen al verwacht ben ik het met Barny eens, als je meer caches had gevonden had je deze vraag niet hoeven stellen.

Maar nu je hem toch stelt: verstop hem niet te moeilijk, waarom zou je dat willen doen? Wil jij dat een legioen cachers (vooral de beginnelingen) als idioten met prikstokken, of zelfs schepjes tekeer gaan in een mooi gebied? Wij hebben plekken gezien waar een verstopplek zelfs met foto was aangegeven, en toch leek het na het bezoek van een stel beginners met kinderen of er een leger wilde zwijnen was langs geweest ;)

Zorg dat de plek voor een argeloze voorbijganger er normaal uitziet, maar door een geocacher direct wordt herkent als verstopplek. Tenzij jij natuurlijk wilt dat iedereen als een blinde gaat zoeken in het gebied wat jij op het oog hebt. Hier zal de eigenaar van het gebied niet blij mee zijn, bovendien verpest het de vreugde van het cachen.

Er is in mijn ogen geen betere cache, dan die cache waar je uiteindelijk, na vele kilometers of na uren puzzelen, of gewoon bij een traditional, op het Nulpunt de cache vind :thumbup:

Marja :wine:

@Arend 4 uur later toch :);)

bewerkt door Wijntje
Geplaatst (bewerkt)

Ik denk dat jolimama niet bedoelt "een moeilijk te vinden cache" maar een "moeilijke plek om er iets te kunnen verstoppen".

Als het een mooie en leuke wandeling is vind ik het niet zo een probleem als de cache zelf op een iets minder mooie verstopplek ligt, zolang er maar niet tussen afval o.i.d gezocht hoeft te worden. Beter dat dan om geforceerd een in het thema passend plekje te gebruiken waar hij snel geript kan worden ;)

bewerkt door TuuronTour
Geplaatst

Ik ga me nu op nog gevaarlijker terrein begeven maar het is mijn mening en ervaring wat ik zo de afgelopen jaren heb voorbij zien schuiven op dit forum vandaar dat ik het hier dan ook maar ventileer.

Sommige beginnende cacher’s zijn meteen razend enthousiast oven het nieuwe ontdekte spelletje geocachen en willen natuurlijk ook zo snel mogelijk de co-munitie verblijden met een cache.

Als ze erg ongeduldig zijn word het een achteloos neergeplempte koker al dan niet met een ow zo leuke google ;) zoek vraagstukkie er aan vast.

Of als ze iets meer moeite er voor willen doen word het een aardige multy (op zich niets mis mee)

Helaas door dat ze zelf nog maar weinig cache’s hebben gedaan is de ervaring zo summier dat eigenlijk het spreekwoordelijke slagroom op het toetje mist.

Door meer cache’s te gaan lopen komt men op ideeën, ziet men vooral verschillende verberg methodes en ook niet geheel onbelangrijk, men merkt wat men zelf nu wel of niet leuk vind.

Nu terug te komen op het gevraagde ze heeft een leuk parkje uitgekozen en vermeld er ook nog bij dat het een parkje is zonder bankje, ja en? Liggen alle cache’s dan onder bankjes???

Maar is het niet eerst raadzaam om, zo als het al gegeven is, eerst de beheerder te vragen waar hij enkele 4kante meters grond platgetrapt of omgeploegt wil hebben.

Hoe moeilijk is het om eerst, een jaartje of zo, ervaring op te doen, lekke buiten zijn lekker cachen ga maar die cache’s van de somertjes langs stuk voor stuk pareltjes.

Als slotstuk:

Hoe vaak hebben wij hier al nieuwbees (om het woord maar eens te gebruiken) gehad die meer vragen hadden gesteld dan cache’s hadden gevonden, nee niet eerst zelf proberen uit te zoeken maar gemakkelijk alles vragen,vragen en nog meer vragen.... trouwens de meeste waren geen blijvertjes toen de nieuwigheid er af was waren de eerst zo fanatieke nieuwbees ook weg.

Geplaatst
Ik ga me nu op nog gevaarlijker terrein begeven maar het is mijn mening en ervaring wat ik zo de afgelopen jaren heb voorbij zien schuiven op dit forum vandaar dat ik het hier dan ook maar ventileer.

Sommige beginnende cacher’s zijn meteen razend enthousiast oven het nieuwe ontdekte spelletje geocachen en willen natuurlijk ook zo snel mogelijk de co-munitie verblijden met een cache.

Als ze erg ongeduldig zijn word het een achteloos neergeplempte koker al dan niet met een ow zo leuke google ;) zoek vraagstukkie er aan vast.

Of als ze iets meer moeite er voor willen doen word het een aardige multy (op zich niets mis mee)

Helaas door dat ze zelf nog maar weinig cache’s hebben gedaan is de ervaring zo summier dat eigenlijk het spreekwoordelijke slagroom op het toetje mist.

Door meer cache’s te gaan lopen komt men op ideeën, ziet men vooral verschillende verberg methodes en ook niet geheel onbelangrijk, men merkt wat men zelf nu wel of niet leuk vind.

Nu terug te komen op het gevraagde ze heeft een leuk parkje uitgekozen en vermeld er ook nog bij dat het een parkje is zonder bankje, ja en? Liggen alle cache’s dan onder bankjes???

Maar is het niet eerst raadzaam om, zo als het al gegeven is, eerst de beheerder te vragen waar hij enkele 4kante meters grond platgetrapt of omgeploegt wil hebben.

Hoe moeilijk is het om eerst, een jaartje of zo, ervaring op te doen, lekke buiten zijn lekker cachen ga maar die cache’s van de somertjes langs stuk voor stuk pareltjes.

Als slotstuk:

Hoe vaak hebben wij hier al nieuwbees (om het woord maar eens te gebruiken) gehad die meer vragen hadden gesteld dan cache’s hadden gevonden, nee niet eerst zelf proberen uit te zoeken maar gemakkelijk alles vragen,vragen en nog meer vragen.... trouwens de meeste waren geen blijvertjes toen de nieuwigheid er af was waren de eerst zo fanatieke nieuwbees ook weg.

Barny, ik ben in het cache een newbee, in het maken en uitzetten van routes niet.

Als je wil reageren reageer dan zo dat ik er iets aan heb.

Zet anders een ander lijntje op waar in je je fustraties tegen over newbees kwijt kan als een ieder daar dan heen gaat met zijn comentaar dan kunnen we hier verder gaan.

Helaas missen de langere cacher dan wel iets in mijn ogen want je kan altijd bij leren.

Geplaatst

Je leest wat jij wil lezen, is goed.

Misschien als jij het geduld kan opbrengen om wat meer "cache" ervaring op te bouwen zal je, heel, heel misschien, ooit snappen wat ik er mee bedoel, maar op dit oogenblik lijkt het me onbegonnen werk.

Geplaatst
Ik denk dat jolimama niet bedoelt "een moeilijk te vinden cache" maar een "moeilijke plek om er iets te kunnen verstoppen".

Als het een mooie en leuke wandeling is vind ik het niet zo een probleem als de cache zelf op een iets minder mooie verstopplek ligt, zolang er maar niet tussen afval o.i.d gezocht hoeft te worden. Beter dat dan om geforceerd een in het thema passend plekje te gebruiken waar hij snel geript kan worden ;)

Klopt ik wil geen moeilijke cache maken om te vinden maar de plek is moeilijk, wie de route kent zal mij snappen.

Ik probeer van alles te doen aan de kwaliteit, zo is het verhaal door gelezen door een cacher mijn dank daarvoor aan de betreffende cacher.

Hij zal proefgelopen worden en er zal gekeken worden of hij zonder hem helemaal te lopen gelogd kan worden.

Ik zal iets meer uitleg geven waarom het verstoppen zo moeilijk is.

Het is een verhaal dat zich in het verleden afspeeld, aan de hand van een persoon uit 1735 maakt men een wandeling door de stad.

De eind lokatie zoals ik hem in mijn hoofd heb past mooi in het beeld.

Het is een park maar op een enkele bejaarde met rollator na en af en toe een paar kinderen op de vestingmuur komen er niet veel mensen.

Aan het park woont één mevrouw met een klein tuintje grensend (uit komend) aan het park.

Het ligt er net aan waar ik hem plaats aan wie ik de toestemming zal moeten vragen. (zie ik geen probleem bij)

In het park is het rustig omdat het net lijkt of je in iemands achtertuin komt. Er is een fontein, mooi gesnoeide haagjes rozenperkjes en net onderhouden groen langs de vesting muur paadjes en gras.

Daar dit een van de mooiste plekjes is in de stad wil ik er beslist geen schade aan brengen.

Daarom wil ik originele manieren van verstoppen en sorry maar als ik nog 200 caches zal lopen zal ik niet zo snel meer over dit soort van verstoppen leren.

Wat mij opvalt is dat in soort gelijke situaties men kiest voor kokertjes en dat wil ik niet.

De situatie is in mijn ogen best uniek, daarom heb ik ook niets aan al de boven genoemde kritiek op ga er eerst nog maar wat meer lopen.

Veel caches zijn in het bos of groenstrook met veel bomen verstopt.

Met de tip van het vogelhuisje ga ik kijken of ik daar iets mee kan en Geopatra had ook een goed advies met om misschien toch meer voor veiligheid te gaan.

Ja dan moet ik een plek zoeken waarbij men toch geneigd is om door het poortje van het parkje te gaan. (uitdaging)

Geplaatst

Troost je jolimama, het forum staat voor iedereen open!

Ook voor newbees ;)

Haal uit de adviezen die zaken waar je wat aan hebt.

Soms brengen de ouwe stompen het wat 'lomp' omdat ze na zoveel jaren cachen alles al een keer gezien hebben.

Dus ook de vele newbees die niet altijd direct een leuke cache plaatsen.

Maar ook 'ervaren' cachers plaatsen niet altijd toppertjes.

Als er garantie was dat je na 100 of 200 founds een juweeltje zou plaatsen zou ik direct dat advies geven!

Natuurlijk is de kans dat jouw 1e cache/verstopplek na een hoeveelheid eigen founds leuker/beter/orgineler etc is wel iets hoger.

De vraag die je hier stelt zou een aantal oplossingen kunnen opleveren.

Maar misschien is het juist een uitdaging om zelf iets moois/orgineels te bedenken en maken.

Zeker weten dat je dan alle ouwe stompen hier aftroeft! :thumbup:

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier :)

Geplaatst
Troost je jolimama, het forum staat voor iedereen open!

Ook voor newbees ;)

Haal uit de adviezen die zaken waar je wat aan hebt.

Soms brengen de ouwe stompen het wat 'lomp' omdat ze na zoveel jaren cachen alles al een keer gezien hebben.

Dus ook de vele newbees die niet altijd direct een leuke cache plaatsen.

Maar ook 'ervaren' cachers plaatsen niet altijd toppertjes.

Als er garantie was dat je na 100 of 200 founds een juweeltje zou plaatsen zou ik direct dat advies geven!

Natuurlijk is de kans dat jouw 1e cache/verstopplek na een hoeveelheid eigen founds leuker/beter/orgineler etc is wel iets hoger.

De vraag die je hier stelt zou een aantal oplossingen kunnen opleveren.

Maar misschien is het juist een uitdaging om zelf iets moois/orgineels te bedenken en maken.

Zeker weten dat je dan alle ouwe stompen hier aftroeft! :thumbup:

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier :)

Dank je, en ik weet zeker dat ik ze af zal troeven!

Deze cache gaat een goede cache worden daar ben ik zeker van.

En om hulp vragen is geen teken van zwakte in mijn ogen.

Geplaatst
Mijn cache is in grote lijnen af.

Het verhaal met waypoints liggen voor mij en ik ben er best trots op.

Nu is het zo dat het eindpunt dat ik heb uitgekozen een mooi en heel net onderhouden parkje is zonder bankje.

Het liefst wil ik een klein doosje neer leggen.

Wie heeft er ooit in zo een plek een cache neer gelegd en kan mij plaatsing tips geven.

Het is mijn eerste cache en ik ben bang dat hij te snel gezien wordt door anderen.

Linda

Voordat je een hoop moeite doet.

Je hebt het over een fraai onderhouden parkje.

Weet je wie de eigenaar van het park is en heb je toestemming van de eigenaar?

Zonder dat houdt alles op.

Lees goed de 'handleiding op de site': dit voorkomt dat je een spervuur van opmerkingen terugkrijgt van de reviewer.

Noem eens wat varianten

* Regenpijp in de grond / afsluiten met tegel

* Zoek iets van metaal, bruggetje? magnetische cache

* tradioneel is een wilg

* Vogelnestje met cijferslot; codes laat je onderweg ophalen.

suc6

Wyandottes

Geplaatst
en er zal gekeken worden of hij zonder hem helemaal te lopen gelogd kan worden.

Het is een park maar op een enkele bejaarde met rollator na en af en toe een paar kinderen op de vestingmuur komen er niet veel mensen.

Aan het park woont één mevrouw met een klein tuintje grensend (uit komend) aan het park.

Het ligt er net aan waar ik hem plaats aan wie ik de toestemming zal moeten vragen.

Als ik dit zo lees heb je zo ongeveer je verstopplek al bijna vrijgegeven op het forum ;)

Geplaatst (bewerkt)
Mijn cache is in grote lijnen af.

Het verhaal met waypoints liggen voor mij en ik ben er best trots op.

Nu is het zo dat het eindpunt dat ik heb uitgekozen een mooi en heel net onderhouden parkje is zonder bankje.

Het liefst wil ik een klein doosje neer leggen.

Wie heeft er ooit in zo een plek een cache neer gelegd en kan mij plaatsing tips geven.

Het is mijn eerste cache en ik ben bang dat hij te snel gezien wordt door anderen.

Linda

Voordat je een hoop moeite doet.

Je hebt het over een fraai onderhouden parkje.

Weet je wie de eigenaar van het park is en heb je toestemming van de eigenaar?

Zonder dat houdt alles op.

Lees goed de 'handleiding op de site': dit voorkomt dat je een spervuur van opmerkingen terugkrijgt van de reviewer.

Noem eens wat varianten

* Regenpijp in de grond / afsluiten met tegel

* Zoek iets van metaal, bruggetje? magnetische cache

* tradioneel is een wilg

* Vogelnestje met cijferslot; codes laat je onderweg ophalen.

suc6

Wyandottes

Ja ik weet wie van welk deel de eigenaar is en daar voorzie ik geen problemen.

bewerkt door jolimama
Geplaatst

Zeker weten dat je dan alle ouwe stompen hier aftroeft! ;)

Dank je, en ik weet zeker dat ik ze af zal troeven!

Zorgelijke ontwikkelingen,

Cache's plaatsen om anderen af te troeven........?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...