Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Mijn cache is in grote lijnen af.

Het verhaal met waypoints liggen voor mij en ik ben er best trots op.

Nu is het zo dat het eindpunt dat ik heb uitgekozen een mooi en heel net onderhouden parkje is zonder bankje.

Het liefst wil ik een klein doosje neer leggen.

Wie heeft er ooit in zo een plek een cache neer gelegd en kan mij plaatsing tips geven.

Het is mijn eerste cache en ik ben bang dat hij te snel gezien wordt door anderen.

Linda

bewerkt door jolimama
Geplaatst

staan er niet wat Rhodendendrons of zo, waar je een beetje onder de struik het doosje in een kuiltje kunt leggen met een steen erop?

of iets creatiefs als een rioolputdekseltje als je dat aan kunt komen, heb ik ook ooit gezien.

Een cache onder de zeer laaghangende takken van een den of conifeer heb ik ook al ooit gezien, dan verdwijn je las het ware zelf onder de takken om de cache te zoeken.

Of je maakt gebruik van een holle ruimte in een boom?

Of misschien mag er een nep-vogelhuisje aan de boom?!

Een doosje is inderdaad leuker dan een micro, daar heb je helemaal gelijk in!

Succes!

Geplaatst

- Probeer een rustig plekje te vinden die alleen via een onverhard pad bereikt kan worden. De meeste parkbezoekers blijven liever op verhard lopen.

- De plek kan ook het beste in een minder intensief onderhouden deel van het park zijn. Anders kan de cache snel verdwijnen door opruim- en snoeiwerkzaamheden van de beheerders.

Geplaatst

Met het grote gevaar om door de steeds grotere knuffelgeneratie hier weer als azijnzijker neergezet te worden reageer ik toch,

Heel misschien maar dan ook heel misschien had je minder vragen hoeven te stellen en al een mooie plaats gevonden als je iets meer cache ervaring had…………..

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Geplaatst
Met het grote gevaar om door de steeds grotere knuffelgeneratie hier weer als azijnzijker neergezet te worden reageer ik toch

b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Hey Barny, jij was toch onze grootste knuffelbeer? :yes:

zo, nu weer on topic!

Geplaatst
Met het grote gevaar om door de steeds grotere knuffelgeneratie hier weer als azijnzijker neergezet te worden reageer ik toch,

Heel misschien maar dan ook heel misschien had je minder vragen hoeven te stellen en al een mooie plaats gevonden als je iets meer cache ervaring had…………..

Inderdaad azijn zeiken.

Het aantal caches doet er in mijn ogen niet toe.

In stedelijk gebied vind je vooral kokertjes, dus mensen met veel ervaring zijn ook bang.

En ik denk dat het een goede cache is waar veel mensen plezier aan gaan beleven en ik hoop dat je hem ook wil komen lopen en daarna eerlijk je mening op de cache van een beginner wil geven.

Linda

Geplaatst (bewerkt)
staan er niet wat Rhodendendrons of zo, waar je een beetje onder de struik het doosje in een kuiltje kunt leggen met een steen erop?

of iets creatiefs als een rioolputdekseltje als je dat aan kunt komen, heb ik ook ooit gezien.

Een cache onder de zeer laaghangende takken van een den of conifeer heb ik ook al ooit gezien, dan verdwijn je las het ware zelf onder de takken om de cache te zoeken.

Of je maakt gebruik van een holle ruimte in een boom?

Of misschien mag er een nep-vogelhuisje aan de boom?!

Een doosje is inderdaad leuker dan een micro, daar heb je helemaal gelijk in!

Succes!

Een vogelhuisje kan ik mee nemen, misschien kan het aan een muur veel blinde gevels maar helaas wel monumenten.

bewerkt door jolimama
Geplaatst

On topic maar: ongetwijfeld heb je toestemming gevraagd aan de beheerder van het park, in dat geval kan misschien ook de beheerder je helpen met een plek uit te zoeken.

Hij/zij weet vaak wel de ins en outs van de plek en weet daardoor misschien ook waar er meer of minder mensen komen, en dus wat een veilige plaats zou kunnen zijn.

Verder ben ik bij gebrek aan andere mogelijkheden altijd wel gecharmeerd van de "in de grond, dekseltje en dun laagje zand" methode maar ik meen mij iets te herinneren dat dat niet meer is toegestaan- al is het mij een raadsel waarom niet. Overleg sowieso met de beheerder.

Geplaatst
en daarna eerlijk je mening op de cache van een beginner wil geven.

ha ha ha ik geef altijd mijn eerlijke mening, kan jij natuurlijk ook niet weten, maar als je iets meer ervaring had..... :yes:

Het interesseert me niet wie hem heb neergelegd beginner of gevorderde, dus zeker niet alleen van een beginner geef ik mijn eerlijke mening, als er reactie komt is het altijd de verwachte uitgekauwde reactie van de onfortuinlijke cachelegger “dan doe je de cache toch niet”.

Geplaatst

Uitermate boeiende discussie weer, maar wat heeft dit alles met Hardware voor de Garmin Oregon te maken? (Zie suborum.) Of snap ik dit niet, als nieuweling of hoe het ook maar heet ? ;)

Geplaatst
en daarna eerlijk je mening op de cache van een beginner wil geven.

ha ha ha ik geef altijd mijn eerlijke mening, kan jij natuurlijk ook niet weten, maar als je iets meer ervaring had..... ;)

Het interesseert me niet wie hem heb neergelegd beginner of gevorderde, dus zeker niet alleen van een beginner geef ik mijn eerlijke mening, als er reactie komt is het altijd de verwachte uitgekauwde reactie van de onfortuinlijke cachelegger “dan doe je de cache toch niet”.

Wat het is, het is gewoon een hele moeilijke plek om te verstoppen.

En ik kan doen wat je veel ziet de hele wandeling is geweldig en dan is het eind een domper omdat de cache daar makkelijk verstopt kan worden.

Dat wil ik niet ik kies voor een moeilijke plek maar bewust, die past in het verhaal.

En al had ik nog zoveel ervaring het is fijn als men mee denkt.

Ik stel hoge eisen aan de gehele cache, de wandeling is een beleving en je moet pas wakker worden na het loggen.

Ik zal zolang ik er iets mee kan rekening houden met wat men er op heeft te zeggen.

Maar iemand die mopperd op een onorginel cache omdat hij op een carpool plaats ligt ja van zo een cache kan je niet veel verwachten dus doe hem niet.

Als het een type is waar je niet van houd ja laat hem dan ook links liggen.

Als iemand iets ontdekt dat niet klopt dan zal ik dat zeker controleren en aanpassen.

Geplaatst
Uitermate boeiende discussie weer, maar wat heeft dit alles met Hardware voor de Garmin Oregon te maken? (Zie suborum.) Of snap ik dit niet, als nieuweling of hoe het ook maar heet ? ;)

oeps in verkeerde topic geplaatst zal kijken hoe ik dat kan aanpassen of hoe moet dat.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...