Spring naar bijdragen

Cache Beoordeling


jolimama

Aanbevolen berichten

Ik lees net dat er een versoepeling is met de verwijzing naar andere site's.

Zijn er dan meer cache site's? Dat maakt mij nieuwsgierig en tergelijk denk ik dan is hier kwaliteit extra belangrijk.

Laatst was er wel een discussie over kwaliteit maar daar heb ik mij erg aan gestoord voor al de oudere garde voelde zich in mijn ogen de kenners en voelde zich boven de nieuwkomers staan. (hier over wil ik het nu niet hebben het is een persoonlijk gevoel dat ik kreeg bij het lezen van de vaak harde reacties)

Ik als nieuwkomer voel mij niet minder maar misschein beleef ik het nog onbevangener.

 

Ik hou niet van 10 km lopen trouwens met onze manier van wandelen geen doen. (bij vele dingen staan wij stil, inmiddels zit er een vogelboekje in de tas een sporen kaart wat gips voor de sporen een insektedoosje je snapt, een multi van 10 km is voor ons de campeeruitrusting mee...)

De snelle pakkers vind ik wel leuk op de fiets een route langs een paar en als de tijd om is weer naar huis.

 

Helaas sommige caches liggen inderdaad niet zo dat ik zeg ja leuk.

Een multi met de eind cache 100 meter van het eerste en enige punt, tja is dat een multi?

Als je informatie over de plek geeft zorg dan dat deze klopt en zo compleet mogelijk is.

 

In een gebied meerdere caches zie ik geen probleem in maar niet allemaal dezelfde soort kijk naar niveau en type dat daar variatie in is.

Twee multi's naar bijna het zelfde punt kan best als de ene een 1 of 2 ster is en de andere 4 of 5.

Oudere caches opslaan waarom als ze mooi en goed zijn en mensen ze nog leuk vinden om te lopen, misschien wel aanpassen.

 

Laatst een vraag op het forum geplaatst wat de lievelings cache van de cachers was wat mij vooral op valt is dat men van avontuur, en een leuk verhaal houdt dat in combinatie met een multi.

Helaas zijn dit soort caches vaak met 4 of 5 sterren.

 

Op de site is er een geo d'or systeem, leuk maar toch wil ik vragen om verder te gaan. Want het is een beoordeling maar hij geeft mij niet een indicatie.

Soms heb ik een idee dat hij aan goed bevriende cachers wordt gegeven en niet iedereen geeft ze.

Plaats een anonieme beoordeling bij de caches die pas het cijfer aangeeft wanneer de cache 10x bezocht is. Dit cijfer kan gegeven worden bij het logen van de cache. of maak een team dat de caches die een Geo d'or ontvangen gaan lopen en deze een beoordeling geven bij de cache kan dan een 1 tot 5 ster voor kwaliteit komen. deze ster is te zien in het ballonnetje als je op de kaart de cache aan klikt.

 

Ik denk dat als je een cache hebt met een lage beoordeling je je wel achter de oren gaat krabbe en deze gaat verwijderen.

 

Linda

bewerkt door jolimama
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja er zijn meerdere caching sites. Een enkele zal al te vinden zijn op dit forum ( we lieten de laatste tijd al wel eens wat staan). Maar je kunt natuurlijk ook even met Google kijken. Er is , geloof ik, ook een geocaching.startpagina.

Voor wat betreft je opmerkingen over een waarderingssysteem, denk ik even dat je moet wachten op de samenvatting van de (kwaliteits)discussie van Twin Peaks. De discussie over welke zaken aan te pakken en hoe, gaat vast en zeker verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-knip-

 

Laatst was er wel een discussie over kwaliteit maar daar heb ik mij erg aan gestoord voor al de oudere garde voelde zich in mijn ogen de kenners en voelde zich boven de nieuwkomers staan. (hier over wil ik het nu niet hebben het is een persoonlijk gevoel dat ik kreeg bij het lezen van de vaak harde reacties)

Ik als nieuwkomer voel mij niet minder maar misschein beleef ik het nog onbevangener.

 

-knip-

 

Linda

 

Linda,

 

Bedankt voor deze en je eerdere bijdragen, ik neem die zeker in het verhaal mee.

 

Voor mij heb je gelijk als je stelt, dat je voor je gevoel "niet serieus genomen voelt" door de "gevestigde orde" ik zie dat vaker gebeuren.

Helaas hebben we op ons forum soms te maken met mensen die, omdat ze al wat langer meelopen, precies denken te weten "hoe het hoort", en daardoor soms wat eehhh...vervelend of kortaf doen tegen de newbees. Vaak niet meer het geduld kunnen opbrengen om die newbee iets te vertellen, omdat zij "alles al weten" en alles al zo vaak voorbij hebben zien komen.

Daarbij wordt vaak voorbij gegaan aan het feit dat "de newbee" de "cacher van de toekomst" is en de toekomst van geocachen daarmee dus in hoge mate afhangt van die newbee (en hoe wij daarmee omgaan en die ondersteunen)

 

Mocht ik in het topic waar jij aan refereert meegewerkt / bijgedragen hebben aan dat gevoel bij jou, dan spijt me dat.

Ik ben ook van de oudere garde, heb ook een sterk "geocachen zoals het hoort" gevoel, maar maak me daarnaast ook best druk om de toekomst.

 

en die toekomst, ik zei het al, ligt grotendeels bij jullie, en zeker in hoe jullie met "het spelletje" omgaan en wat jullie ervan vinden.

 

De oude garde (althans, een deel ervan) moet maar eens leren, dat de dingen niet meer zijn zoals vroeger en ook nooit meer zo worden.

 

Ik ben dus ook van: sta open voor nieuwe ideeen, maar bewaar daarbij zeker het goede uit het verleden en leun daarbij een beetje op de ervaring van de oudjes.

Zorg ervoor dat eventuele nieuwe spelvarianten / cachebeleving elkaar niet in de weg lopen en zeker niet schaden en dan is er heus nog volop ruimte voor iedereen.

 

Ik ben destijds bij het team gegaan voor datgene wat ik nu doe: discussie over de ontwikkeling van de hobby en waar we naartoe willen. discussie over kwaliteit, maar niet zozeer in de zin zoals die door sommige oudjes wordt uitgelegd (kwaliteitsmulti, kwaliteitscache, oppikker, flutcache, etc) maar echt de beleving van de cacher zelf.

Wat vind hij / zij leuk, ruimte voor alle vormen van cachen, maar wel zo dat het een het ander niet nadelig beinvloedt.

Zeker ook de kwaliteit van de dienstverlening door GC.NL. Wat kunnen wij voor de cacher betekenen.

Geen extra regels, maar extra service. Ondersteuning voor de newbee, de "gevestigde" cacher en de cachelegger, maar alleen als zij daar zelf om vragen. Niets dwingen, wel aanreiken.

Dus op een manier die de creativiteit van de cacher / legger (en zeker de nieuwe lichting) niet in de weg staat.

 

Ik zit ondertussen niet meer bij het team, maar sta met ze in nauw contact en werk nog steeds nauw samen met het team, want ik kan natuurlijk geen dingen starten die zij niet waar kunnen maken. Ik probeer sowieso zoveel mogelijk dingen te starten, die ikzelf met wellicht wat hulp kan waarmaken of die wij met z'n allen waar kunnen maken.

Het team heeft het momenteeel druk genoeg.

 

Nogmaals, excuus als je je niet serieus genomen voelde.

Neem van mij aan, dat ik de mening van de nieuwe cachers net zo belangrijk vind, als die van de oude garde.

Discussieer gewoon mee, geef vooral je mening en laat je vooral niet ontmoedigen door de opmerkingen van een paar ouwe horken, die vastgeroest zitten aan oude ideeen. Ook hun bedoelingen zijn niet slecht en komen voort uit liefde voor de hobby. Alleen hun inzichten zijn anders en ze uiten zich soms anders.

 

Neem het met een flinke korrel zout....zout geeft smaak aan wat je tot je neemt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sjoerd van den Berg a.k.a. Twin Peaks

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...