Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De weergave op het scherm van de Colorado is echt heel mooi. Bij Topo NL zie je zelfs alle bospaden!

Dat bij paperless cachen de opmaak soms niet goed is, is heel makkelijk te voorkomen. Eerst de caches in GSAK zetten en dan naar de Colorado. Dan is de opbouw op het scherm prima.

Geplaatst

Ik zie dat ik niet de enige ben die de Garmin Colorado minder geschikt vind dan de Garmin 60CSx.

Ik heb ze beide in gebruik maar gebruik de Colorado alleen nog voor Wherigo's.

Het maakt niet uit waar je de "topo"op wil zetten want dat werkt op beide apparaten even goed.

Wel heb ik intussen de ervaring dat de Garmin 60CSx een betere kwaliteit display heeft dan de Colorado.

De Colorado is in de zon bijna niet meer af te lezen.

Dus heel simpel.

Wil je ook Wherigo's gaan doen dan zit je aan een Colorado of een Oregon.

Wil je dat niet dan is voor mij de Garmin 60CSx de enige aanrader.

Wil je echter paperless cachen dan heb je aan de 60CSx een minpuntje.

Maar dat is dan ook wel zo ongeveer het enige minpuntje.

Geplaatst
Ik zie dat ik niet de enige ben die de Garmin Colorado minder geschikt vind dan de Garmin 60CSx.

Ik heb ze beide in gebruik maar gebruik de Colorado alleen nog voor Wherigo's.

Het maakt niet uit waar je de "topo"op wil zetten want dat werkt op beide apparaten even goed.

Wel heb ik intussen de ervaring dat de Garmin 60CSx een betere kwaliteit display heeft dan de Colorado.

De Colorado is in de zon bijna niet meer af te lezen.

Dus heel simpel.

Wil je ook Wherigo's gaan doen dan zit je aan een Colorado of een Oregon.

Wil je dat niet dan is voor mij de Garmin 60CSx de enige aanrader.

Wil je echter paperless cachen dan heb je aan de 60CSx een minpuntje.

Maar dat is dan ook wel zo ongeveer het enige minpuntje.

Tsja, ik wil toch echt paperless cachen... En Wherigo is ook wel handig, er komen steeds meer Wherigo's bij. Dus die 60Csx wordt het niet. Ik denk gewoon de Colorado 300 met Topo NL. :yes:

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb toch nog even gekeken, mijn besluit valt op de Colorado. Daarmee kan ik paperless cachen en Wherigo'en, dus daar doe ik wel een aantal jaar mee. Bedankt voor jullie hulp! :dribble:

bewerkt door DiedB
Geplaatst
Maar door een deel van de opmaak(HTML-)code staat er dwars door heen en dat maakt het mijn inziens een beetje onoverzichtelijk: met name bij multi's (met veel tekst).

Ik heb welliswaar geen Colorado, maar een Oregon, maar volgens mij werken die wat dat betreft hetzelfde. Van HTML-codes tussen de tekst heb ik helemaal geen last. Wellicht komt dat omdat ik de cache-beschrijvingen laad middels een macro in GSAK?

Overigens, niet om je aan het twijfelen te brengen, maar ik zie de laatste tijd weinig software updates voor de Colorado, wel voor de Oregon...

Geplaatst
Maar door een deel van de opmaak(HTML-)code staat er dwars door heen en dat maakt het mijn inziens een beetje onoverzichtelijk: met name bij multi's (met veel tekst).

Ik heb welliswaar geen Colorado, maar een Oregon, maar volgens mij werken die wat dat betreft hetzelfde. Van HTML-codes tussen de tekst heb ik helemaal geen last. Wellicht komt dat omdat ik de cache-beschrijvingen laad middels een macro in GSAK?

Overigens, niet om je aan het twijfelen te brengen, maar ik zie de laatste tijd weinig software updates voor de Colorado, wel voor de Oregon...

Je kunt dat ook van de goede kant bekijken, voor de Colorado zijn dus geen software updates nodig...

Geplaatst (bewerkt)
Je kunt dat ook van de goede kant bekijken, voor de Colorado zijn dus geen software updates nodig...

Ik vraag me af of je het daarmee van een goede, of van een naieve kant bekijkt.

Gezien de frequentie en de aard van de softwareupdates, denk ik dat elk toestel zolang geupdate wordt, totdat er een beter alternatief (lees toestel) ontwikkeld / voorhanden is en men van zins is, binnen afzienbare tijd met de productie van het eerdere toestel te stoppen.

Ik ga voorshands uit van het laatste.

Ik denk dus, dat de Oregon de Colorado alweer aan het verdringen is. (en men is waarschijnlijk stiekum allang met de ontwikkeling van de "Oklahoma" of de "Nevada" bezig.)

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

[

Ik denk dus, dat de Oregon de Colorado alweer aan het verdringen is. (en men is waarschijnlijk stiekum allang met de ontwikkeling van de "Oklahoma" of de "Nevada" bezig.)

Het zou zo maar kunnen dat Garmin met de colorado een testfase is ingegaan om te kijken hoe dit toestel ontvangen wordt in de markt.

Na wat marketing research is hieruit zijn eerste opvolger, oregon, geboren.

En dit of volgend jaar volgt er weer het geheel geupgraded en nieuw :lamo: model op de markt.

Zoals altijd hebben de early adapters dan mooi pech gehad ;) en teveel betaald voor een toestel dat misschien minder lang meegaat maar in ieder geval (mijn ervaring met dit toestel) functioneel is , of is geweest voor diegenen die hem niet meer gebruiken.

• 1 month later...
Geplaatst

Ik gebruik en ben nu ook bezitter van de colorado. Ik heb ook met andere types gewerkt. Soms is het RR een uitkomst soms niet echt. Ik ben er wel dik tevreden mee.

Ik ben in Notter geweest voor de aanschaf en heb daar lang zitten dubben. De voorlichting en advies was er top! Als je twijfelt is het misschien mogelijk om ook een voorlichtingsrondje te doen?

De koffie en thee waren er ook in overvloed! ;)

Geplaatst

Ik zag laatst in een overzicht dat de Colorado een Sirfstar chip heeft en dat stond er bij de Oregon niet.

Betekend dit dat de Colorado een beter ontvanger heeft ?

groetjes wendy

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...