Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als ik 200 caches heb gevonden, is het denk ik tijd om eens een nieuwe GPS - ontvanger te kopen Ik zat te denken aan de Colorado. Maar er zijn verschillende Colorado's, weten jullie welke ik moet nemen als ik er alleen een kaart van Nederland in wil, en een stuk of 200 GPX'jes voor cachebeschrijvingen? :lol1:

Geplaatst (bewerkt)
Als ik 200 caches heb gevonden, is het denk ik tijd om eens een nieuwe GPS - ontvanger te kopen

Ja, want dan is die GPS natuurlijk helemaal versleten :lol1:

Maarreh... als dat je maatstaf is, hoop ik voor je dat je niet al te fanatiek wordt. Als je bijv. Wilxlii Carotte heet, zou je dan toch al een je eehhh 31ste GPS ofzo toe zijn en eehhh om de twee maanden dus een nieuwe moeten kopen, ofzo.

Maar zonder gekheid, Je wilt natiuurlijk gewoon graag een nieuwe Colorado.

Om op jouw vraag terug te komen>>.als ik naar jouw wensen kijk, kan dat volgens mij met elke Colorado.

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst
Als ik 200 caches heb gevonden, is het denk ik tijd om eens een nieuwe GPS - ontvanger te kopen

Ja, want dan is die GPS natuurlijk helemaal versleten :lol1:

Maarreh... als dat je maatstaf is, hoop ik voor je dat je niet al te fanatiek wordt. Als je bijv. Wilxlii Carotte heet, zou je dan toch al een je eehhh 31ste GPS ofzo toe zijn en eehhh om de twee maanden dus een nieuwe moeten kopen, ofzo.

Maar zonder gekheid, Je wilt natiuurlijk gewoon graag een nieuwe Colorado.

Om op jouw vraag terug te komen>>.als ik naar jouw wensen kijk, kan dat volgens mij met elke Colorado.

No, zo versleten is ie niet, maar een kaart is toch wel handig. :lol1: Dus je bedoelt dat ik de goedkoopste moet nemen. :P

Geplaatst

Ik zou gewoon voor een GPSMAP 60Csx gaan.. (Goh, heb ik die zelf niet? :lol1:)

Persoonlijk vind ik de colorado niet zo fijn werken met coordinaten etc intikken. Je moet erg veel draaien.. De 60Csx daarin tegen is vrij snel met intikken.

De keuze ligt natuurlijk bij jou :lol1:

Geplaatst
No, zo versleten is ie niet, maar een kaart is toch wel handig. :lol1: Dus je bedoelt dat ik de goedkoopste moet nemen. :lol1:

Als je maar zo weinig eisen hebt, kan je voor de goedkoopste gaan.

Echter ik ben zelf geen Colorado expert, dus als ik jou was zou ik nog rustig wat reacties hier afwachten...

Er komen vast nog wel Cororado gebruikers aan het woord die je haarfijn kunnen uitleggen waarom je beter een 300 of een 400 of andersom kunt kopen.

Geplaatst
No, zo versleten is ie niet, maar een kaart is toch wel handig. :lol1: Dus je bedoelt dat ik de goedkoopste moet nemen. :lol1:

Als je maar zo weinig eisen hebt, kan je voor de goedkoopste gaan.

Echter ik ben zelf geen Colorado expert, dus als ik jou was zou ik nog rustig wat reacties hier afwachten...

Er komen vast nog wel Cororado gebruikers aan het woord die je haarfijn kunnen uitleggen waarom je beter een 300 of een 400 of andersom kunt kopen.

Ik zal eens kijken op de site van Garmin.

Geplaatst (bewerkt)
Ik zou gewoon voor een GPSMAP 60Csx gaan.. (Goh, heb ik die zelf niet? :crybaby:)

Persoonlijk vind ik de colorado niet zo fijn werken met coordinaten etc intikken. Je moet erg veel draaien.. De 60Csx daarin tegen is vrij snel met intikken.

De keuze ligt natuurlijk bij jou :thumbdown:

Toch maar eens kijken. Die 60Csx is wel veel goedkoper. Wat als ik op Garmin.com Mapsource World Map koop? Kan ik daar heel gedetailleerde kaarten van Nederland uit halen? En trouwens, kan de GPSMap 60Csx paperless cachen? Nee toch?

bewerkt door DiedB
Geplaatst
Wat als ik Mapsource World Map koop? Kan ik daar heel gedetailleerde kaarten van Nederland uit halen?

Nee...daar haal je bij mijn weten alleen de grote steden en grotere verbindingswegen uit.

Voor het gedetaillerdere werk zal je naar Metroguide of City Navigator moeten (straatniveau) of nog gedetailleerder : Garmin TOPO (per land) waarop ook bospaden etc. te zien zijn.

Geplaatst
Wat als ik Mapsource World Map koop? Kan ik daar heel gedetailleerde kaarten van Nederland uit halen?

Nee...daar haal je bij mijn weten alleen de grote steden en grotere verbindingswegen uit.

Voor het gedetaillerdere werk zal je naar Metroguide of City Navigator moeten (straatniveau) of nog gedetailleerder : Garmin TOPO (per land) waarop ook bospaden etc. te zien zijn.

En kan ik die Garmin TOPO apart voor Nederland krijgen?

Geplaatst

reclame maken mag niet, maar kijk een op Futurumshop.nl. Daar heb ik mijn Garmen 60CSX + top Nederland vandaan (en ook topo Oostenrijk) Met heel goede detailinfo

Geplaatst
reclame maken mag niet, maar kijk een op Futurumshop.nl. Daar heb ik mijn Garmen 60CSX + top Nederland vandaan (en ook topo Oostenrijk) Met heel goede detailinfo

Daar kan ik hem niet voor op de Colorado vinden...

Geplaatst (bewerkt)
reclame maken mag niet,

:thumbdown:

Dit geldt alleen voor Avatars, Handtekeningen en Banners, aangezien deze bij elke posting in beeld komen. (zie: regel 8)

In een posting is het sinds de wijziging van de regels toegestaan om medecachers van "nuttige informatie" te voorzien en dat mag best het adres van een goedkoop winkeltje zijn.

Zolang de persoon die de informatie verstrekt dat zonder "winstoogmerk" doet heeft men er bij GC.NL geen probleem mee.

Namen als Futurumshop of Waypoint, Notter of Correct of Bever of noem ze maar op, moeten natuurlijk niet bij herhaling en hinderlijk in beeld worden gebracht, maar een enkele informatieve verwijzing is geen probleem, hoor.

Wat is er mis mee om een cacher die een bepaalde GPS zoekt, te wijzen op een adres waar deze op dat moment goedkoop te krijgen is?

Dat is geen reklame, dat is kameradenhulp. :crybaby:

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

Ik heb zowel de Colorado als de 60 CSx en na een uitgebreide test, zou ik gaan voor....de 60 CSx: mijn inziens duurzamer, doet veel langer met de batterijen, gebruiksvriendelijker en goedkoper. De Colorado is geen slecht apparaat, maar biedt niet veel meer functionaliteit meer dan de 60 CSx behalve de profielen, het groter scherm en paperless cachen. Maar het blijft een persoonlijke keuze.

Kies je toch voor de Colorado dan heb je aan de 300 voldoende: de 400 is met name bedoelt voor Noord-Amerika (kaartmateriaal). Mijn advies: kijk ook eens op Ebay ed. Kom je ook veel apparaten tegen.

Met de World Wide basemap kom je niet zo ver: het is zeer basaal. Topo NL biedt je meer mogelijkheden...

Succes!

Geplaatst
Ik heb zowel de Colorado als de 60 CSx en na een uitgebreide test, zou ik gaan voor....de 60 CSx: mijn inziens duurzamer, doet veel langer met de batterijen, gebruiksvriendelijker en goedkoper. De Colorado is geen slecht apparaat, maar biedt niet veel meer functionaliteit meer dan de 60 CSx behalve de profielen, het groter scherm en paperless cachen. Maar het blijft een persoonlijke keuze.

Kies je toch voor de Colorado dan heb je aan de 300 voldoende: de 400 is met name bedoelt voor Noord-Amerika (kaartmateriaal). Mijn advies: kijk ook eens op Ebay ed. Kom je ook veel apparaten tegen.

Met de World Wide basemap kom je niet zo ver: het is zeer basaal. Topo NL biedt je meer mogelijkheden...

Succes!

Oke, maar ik vind het paperless cachen toch wel handig... Het kost erg veel inkt om alles uit te printen. Maar mij maakt het niet uit dat hij minder lang met de batterijen doet, ik heb genoeg oplaadbare en anders neem ik er wel 2 extra in mij zak mee. Maar is er TOPO NL voor op de Colorado?

Geplaatst

Topo NL is zowel geschikt voor de Colorado als de 60CSx, dat maakt helemaal niets uit dus :thumbdown:...

Stel je bij het paperless cachen niet teveel voor hoor! Is het handig ja! Maar door een deel van de opmaak(HTML-)code staat er dwars door heen en dat maakt het mijn inziens een beetje onoverzichtelijk: met name bij multi's (met veel tekst).

De batterijen? Neem in ieder geval batterijen van minimaal 2500 mah, dat is ook wat Garmin adviseert..

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...