Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een probleem met mijn nieuwe Garman Colorado 300. Van de week heb ik van een kennis een schijf gekregen met de topo van Nederland er op ik moet op een file drukken om te registreren. Het gevolg is dat ik nu geen geocaching meer kan doen. Zelfs trip &waypoint manager kan ik niet op mijn pc zetten. Weet iemand of er een virus op zo'n schijf staat en of hij op de Garmin Colorado terecht gekomen kan zijn. Elke hulp is wenselijk. Ben nu 2 dagen aan het ploeteren.

Lilian

Geplaatst
Ik heb een probleem met mijn nieuwe Garman Colorado 300. Van de week heb ik van een kennis een schijf gekregen met de topo van Nederland er op ik moet op een file drukken om te registreren. Het gevolg is dat ik nu geen geocaching meer kan doen. Zelfs trip &waypoint manager kan ik niet op mijn pc zetten. Weet iemand of er een virus op zo'n schijf staat en of hij op de Garmin Colorado terecht gekomen kan zijn. Elke hulp is wenselijk. Ben nu 2 dagen aan het ploeteren.

Lilian

heb je wel de kaart al op de colorado gezet? gebruik je een gpx bestand op de colorado of gebruik je mapsource om geocaches over te zetten. veel info kun je vinden op http://garmincolorado.wikispaces.com/

Geplaatst

Lilian

Als je alles via Mapsource doet zou het geen probleem moeten zijn

zorg bij de kaarten ook dat je basemap aangevinkt blijft

e.e.a. is lastig als je met :) kaarten werkt dan moet je verstand van zaken hebben.....

caches laden is eenvoudig als je premium member bent, click "send to gps" en klaar

of via GSAK met het goede export macro

suc6

Geplaatst

Heb mijn computer een week terug gezet. Nu kan ik trip en waypoint manager laden. De topo van nederland geeft problemen. Kan niet worden geinstaleerd. Hopelijk id er iemand in de buurt van postcode 1273 die mij kan helpen

Geplaatst

Ik denk dat de Topo NL van jou niet ontgrendeld is voor jou Oregon.

Open in Map Source, Kaartenprodukten beheer in Hulpprogramma's.

En kijk of de kaart is ontgrendeld.

Is de kaart ontgrendeld en je krijgt hem niet op je Oregon.

Dan deinstalleer de topo nl via je confugiratiescherm.

Installeer topo nl opnieuw en ontgrendel hem voor je Oregon.

En probeer opnieuw.

Succes

Geplaatst

Ehhh.. Niet om de discussie af te sluiten, maar hoort deze discussie niet in de Garmin/Colorado rubiek?

Geplaatst

wist niet dat daar een rubriek voor was ben hier nieuw. ga kijken. Ik weet wel dat ik heel veel problemen heb omdat ik een cd via marktplaats gekocht heb en vervolgens niets meer kan via geocaching. Nu blijkt ook nog dat ik mijn originele fietskaart niet kan laden. Heb nu een registreer.exe fout van Microsoft. Dus het zijn een aantal fouten bij elkaar. Als er een genie is die mij uit de barnd kan helpen ben ik dankbaar en kan ik eindelijk de schat zoeken.

Lilian

Geplaatst

probleem van mijn kaarten is opgelost. Alleen nu nog de caching naar mijn Colorado sturen. Send to GPS werk niet dan moet ik updates downloaden die ik al 10 keer geladen heb. Wat kan er nu nog fout staan????

Geplaatst (bewerkt)

Moet je misschien Garmin Communicator installeren? www.garmin.com/products/communicator

Dat moet ik namelijk met Vista en een Oregon wel.

Staat overigens in de Manual die online beschikbaar is. In de oregon manual staat het op pagina 14.

Ik neem aan dat dit voor de Colorado ook geldt maar ik heb dat niet uitgezocht.

bewerkt door team_heidehippers
Geplaatst

Misschien handig dat je eerst gebruiksaanwijzingen gaat lezen voordat je deze discussies op gang gaat brengen.

De Colorado en de Oregon zijn het zelfde gps, waarvan de bediening alleen anders is, en daardoor andere functies mogelijk zijn.

Maar voor cachen blijft de werkwijze gelijk:

Vraag een quary aan op GC.com, en drop dat .gpx bestand in de map:Garmin>garmin>gpx. klaar nu zijn ze te zien in je gps, op de kaart zowel als op de gps. Als je een enkele cach wil laden doe je dat op dezelfde manier. Via "send to GPS"heb je kans dat het misgaat als de gps niet de goede software versie heeft.

Al deze dingen werken zoizo alleen als je regelmatig je gps update!!. :rolleyes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...