Spring naar bijdragen

Garmin City Navigator Europe Non Nt 2009


de hangijzers

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Niet alle Garmin GPSen kunnen overweg met NT, meestal de oudere pre H of x versies.

(zoals de GPSmap 60C dacht ik)

Als het klopt dat er geen NON NT versies meer zijn, zal je dus op een gegeven moment een nieuwe GPS moeten kopen.

Dat is als je up-to-date met je kaartmateriaal wilt blijven.

 

Dat NON NT als aas zouden dienen snap ik dus ook niet. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Non NT versie wordt nog steeds verkocht door meneer Garmin. Deze versie wordt gebruikt op oude GPSr's, zoals BB al schreef.

 

 

Is een 60CSx te oud voor die kaarrten of juist niet ?

 

Geopatra.

ik heb net begrepen dat de 60csx NT gebruikt/aan kan

 

 

 

 

 

 

OK, bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Non NT versie wordt nog steeds verkocht door meneer Garmin. Deze versie wordt gebruikt op oude GPSr's, zoals BB al schreef.

 

 

Is een 60CSx te oud voor die kaarrten of juist niet ?

 

Geopatra.

ik heb net begrepen dat de 60csx NT gebruikt/aan kan

Klopt. De Cx/CSx werkt met de NT-kaarten, maar een gps als de Quest I kan dat niet.

 

Bij de NT-kaarten wordt volgens mij van een bepaalde vorm van compressie van de kaartbestanden gebruik gemaakt. Dat (het decomprimeren) zorgt natuurlijk voor een vertraging, of anders gezegd: vereist dus een krachtiger processor. En daar is bv. de Quest 2 op stukgelopen. Die kon weliswaar met het kaartmateriaal om gaan, maar de processor had te weinig processorkracht om dat snel genoeg te kunnen. Met als gevolg dat de Quest 2 voor veel gebruikers (meestal motorrijders) toch wel wat een teleurstelling werd. Veel Notter-kopers mochten de Quest 2 daarna inruilen voor een Zumo 550, die de extra vereiste rekencapaciteit wel kan leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...