Spring naar bijdragen

Hoe Neem Ik Contact Op Met De Website?


wirholt

Aanbevolen berichten

Omdat drie weken geleden onze cache geript was, had ik hem tijdelijk op "disable" gezet.

Vandaag hebben we een nieuw doosje neergelegd, op een plek enkele meters verder, waar een rip hopelijk minder waarschijnlijk is.

Nu wil ik de pagina op GC.com aanpassen, maar ik krijg de melding:

 

Sorry. This listing has been locked by an administrator and you cannot edit it. If you believe this is in error please contact the web site.

 

Ik vind het wat vreemd om contact met een website op te nemen, maar onderaan de pagina stond een link naar contacten, waardoor ik tenslotte een Email adres contact@geocaching.com tegenkwam, dat ik vervolgens heb gebruikt om te informeren wat het probleem is.

Eigenlijk wordt dit Email adres niet genoemd voor dit soort problemen, dus ik begin me af te vragen of ik dit wel goed gedaan heb. Kan iemand hier nog een advies geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarschijnlijk dat je wel een reactie krijgt van dat e-mail adres, heb zelf een verandering doorgegeven in 50 minuten had ik antwoord terug en verandering was doorgevoerd.

 

Weet niet of ze in het weekend ook e-mails beantwoorden(gaat via ticket-systeem)? Maar misschien ook een berichtje naar de reviewer sturen, denk dat dat verplaatsen van de cache voor hem een peuleschil is. (wat betreft het virtuele verplaatsen dan natuurlijk ;-) )

 

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je op de cachepagina ook geen note voor de reviewer plaatsen?

 

groetjes GeoVlinder

 

Nee, dan krijg ik ook de melding dat de cache door een administrator is gelockt en dat er geen logs kunnen worden toegevoegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk dat je wel een reactie krijgt van dat e-mail adres, heb zelf een verandering doorgegeven in 50 minuten had ik antwoord terug en verandering was doorgevoerd. Weet niet of ze in het weekend ook e-mails beantwoorden(gaat via ticket-systeem)?

 

Dan doen ze in het weekend zeker niets, want ik heb na 6 uur nog geen antwoord.

 

Maar misschien ook een berichtje naar de reviewer sturen, denk dat dat verplaatsen van de cache voor hem een peuleschil is. (wat betreft het virtuele verplaatsen dan natuurlijk ;-) )

Maar hoe stuur je iets naar de reviewer als je geen reviewer notes kunt plaatsen?

 

Ik denk dat ik maar even afwacht tot na het weekend. Na drie weken kunnen die paar dagen er ook nog wel bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk dat je wel een reactie krijgt van dat e-mail adres, heb zelf een verandering doorgegeven in 50 minuten had ik antwoord terug en verandering was doorgevoerd. Weet niet of ze in het weekend ook e-mails beantwoorden(gaat via ticket-systeem)?

 

Dan doen ze in het weekend zeker niets, want ik heb na 6 uur nog geen antwoord.

 

Maar misschien ook een berichtje naar de reviewer sturen, denk dat dat verplaatsen van de cache voor hem een peuleschil is. (wat betreft het virtuele verplaatsen dan natuurlijk ;-) )

Maar hoe stuur je iets naar de reviewer als je geen reviewer notes kunt plaatsen?

 

Ik denk dat ik maar even afwacht tot na het weekend. Na drie weken kunnen die paar dagen er ook nog wel bij.

 

Gaat het om de cache "Blikvanger"?

 

 

Als je bij de published note kijkt geplaatst door"Kruimeldief", even op zijn profiel kijken daar staat een e-mail adres.

 

Maar met een beetje geluk valt je berichtje hier ook op.

 

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom de cache gelocked is geweest weet ik niet. Ik kan ook niet zien wie het gedaan heeft. Gelocked betekent dat niemand er iets kan doen. De eigenaar kan hem niet editen, kan er niets op posten, ook niemand anders kan de cache loggen.

 

Trouwens, even voor alle duidelijkheid. ALs een geocache eenmaal online staat, dan krijgt geen enkele reviewer het mee als er een reviewernote wordt geplaatst. DAT is alleen voorbehouden aan de eigenaar van de geocache. Die krijgt van alles wat er gepost wordt op zijn cachepagina een automatische afschrift van de log via email.

 

Een reviewer krijgt dat nooit, ook niet tijdens het reviewen. Het is immers alleen voorbehouden aan de eigenaar van de cache.

 

Daarom vraagt de reviewer tijdens het reviewen ook om de cachepagina weer te activeren als je de gevraagde puten hebt opgelost. Nietd atd e reviewer dan bericht krijgt, nee, hij ziet de cachepagina weer terug in zijn lijst en gat dan kijken wat voor antwoord er in de reviewernote onderaan de cachepagina staat.

 

Een reviewer krijgt alleen maar bericht als de cache online staat, als er een verzoek tot onderhoud of een verzoek tot archiveren is geplaatst door derden of als de eigenaar de coördinaten wijzigt. Trouwens die berichten krijgt iedere reviewer automatisch doorgesuurd van geocaching.com.

 

Als er iets met je cachepagina is, of er nu iets gewijzigd moet worden wat je zelf niet kan of een ander onduidelijk iets dan is er in principe eerst maar een oplossing end at is meteen de kortste weg en dat is naar de reviewer van de cache die ook wel Admin wordt genoemd.

 

Natuurlijk kun je een ticket aanmaken op de site van geocaching.com, maar dat moet geheel in het Engels omdat daar echt geen Nederlanders zitten, en in het weekend is er echt niemand, buiten kantooruren is er niemand. Reken dan even het tijdverschil mee, dat is dus -9 uur. (het is hier 13:23, dus is het in Seattle 04:23)

 

Ik heb je cache inmiddels unlocked. Ik kan geen reden vinden van de lock. ALs een reviewer het doet krijg je er meestal wel bericht van. ALs geocaching.com het doet, dus vanuit Amerika, dan krijg je, dat is mijn ervaring, er zelf geen bericht van. De desbetreffende reviewer wordt in de regel wel op de hoogte gesteld, maar goed, ik heb nu nog 150 ongelezen en dus onbeantwoorde emailtjes te gaan. End aar zitten ook mailtjes bij van de bobo's.

 

Om een lang verhaal kort te maken, heb je iets met je cachepagina waar je niet uitkomt of wil je iets wijzgen wat je zelf niet kan, ga dan naar je lokale reviewer en lokaal zijn dus de 3 Nederlandse reviewers van geocaching.com.

 

Even nog een aandachtspuntje, als je coördinaten agat wijzigen, vergeet dat dan ook niet te doen in de additional waypoints. Vergeet daar weer niet de verborgen additional waypoints.

 

Maar met een beetje geluk valt je berichtje hier ook op.

 

Ja dus, ook al is het niet de bedoeling :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

De cache Hugo de Groot staat nu bijna een jaar op disabled.

 

Een poging om een note achter te laten lukt niet meer, want dan krijg je de melding: 'The listing has been locked and is not accepting new log entries.'

 

De plaatser heeft erg weinig founds en is al zo'n anderhalf jaar inactief.

 

Hoe en waarom hij gelocked is, is onduidelijk, maar na een jaar op disabled te staan zou deze toch echt naar het archief moeten, zodat een ander de gelegenheid krijgt in dat gebied.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cache Hugo de Groot staat nu bijna een jaar op disabled.

 

Een poging om een note achter te laten lukt niet meer, want dan krijg je de melding: 'The listing has been locked and is not accepting new log entries.'

 

De plaatser heeft erg weinig founds en is al zo'n anderhalf jaar inactief.

 

Hoe en waarom hij gelocked is, is onduidelijk, maar na een jaar op disabled te staan zou deze toch echt naar het archief moeten, zodat een ander de gelegenheid krijgt in dat gebied.

 

Mailtje naar de reviewer?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had al eerder melding gemaakt dat deze cache al lang op disabled staat, in een draadje met als onderwerp: 'melding van derden mbt "foute caches", wat volgens mij gestart was door Kruimeldief.

 

Die zou dus al op de hoogte moeten zijn.

 

Maar als ik dat draadje via de Peetee-Google-.nl-zoekmachine zoek en dan klik op de link, krijg ik de melding: "Sorry, de link blijkt doodlopend te zijn.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had al eerder melding gemaakt dat deze cache al lang op disabled staat, in een draadje met als onderwerp: 'melding van derden mbt "foute caches", wat volgens mij gestart was door Kruimeldief.

 

Die zou dus al op de hoogte moeten zijn.

 

Maar als ik dat draadje via de Peetee-Google-.nl-zoekmachine zoek en dan klik op de link, krijg ik de melding: "Sorry, de link blijkt doodlopend te zijn.

 

 

Dat klopt dat draadje konden wij modjes ook niet meer vinden.

Er zijn de afgelopen weken twee nieuwe draadjes gestart, m.b.t. van meldingen van foute caches, maar het is (voor mij) nog even de vraag of de reviewers dit nu nog zo willen.

 

 

 

M.b.t. tot deze cache: Zoals ik het heb begrepen komen niet alle meldingen op de cachepagina's automatisch bij de reviewers binnen, maar een note "needs maintenance" of "needs archiving" wel. Anders graag een ticket aanmaken, dan komt het ook aan.

 

En corrigeer me even als ik de her en der gegeven uitleg van Kruimeldief verkeerd heb begrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M.b.t. tot deze cache: Zoals ik het heb begrepen komen niet alle meldingen op de cachepagina's automatisch bij de reviewers binnen, maar een note "needs maintenance" of "needs archiving" wel. Anders graag een ticket aanmaken, dan komt het ook aan.

Het vervelende met caches die gelocked zijn is nu juist, zoals al werd opgemerkt, dat je geen note kunt plaatsen. Dus ook geen "needs maintenance" of "needs archiving".

 

Wat bij mij uiteindelijk geholpen heeft, het "contact maken met de website", het bericht op dit draadje, of het mailtje naar Kruimeldief, weet ik niet meer. Maar ik was toen de owner van de betreffende cache, dus dat maakte misschien meer indruk. Misschien dat het aanmaken van een ticket inderdaad ook helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bij mij uiteindelijk geholpen heeft, het "contact maken met de website", het bericht op dit draadje, of het mailtje naar Kruimeldief, weet ik niet meer. Maar ik was toen de owner van de betreffende cache, dus dat maakte misschien meer indruk. Misschien dat het aanmaken van een ticket inderdaad ook helpt.

 

Of een gekke modereter die kruimel ff op de hoogte bracht :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bij mij uiteindelijk geholpen heeft, het "contact maken met de website", het bericht op dit draadje, of het mailtje naar Kruimeldief, weet ik niet meer. Maar ik was toen de owner van de betreffende cache, dus dat maakte misschien meer indruk. Misschien dat het aanmaken van een ticket inderdaad ook helpt.

 

Of een gekke modereter die kruimel ff op de hoogte bracht :thumbdown:

 

Goed plan, want ik heb geen idee waar en hoe ik een 'ticket' aan kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...