Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Nog even een vraagje:

Ik ben sinds vorige week in het bezit van Oregon 400t, en heb hiervoor altijd gecached met een Magellan. Is er een mogelijkheid om zonder GSAK alle Child Waypoints van een cache in de Oregon te krijgen? Volgens mij is de communicatie van GC.com met Garmin een stuk beter dan die met Magellan.

Ik heb wel GSAK, maar gebruik dit tot nu toe eigenlijk alleen om tijdens vakanties toch 'alle' caches en beschrijvingen op een laptop bij me te hebben als ik geen internet heb. Maar misschien moet ik me toch eens in die macro's gaan verdiepen?

Bij een queri komen ook alle child waypoints mee, mist de plaatser ze in de lijst heeft gezet. Als ze alleen in de text staan dan niet

Geplaatst
Maar misschien moet ik me toch eens in die macro's gaan verdiepen?

Echt "verdiepen" in macros hoeft niet.

Als je de macros maar van de GSAK website kunt downloaden en beschikbaar maken in GSAK is dat eigenlijk al voldoende. De rest (zoals het herkennen waar de Oregon is aangesloten en het bewaren van je instellingen) regelt de macro allemaal zelf.

Geplaatst

Ik ben premium lid van geocaching.com en wil graag meerdere caches tegelijk in mijn oregon 400t zetten. Ik heb gsak gedownload maar het lukt me niet echt. Wie kan mij simpel uitleggen hoe dit moet?

Geplaatst

Hallo

Hoe ik het meestal doe is: Ik heb via pocket querys alle caches van NL in de gsak databases zitten. Afhankelijk van de plek waar de gaan cachen laat ik van die omgeving de caches in mijn oregon.

Als eerste stel ik in tools>options>locations het middelpunt in van het gebied waar we heen gaan.

Stel deze locatie in bij locations

Vervolgens maak ik een filter aan: search>filter met daarin de juiste selectie. Bijv. 40 km in straal om opgegeven locatie.

Hier komt een selectie uit met een aantal caches. (ik ga meestal tot ong. een selectie van 1700 caches)

Vervolgens exporteer ik deze selectie via file>export>GPX/LOC naar de oregon.

Bij de nieuwste versie kan je ook onde het menu GPS direct een export maken naar de Oregon. Je moet dit eerst wel even instellen in dit zelfde menu.

Er wordt nu een 1 GPX bestand geexporteerd naar de Oregon met alle geselcteerde caches.

Er zijn meerdere mogelijkhedenmaar deze gebruik ik altijd.

Overigens multi's doen we nog steeds met een uitdraai. Dit werkt makkelijker. Mystery's pas ik het coordianaat aan via corrected waypoints.

Ik hoop dat het iets duidelijker is.

Geplaatst
Ik ben premium lid van geocaching.com en wil graag meerdere caches tegelijk in mijn oregon 400t zetten. Ik heb gsak gedownload maar het lukt me niet echt. Wie kan mij simpel uitleggen hoe dit moet?

Kom een keer langs. Neem je laptop mee en dan lopen we het allemaal een keer langs. Daar heb je dan meer aan dan even snel via het forum. Emmen is maar 40 min rijden :beerchug:

Geplaatst

Wat ik wel merk, als ik via GSAK export naar Oregon, caches exporteer, gelijk ook mijn waypoints vol staat in de oregon. Ik kan dan handmatig geen waypoints meer invoeren omdat die vol staat.

Dit wil dus eigenlijk zeggen dat je niet meer dan 1000 waypoints (incl. childpoints) kan downloaden naar de oregon, want de rest wordt er niet bijgezet, volgens mij?

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ik weet niet echt of dit op dit draadje hoort.

Maar wat ik wil weten is,

Als je paperless cached dan zoek je op het coodinaat wat er op de cache-pagina staat. Maar soms staat er een parkeer-coordinaat bij.

Hoe vindt je makkelijk de additionalwaypoints bij een bepaalde cache? Ik zie door de lijst waypoints het juiste waypoint niet

Geplaatst (bewerkt)
Ik weet niet echt of dit op dit draadje hoort.

Maar wat ik wil weten is,

Als je paperless cached dan zoek je op het coodinaat wat er op de cache-pagina staat. Maar soms staat er een parkeer-coordinaat bij.

Hoe vindt je makkelijk de additionalwaypoints bij een bepaalde cache? Ik zie door de lijst waypoints het juiste waypoint niet

De additional waypoints hebben een gedeelte dezelfde code als de cache. Dan zou je daar op kunnen zoeken.

bewerkt door smeule
  • 2 months later...
Geplaatst

Het valt me een beetje tegen dat de cache beschrijvingen als platte tekst weergegeven worden. Je ziet alle html codes er nog tussen staan. Ze hadden het beter er uit kunnen filteren, of beter, als html kunnen weergeven.

Geplaatst
Het valt me een beetje tegen dat de cache beschrijvingen als platte tekst weergegeven worden. Je ziet alle html codes er nog tussen staan. Ze hadden het beter er uit kunnen filteren, of beter, als html kunnen weergeven.

Laden via GSAK. Dan heb je er geen last van. Rechtstreeks van de cache-pagina geeft altijd alle codes weer

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...