Spring naar bijdragen

Gearchiveerde caches


Krijgertjes

Aanbevolen berichten

We gebruiken PQ's om de lijst met nog te bezoeken caches in G.S.A.K. bij te werken. Maar nu valt het ons op dat er in de PQ's de gearchiveerde caches ontbreken. Het gaat vooral fout als een cache direct van available naar archived gaat. Dan blijft die cache in G.S.A.K. als available genoteerd staan.

Oplossingen die we kennen zijn:

a. De database geregeld leeg maken

b. De macro RefreshAllGPX maar bij 1000 caches duurt dat toch wel 2 uur!

Weet iemand nog een andere oplossing?

bewerkt door Krijgertjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik hier de Archive Options macro van Jurgen&Co voor. Ik weet alleen niet of dit de juiste methode is, maar hiermee geef je een aantal dagen aan dat een GPX niet is bijgewerkt in GSAK (bijvoorbeeld 8 dagen) en daarna of deze selectie verwijderd moet worden.

Hiermee houd je je GSAK Database schoon.

Mocht een cache toch weer online komen, dan komt er wel een nieuwe binnen via de Pocket Query.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik hier de Archive Options macro van Jurgen&Co voor. Ik weet alleen niet of dit de juiste methode is, maar hiermee geef je een aantal dagen aan dat een GPX niet is bijgewerkt in GSAK (bijvoorbeeld 8 dagen) en daarna of deze selectie verwijderd moet worden.

Hiermee houd je je GSAK Database schoon.

Mocht een cache toch weer online komen, dan komt er wel een nieuwe binnen via de Pocket Query.

 

Het nadeel van deze procedure, is dat je gaat controleren naar mogelijke gearchiveerde caches, niet de echte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

After that you can decide what you want to do with those caches.

- Stop macro

- Archive with Global Replace

- Delete

- Refresh with macro RefreshAllGPX.txt

 

Vraag: Wat doe je met optie 2?

 

 

Hiermee geef je GSAK de opdracht om de cache status op "Archived" te zetten. De cache wordt nu niet verwijderd, maar krijgt het stempel Archived" mee zodat je deze naar eigen smaak kunt uitsluiten of meenenem in een macro. Met deleten van de cache is deze echt weg uit de database en deze optie laat de cache in ieder geval staan in GSAK zodat je hem later nog kunt raadplegen mocht je dat willen.

 

Persoonlijk gebruik ik die optie niet, mijn GSAK database bestaat alleen uit bestaande caches. Gearchiveerde caches die ik ooit gevonden heb blijven uiteraard wel staan.

bewerkt door ShadowXs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerde caches die ik ooit gevonden heb blijven uiteraard wel staan.
Hoe fix je dat dan? Kun je bij het 'deleten' in de macro aangeven dat 'founds' niet verwijderd moeten worden?

 

Simpel, dat zit ingebakken in de Macro van Jurgen &Co waar in een eerdere reply melding over werd gemaakt. Deze macro zoekt naar caches die de laatste x dagen niet meer zijn bijgewerkt. Ik haal wekelijks heel NL binnen met een 15 tal PQ's, dus als ik de macro laat zoeken naar caches die langer dan 7 dagen niet zijn geüpdate, dan is de kans 99% dat dit gearchiveerde caches betreft, deze komen immers niet meer in de PQ's voor. Deze methode is, zoals al gemeld, niet 100% waterdicht, maar eventueel onterecht verwijderde caches worden met de eerstvolgende PQ inleessessie toch weer binnengetankt, dus onterecht verwijderen van caches is geen ramp.

 

Om op je vraag terug te komen: De macro is zo gebouwd dat hij reeds gevonden caches buiten beschouwing laat. Als een cache dus gearchiveerd is en niet door jou gevonden, dan wordt hij op de nominatielijst gezet om verwijderd te worden. Is hij wel door jou gevonden, dan komt deze cache niet voor op de nominatielijst, dit zit simpelweg ingebakken in de maco.

 

Zie dikgedrukte deel uit de relevante regel van de macro:

 

# Filter so that we only show caches that may be archived.

MFILTER IF=$d_LastGPXDate <> [00000000] .AND. $d_LastGPXDate < $lastgpx .AND. $d_PlacedBy <> $user .AND. .NOT. ($d_Lock .OR. $d_HasCorrected .OR. $d_Archived .OR. $d_FOUND).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, ik zie overigens dat ik met een oudere versie van dezelfde macro werk. Die overigens wel veiliger is de versie in dit draadje lijkt ook de zelf gevonden en geacrhiveerde caches te verwijderen. Volgens mij, maar ik ben geen macro expert, is dat op te lossen door achter de "archived tekst nog te plakken: .AND..NOT. $d_FOUND

 

Je krijgt dan:

 

# Filter so that we only show caches that may be archived.

MFILTER IF=$d_LastGPXDate <> [00000000] .AND. $d_LastGPXDate < $lastgpx .AND. $d_PlacedBy <> $myUserName .AND..NOT. $d_Archived .AND..NOT. $d_FOUND

 

Of het zomaar de bedoeling is om in deze macro's te gaan sleutelen weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik kan me niet voorstellen dat er copyright op zit. Overigens heb ik een oudere versie

# Macro Archiveren.txt By Jurgen & co 19-04-2007 Version 1 van dezelfde macro, waar de optie "and not found" wel in zit. Het lijkt alsof Jurgen&Co dat later heeft verwijderd. Ik zou niet weten waarom, de oudere versie werkt perfect.

 

Anyway, plak de " .AND..NOT. $d_FOUND" achter de macroregel en je "gevonden maar gearchiveerde" caches blijven weer staan.

 

Mocht iemand de oude, veiligere versie van de macro wensen, PM me.

bewerkt door ShadowXs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraag die op dit onderwerp inhaakt.

 

Ik heb in GSAK vier gekleurde velden binnen een database (gevonden cache, niet gevonden caches, eigen caches en gearchiveerde caches).

Als ik de macro run om de gearchiveerde caches te filteren blijven deze in het 'niet gevonden caches' veld staan. Hoe krijg ik deze naar het andere, juiste veld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraag die op dit onderwerp inhaakt.

 

Ik heb in GSAK vier gekleurde velden binnen een database (gevonden cache, niet gevonden caches, eigen caches en gearchiveerde caches).

Als ik de macro run om de gearchiveerde caches te filteren blijven deze in het 'niet gevonden caches' veld staan. Hoe krijg ik deze naar het andere, juiste veld?

 

Vraagje: Staat er een streep door de (bijvoorbeeld GC11QWE) code heen in GSAK? Ik denk namelijk van niet en dan zijn ze dus nog niet gearchiveerd.

 

Het runnen van de macro doet in eerste instantie nog niets, het bekijkt alleen welke caches de afgelopen x dagen niet meer zijn bijgewerkt en zet deze op een rijtje voor je. Vervolgens moet je besluiten wat ermee te doen. Deleten of de status archived meegeven. Om een cache daadwerkelijk rood te krijgen (archived dus), zal je de status van de cache op archived moeten zetten. Dit kan in een keer met de Global Replace optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, er staat een streep door.

Ja, de Global replace functie van de macro is uitgevoerd.

 

Geen idee in dat geval. Zeker weten dat ze er niet dubbel in staan? De cache voldoet namelijk én aan "not found" én aan "archived" en zou dus zowel in wit als rood moeten voorkomen. Anders weet ik het ook niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, er staat een streep door.

Ja, de Global replace functie van de macro is uitgevoerd.

 

Dit lijkt correct. Wit=niet gevonden en streep erdoor=archived.

Wil je dit rood hebben, verander dan in tools/options de prioriteit volgorde.

Succes, Powk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat me niet zozeer om de kleuren. Ik wil gewoon geen gearchiveerde caches in mijn 'niet gevonden lijstje' hebben staan. Ik had gehoopt dat de gearchiveerde cache automatisch in dat veld kwamen te staan (en niet dubbel). Is dat echt niet mogelijk?

 

gsak.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oplossing is: Filters(éénmalig) aanmaken exact op dezelfde methode als de PQ, saven en benoemen PQ1,2 etc,, met dezelfde data dus.

Voor het laden van de PQ's F7 activeren, is dus: geen userflags meer in GSAK, dan de PQ laden met de extra setting set userflag.

Als er dan een gearchiveerde cache is t.o.v. de vorige keer is, want gc.com geeft alleen de temp. en available door, dan is(zijn) de caches zonder userflag gearchiveerde caches. Deze methode is gebaseerd op datum van plaatsing, dat houdt in er kunnen nooit meer caches in dan er ooit geplaatst zijn, WEL kan/kunnen gearchiveerde caches terugkomen, dan is de PQ groter dan het aantal in het zakmes. Zo simpel is het.

 

 

Als extraatje: Onder waypoint is de optie mogelijk "status check" als je die onder een shortcut plaats bijvoorbeeld F12, wordt de desbetreffende cache als die gewijzigd is in de PQ maar nog niet in het zakmes meteen gewijzigd, erg handig en meteen een controle op gewijzigd/ongewijzigd.

bewerkt door Geobobine
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...