Pan Geplaatst 2 februari 2009 Geplaatst 2 februari 2009 Kan er trouwens eens een overzicht van alle (serieuze) voorstellen komen (puur als overzicht / reminder voor een ieder). Over serieuze voorstellen gesproken. Nachtcachen is natuurlijk een van de hottere onderwerpen op het forum. Dus dit jaar moet de coin maar eens in het teken van de nachtcache staan. En tja dan moet ik deze coin wel voorstellen. Hij is bijna persoonlijk.
Twin Peaks Geplaatst 2 februari 2009 Geplaatst 2 februari 2009 Kan er trouwens eens een overzicht van alle (serieuze) voorstellen komen (puur als overzicht / reminder voor een ieder). Over serieuze voorstellen gesproken. Nachtcachen is natuurlijk een van de hottere onderwerpen op het forum. Dus dit jaar moet de coin maar eens in het teken van de nachtcache staan. En tja dan moet ik deze coin wel voorstellen. Hij is bijna persoonlijk. Nachtcache? is dat iets typisch onvervalscht Hollandsch dan? Overigens wel een mooie coin Pan ! (ehhh..Pan? is dat van Pieter Pan? of van Panharing?)
Team Van Stoffelen Geplaatst 4 februari 2009 Geplaatst 4 februari 2009 (bewerkt) Bij deze het eerste ontwerp van Van Stoffelen Sr. Net als vorig jaar vindt Van Stoffelen Sr zijn inspiratiebron in oude munten. Was het vorig jaar een Zeeuwse Stuiver, dit jaar is de oude Gulden aan de beurt. Het hele ontwerp staat trouwens in het teken van wat geldnostalgie. De gulden op de voorzijde (of is het de achterzijde?) is een 3 gulden munt uit 1830 met daarop de kroon, de Nederlandse leeuw en de originele, maar toepasselijke tekst: Munt van het Koninkryk der Nederlanden. Op de achterzijde (of is het de voorzijde?) van dit ontwerp vinden we onze grote vriend Frans Hals terug op de plaats waar eerder onze koningin stond afgebeeld op een stuiver/dubbeltje/kwartje/gulden/rijksdaalder. Frans kennen we dan weer van de schilderijen en zijn hoofd op het 'blauwe' tientje. Ook zijn er (drie) 'voelrondjes' aanwezig die stonden op de 'oude' briefjes, alleen nu in de kleuren rood, wit en blauw. De rand van deze geocoin is voorzien van nederlandse of engelse tekst en bevat ook het trackingnummer. De gehele munt wordt uitgevoerd in een antique metaal als bijvoorbeeld antique silver en heeft een diameter van ca. 42 mm. Beide zijden zijn in 3D. Klik hier om een grotere afbeelding van het ontwerp te zien. Vriendelijke groet, Rian Huiberts (Van Stoffelen Sr) 1 maart 2009 bewerkt door Team Van Stoffelen
Jansen&Janssen Geplaatst 21 februari 2009 Geplaatst 21 februari 2009 Hoihoi, Ik zie net dat er geen 'opmerking' bij ons ontwerp staat (De vierkante munt. het delfsblauwe tegeltje met spreuk) Wat we hier graag bij zouden hebben staan, is dat er natuurlijk ook een andere spreuk op kan komen te staan. En niet persé I'm not lost. I'm geocaching. Jansen&Jansen
delta123 Geplaatst 22 februari 2009 Geplaatst 22 februari 2009 (bewerkt) Zoals beloofd mijn ontwerp met de schotse hooglander. Ik moet bekennen dat ik in dat photoshoppen niet erg goed ben. Ik zou het veel beter willen kunnen maar daar gaat zoveel tijd in zitten en ik ben nog met zoveel andere dingen bezig.... Ergens moet nog de tekst komen : TRACK DEZE HOOGLANDER OP GC.COM en een trackcode EDIT: Nog even een verklaring van de voorkant. De schotse Hooglander kom je op de gekste plaatsen tegen in het Hollands Landschap. Hij is hier naar toe gehaald om het onderhoud zo goedkoop mogelijk te houden (correct me if i am wrong). Daarom toch wel een kemerk geworden van ons hollands landschap en dat moest ik daarom uitbeelden op de coin. Maar hoe doe je dat? Ik kwam toch op een afbeelding van een stukje landschap in Zuidholland. Om toch de herkenning te maken is het toch een molen geworden (wat ik eigenlijk niet wilde) 22 februari 2009 bewerkt door delta123
TuuronTour Geplaatst 23 februari 2009 Geplaatst 23 februari 2009 (bewerkt) Op de achterkant zou je ook nog een Charolais rund (te zien op bv de Westerheide bij Hilversum) kunnen afbeelden, dan heb je een mooi thema "geintegreerde nederlandse grazers" 23 februari 2009 bewerkt door TuuronTour
smeule Geplaatst 23 februari 2009 Auteur Geplaatst 23 februari 2009 (bewerkt) Het laatste ontwerp heb ik net geüpload naar de site. Ik mis overigens nog een ontwerp van een bekende ontwerper 23 februari 2009 bewerkt door smeule
KarelKraak Geplaatst 23 februari 2009 Geplaatst 23 februari 2009 Inzenden kan tot 28 februari, dan zullen we gaan stemmen. Nog tijd genoeg dus
smeule Geplaatst 23 februari 2009 Auteur Geplaatst 23 februari 2009 Inzenden kan tot 28 februari, dan zullen we gaan stemmen. Nog tijd genoeg dus Gelukkig maar
Li-Z Geplaatst 27 februari 2009 Geplaatst 27 februari 2009 Hierbij nog een tweetal ideeen: Grachtenpanden met mooie oude gevels zijn iets typisch Nederlands. Nederland heeft veel mooi oude steden en de meeste steden zijn ook nog eens rijk bedeeld met leuke stadscaches langs monumenten. En natuurlijk weer de kleuren rood. wit en blauw... Van het volgende idee weet ik eigenlijk niet of het wel praktisch uitvoerbaar is, maar ik wilde iets verzinnen met typisch Nederlands eten/lekkers: Food for Caching. Niet dat ik meestal ga cachen met stroopwafels en speculaas op zak, maar ja een evergreen komt toch wat minder Hollands over ;-)
GeoVlinder Geplaatst 27 februari 2009 Geplaatst 27 februari 2009 Speculaas, stroopwafels en zeker drop gaan met ons gewoon mee als we gaan cachen hoor. Naast de gezonde boterhammen en het fruit en vooral veel drinken. Dus ik vind de coin helemaal top! "Altijd Groen" is niet alleen echt niet Nederlands, naar mijn mening ook echt niet lekker. groetjes GeoVlinder
smeule Geplaatst 27 februari 2009 Auteur Geplaatst 27 februari 2009 Even nog een reminder voor alle ontwerpers, inzenden kan nog tot morgen avond (00.00 uur). Zondag zal het stemmen beginnen.
Team Van Stoffelen Geplaatst 28 februari 2009 Geplaatst 28 februari 2009 (bewerkt) Inzenden kan tot 28 februari, dan zullen we gaan stemmen. Nog tijd genoeg dus Nog zeker 2 uur en 56 minuten... Nog zeker 1 uur en 15 minuten... 28 februari 2009 bewerkt door Team Van Stoffelen
smeule Geplaatst 28 februari 2009 Auteur Geplaatst 28 februari 2009 Inzenden kan tot 28 februari, dan zullen we gaan stemmen. Nog tijd genoeg dus Nog zeker 2 uur en 56 minuten... Nog zeker 1 uur en 15 minuten... De ontwerpen van KarelKraak heb ik al binnen hoor, ik moet ze alleen nog even uploaden.
smeule Geplaatst 1 maart 2009 Auteur Geplaatst 1 maart 2009 De ontwerpen van KarelKraak staan ook op de site, hiermee kunnen er geen ontwerpen meer worden ingezonden. Zouden alle ontwerpers hun ontwerp nog even kunnen bekijken of alles klopt. De website is hier te vinden.
Aanbevolen berichten