Spring naar bijdragen

Earthcache-eigenaar geeft geen reactie


Gast JackHoe

Aanbevolen berichten

Stel dat je een druk bezochte earth cache hebt, dan heb je het al best wel druk met het beantwoorden van alle mail die er dan binnenkomt. Geef dan in de omschrijving weer dat je de juiste oplossingen niet beantwoordt, maar alleen de foute of zoiets. Als het maar duidelijk is hoe er verder gehandeld gaat worden. Zomaar een logje verwijderen da's toch ook niet helemaal aardig... Misschien was er wel sprake van een typfout...

 

Precies. Ons team heeft van de zomer een aantal earthcaches gedaan en ik heb overal antwoord gekregen op mijn mailtjes. Pas daarna plaats ik mijn log en de benodigde foto's.

 

Vreemd dat hier geocachers met een eigen earthcache rondlopen die zelf besluiten geen antwoord te geven op mailtjes met goede antwoorden. Dan zou ik lang moeten wachten op mijn logje. Zet dat er duidelijk bij dan: U moet een mail sturen met de antwoorden en u mag dan een logje plaatsten met de benodigde foto's. Alleen als de antwoorden fout zijn mailen wij terug en wordt het log verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Want wat was geocachen ook al weer?

 

Kijk daar maar eens op de front pagina van .NL daar staat nog steeds duidelijk bij het eerste regeltje onder

banner_watis_sm.gif

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Zeg Barny, probeer je me nu voor het lapje te houden? :newyear: (zie: Voor het lapje houden)

bewerkt door JackHoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want wat was geocachen ook al weer?

 

Kijk daar maar eens op de front pagina van .NL daar staat nog steeds duidelijk bij het eerste regeltje onder

banner_watis_sm.gif

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Zeg Barny, probeer je me nu voor het lapje te houden? ;)

 

En toen werd Barny stil :newyear:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want wat was geocachen ook al weer?

 

Kijk daar maar eens op de front pagina van .NL daar staat nog steeds duidelijk bij het eerste regeltje onder

banner_watis_sm.gif

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos.

Of zie ik daar staan? men stelt een paar (onzinnige) vragen verplicht het antwoord te melen naar de maker en verplicht gelijktijdig dan ook iemand om een foto te maken om dan het puntje en icoontje uit de delen?

 

Ik weet ook dat dit een treurige en vergeefse poging is om mensen tot andere gedachten te brengen maar ik blijf benadrukken dat een aarde cache niets met cachen te maken heeft maar een van de grootste vout van .COM is, wat voor een onzinnige dingen gaan er nog meer verzonnen worden om het cachen teloor te laten gaan……..

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Barny, Willem, het is niet ter vervanging van, maar aanvulling op! Hoeft niet de teloorgang te bevorderen, daar hebben we de ééndagspuntjesjagers of hypers al voor met dito flutcaches.

En of Earthcaches commercieel zijn betwijfel ik. Waarschijnlijk zal .com wel een bedragje krijgen, maar dat komt ons ook weer ten goede om de boel draaiend te houden. En de pins zijn inderdaad bedoeld als lokkertje of extraatje om naast je icoontje ook je geocache uniform te kunnen behangen. Wel ben ik het met je eens dat er naast een Earthcache ook makkelijk een gewone cache neergelegd zou kunnen worden, tenzij de grondeigenaar dat niet wil.

As a part of geocaching — an adventure game for Global Positioning System (GPS) users to cache and find locations with actual hidden items — an EarthCache adventure is treasure hunting for the caches that the Earth has stored.EarthCache sites do not use stored containers; their treasure is the lessons people learn about our planet when they visit the site.

 

View EarthCache ListingsNEW SEARCH FEATURE - Try out the new way of searching for EarthCache Sites in your country or state. You can also list them by topics (volcanoes, fossils, etc). Go the EarthCache Listings page and follow the link at the top of the page.

 

EarthCache sites are developed by geocachers who have knowledge of geoscience and have an interesting earth feature near them and would like to share it with the world. All you need to get started is a GPS receiver and a good idea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor sommige onder ons is een earthcache een probleem. Je moet een bewijs leveren dat je er echt bent geweest. Vaak moet je zelf op de foto met gps in je hand. Deze kun je dus niet door een ander laten loggen met een stempel of sticker. Of je moet goed kunnen fotoshoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor sommige onder ons is een earthcache een probleem. Je moet een bewijs leveren dat je er echt bent geweest. Vaak moet je zelf op de foto met gps in je hand. Deze kun je dus niet door een ander laten loggen met een stempel of sticker. Of je moet goed kunnen fotoshoppen

Door een ander laten loggen???

Dat doe je met normale andere caches toch ook niet. Die doe je toch ook zelf???

 

En inderdaad, van jezelf een foto maken is een makkie. 'k Heb net nog een earthcache gedaan, lukt prima.

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij zijn de gelukkige "eigenaars" van een aantal EC's en hebben er zelf ook een aantal gelogd.

De mailjes proberen wij ook altijd zsm te beantwoorden en daar zit best wel eens een tijd tussen. Vooral als men op vakantie is. Dus krijg je geen mail of wat later dan is dit zeker geen probleem, ook voor ons niet. Het gaat er om of aan de voorwaarden is voldaan.!!! Een beetje cacher leest de beschrijving goed en weet wat hem te doen staat, is onze ervaring. En ja, is er een foutje ingeslopen dan mailen we over en weer en komt dat ook nog wel goed.

 

Het blijft een nadeel dat bij een EC geen logrol cq fysieke cache aanwezig is. Heb dan ook begrip voor de "eigenaar" als het even duurt voordat je een mail krijgt dat de juiste antwoorden op de opdracht is vervuld.

 

Hoe je het ook went of keert, het blijft een spel, toch?????

 

Of denkt men daar ook anders over?

 

Suc6 met de nog te vinden en te maken EC's. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel dus je moet zelf naar de plek om een foto te maken, dus je moet zelf loggen en dus niet door een ander. Dit gebeurd ook regelmatig.

En inderdaad met een armlengte afstand een foto maken gaat prima, laatst ook nog een aantal keren gedaan.

Prima die earthcaches maar een antwoord van de maker is wel gewenst tenzij ander vermeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als eigenaar van een earthcache en als vinder van earthcaches:

 

Als eigenaar sturen we altijd een mailtje terug met een bedankje en dat het de goede antwoorden waren!

 

Dus alles wat je antwoord is goed? :blush:

 

 

voor jouw wel!!! :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En inderdaad met een armlengte afstand een foto maken gaat prima.

 

Makkie:

 

Raden maar wie dit is :crybaby:

Ziet eruit als een wat onguur type? Hij heeft in ieder geval een goede techniek als het gaat om één-arm-foto-van-jezelf-maken. Volgens mij ben ik hem wel eens tegen gekomen. confused-8.gif

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe heb ik maar 1 Earthcache bezocht waarbij ik nooit een antwoord heb ontvangen op de mail met de antwoorden. Ik bleek niet de enige te zijn.

Vind ik toch wel een beetje heel erg jammer. Ik heb toch moeite gedaan m'n auto te parkeren, naar de gavraagde plek te lopen, fotootje te maken en de gevraagde antwoorden op te zoeken. Vooral dat laatste was toch niet eenvoudig achteraf gezien. Per slot van rekening heb ik er een net mailtje van gemaakt en naar de 'eigenaar' gestuurd. Ik verwacht op z'n minst een reactie terug.

Ik heb uiteindelijk gelogd zonder een berichtje of de antwoorden nou wel of niet goed waren, log staat er gelukkig nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...